Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space

Assassin's Creed Valhalla-regisseur leidt ontwikkeling Dead Space

Eric Baptizat, de regisseur van Assassin's Creed Valhalla, heeft dezelfde rol op zich genomen voor de ontwikkeling van de nieuwe Dead Space bij EA.

Dat heeft hij bevestigd op LinkedIn. Eerder dit jaar bleek dat Baptizat vertrokken was bij Ubisoft. Hij heeft zestien jaar voor Ubisoft gewerkt. Voordat hij gameregisseur werd van Assassin's Creed Valhalla, werkte hij als designer aan Black Flag en Origins. Toen bleek dat hij was vertrokken bij Ubisoft, gingen er al geruchten dat hij bij EA Motive aan de slag ging.

Overigens blijkt ook dat Roman Campos-Oriola aan Dead Space werkt als creative director. Campos-Oriola vertrok vorig jaar bij Ubisoft Montreal, waar hij aan For Honor en Ghost Recon: Future Soldier werkte.

VGC publiceerde deze lijst met mensen waarvan tot nu toe bekend is dat ze aan Dead Space werken:

  • Roman Campos-Oriola, creative director (For Honor)

  • Eric Baptizat, game director (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Mike Yazijian, art director (Arkham Origins, Dead Space 2)

  • Philippe Ducharme, senior producer (Assassin’s Creed: Unity)

  • Gary Stewart, lead level designer (Mass Effect series)

  • Jessica Maher, UX designer (Assassin’s Creed: Valhalla)

  • Daphney Alarie, senior technical designer (Assassin’s Creed Valhalla)

  • Shadi Mallak, senior technical designer (Assassin’s Creed: Black Flag)

  • Alexis Dumas, senior 3D environment artist (Mass Effect Andromeda)

  • Maximilien Faubert, senior VFX artist (Shadow of the Tomb Raider)

  • Alma Talbot, development manager (Star Wars Squadrons)

  • Pierre-Vincent Bélisle, gameplay tech lead (Mass Effect Andromeda)

  • Stephen Yu, senior gameplay animator (Batman Arkham Knight, Sleeping Dogs)

  • Jo Berry, writer (Mass Effect Andromeda)

  • Xavier Perreault, senior environment artist (Star Wars Battlefront II)

  • Mathieu Tétrault, senior lighting artist (Star Wars Squadrons)

  • Robin Bonhoure, senior technical artist

Dead Space komt op een nog onbekende datum naar PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. De game draait op de Frostbite-engine. Het spel wordt ontwikkeld door EA Motive, dat eerder Star Wars: Squadrons leverde en Dice hielp bij de ontwikkeling van Star Wars Battlefront 2. De oorspronkelijke Dead Space-games werden ontwikkeld door Visceral Games, dat inmiddels niet meer bestaat. Er zijn drie delen van uitgekomen.

Watch on YouTube

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Oeh, ik hoop echt dat dit goed wordt. Dead Space 1 was echt briljant qua sfeer en de gameplay met het afschieten van ledematen. Andere sfeervolle game die wmb ook wel weer eens mag worden opgepakt is F.E.A.R.

0

@Agent 4125 Ja? Naar mijn gevoel is het "spookachtig klein meisje met zwarte haren" concept nu zo vaak misbruikt dat het op geen enkele manier meer eng overkomt. Maar aan de andere kant, een goed georchestreerde shooter in een redelijk gedefinieerd universum, een AI die daadwerkelijk gebruik weet te maken van de directe omgeving, een epische shotgun en een bullet time modus... ja hoor, kom er maar in. Al die arena shooters tegenwoordig, bah.

0
test

@Agent 4125 Echt he Fear 2 was mijn favoriet !

0

Aanbevolen voor jou