Nieuws

Assassin's Creed Valhalla krijgt geen New Game Plus-optie

Laatste update komt op 6 december uit

Geschreven door Michel Musters op
Ubisoft voegt geen New Game Plus-optie toe aan Assassin's Creed Valhalla.

Dat heeft het bedrijf bevestigd. Op 6 december komt de laatste grote update voor de game uit, zo heeft Ubisoft Montreal gisteren aangekondigd. Daarin zit dus geen optie om de game na het uitspelen opnieuw te spelen met alle vergaarde ervaring en ontgrendelde moves en items.

"We begrijpen dat dit nieuws een teleurstelling is, maar hopen dat de nieuwe content die de afgelopen maanden is verschenen een spannende en uitdagende ervaring heeft geboden voor mensen die zoeken naar herspeelbare content."

Zo kwam afgelopen augustus The Forgotten Saga uit. Deze modus is geïnspireerd door roguelite games. Veel fans van de game waren online echter vocaal over hun wens om een New Game Plus-modus te ontvangen. Zowel Assassin's Creed Origins als Assasin's Creed Odyssey ontvingen na release wel New Game Plus-modi.

Update 1.6.2 komt zoals gezegd op 6 december uit. Deze update bevat 'The Last Chapter', oftewel content die de saga rondom Eivor afsluit. Ook kan Eivor zijn of haar hoofdkap ophouden na de update, zelfs wanneer de mantel niet gedragen wordt. Ubisoft laat weten dat de update ook nog enkele verrassingen bevat.

Dit artikel delen:

Lees meer

Leader Pass voor Civilization 6 onthuld Fractal Design Ridge is slanke en kantelbare computerkast
38

Reacties op: Assassin's Creed Valhalla krijgt geen New Game Plus-optie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 19 november 2022 14:18
    Jammer maar niet perse nodig. Juist bij Valhalla vind ik het erg leuk om in power level te stijgen. Vooral ook omdat er totaal geen grind is

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 19 november 2022 14:28
    Totaal geen grind? Ik neem graag aan dat dat in jouw beleving oprecht zo is. Jij kunt sowieso geen genoeg krijgen van deze reeks en herspeelt hem zelfs regelmatig in zijn geheel als ik het goed begrijp. Maar wat mij betreft hadden ze die game beter Assasin's Creed: Grind kunnen noemen… Ten minste factor vier te groot.

    Maar ik snap sowieso de lol nooit van New Game plus. Free Roam na afloop van het verhaal snap ik wel. Maar wat de lol is om overpowered zo'n game opnieuw te spelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ronnyp

    • 19 november 2022 15:55
    @Michael-Raymond-Clayton
    Ik ben groot fan van new game plus!
    In sommige zoals God of War en ghost of thushima krijg je nieuwe armor sets en nieuwe dingen om te verzamelen.

    En in Assassin's Creed origins kon je door ng+ de grind skippen dus ik was groot fan want zoals je zegt de grind is vreselijk!

    En in bijv. De Witcher 3 als ik die ga spelen. Doe ik de dlc only dan maak ik meteen en new game plus want dan begin je het spel als level 50 en heb je al skill points die je uit kan geven.

    Dus new game plus kan heel wat voordelen hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 19 november 2022 16:18
    @Ronnyp niemand doet het new game plus concept zo goed als Borderlands. Daar voegt het niet alleen nieuwe wapens toe maar ook sterkere of geheel nieuwe enemies en een compleet andere manier van spelen. Als je er dan doorheen wilt rushen ben je binnen een paar minuten dood.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 20 november 2022 11:35
    @Michael-Raymond-Clayton ng plus is juist goed. Grappig dat je begint over grinden en dan ng plus niet snapt. Een van de redenen is juist dat je het grinden weg haalt. Want je neemt alles mee. Gelukkig heb ik een soort starter save en heb dan eigenlijk een ngplus gemaakt voor mezelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 20 november 2022 20:50
    @MissMeNL ik snap natuurlijk wel dat new game plus een hoop grinden scheelt, ik snap alleen niet waarom je een game nog eens opnieuw zou willen spelen terwijl de natuurlijke progressie weg is. Overigens snap ik sowieso niet waarom je een game van 150 uur nog eens zou willen spelen, haha, maar dat is een andere discussie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 20 november 2022 21:27
    @Michael-Raymond-Clayton omdat ik bijvoorbeeld selectief kies wat ik leuk vind in een game te doen. Zoals alleen main quests bijvoorbeeld met dingen waar je voldoening uit haalt. Ik snap bijvoorbeeld spellen platinum halen niet. Haal ik geen voldoening uit.

    Je zegt het eigenlijk zelf al. Waarom een spel van 150 uur opnieuw spelen? Ngplus zorgt ervoor dat je juist niet 150 uur kwijt bent. Want die 150 uur is grotendeels grind.

    Dus mocht je het spel zo geweldig vinden maar het houd je tegen om het opnieuw te spelen door die 150 uur. Ngplus zorgt daar voor dat je die opstakel niet hebt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 20 november 2022 23:49
    @MissMeNL maar dan ken je het spel toch al? Nou ja, het maakt niet uit natuurlijk. Er is duidelijk een markt voor. Ieder zijn ding. Jij je new game plus. Ik mijn platinums. Alleen wel zuur dat ik voor sommige platinums dan toch ook weer aan die new game plus moet geloven! Grrrrr, het is niet eerlijk!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MissMeNL

    • 21 november 2022 00:52
    @Michael-Raymond-Clayton dus jij speelt je favoriete games niet meerdere keren? Kan natuurlijk dat je na 1x klaar er mee bent. Ik game al een hele lange tijd. Ik heb toch best vaak mijn favoriete games opnieuw gespeeld. Daar hoort AC trouwens bij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 21 november 2022 23:09
    @MissMeNL klopt inderdaad. Ik platinum alles wat ik speel en daarna kijk ik er nooit meer naar om. Uitzonderingen daargelaten. Zo heb ik Horizon Zero Dawn nog eens gespeeld vlak voordat ik aan Forbidden West begon zodat ik er weer helemaal in zat, maar die game was in mijn geheugen toch zoveel beter, dat ik er juist spijt van had. Ik verkoop mijn games ook altijd als ik er mee klaar ben. Maakt het herspelen ook niet eenvoudiger, haha. Maar die behoefte is er dus ook niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 20 november 2022 00:25
    Ach, heb deze niet eens weten uit te spelen.

    Is ondertussen te veel van het (originele) AC concept geweken om interessant te zijn voor een fan van het eerste uur zoals ik.
    Zo jammer, helaas

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 20 november 2022 11:51
    @archangel1110

    Ik ben ook fan van het eerste uur en ik vind het juist de beste richting die ze op zijn gegaan ( story wise ging het van af dag een al de heavy sci-fi kant op met de First Civ) ja ik mis de oude gameplay soms ook wel eens ( vooral in Origins en Odyssey mis ik de one stab assassinations) maar ik kan oprecht niet zeggen dat RPG en waar de Assassin's Creed franchise voor staat geen goede combinatie is want het is imho juist een match made in heaven. En ik ben dan ook erg blij dat ze voor Assassin's Creed Red weer voor het RPG genre gaan, een Japanse setting met de AC formule plus het RPG kan een gouden combinatie zijn en met ubisoft aan het roer geloof ik wel dat ze die potentie waar gaan maken.

    Dat gezegd hebbende, de nieuwe kant die ze op gaan met Assassin's Creed Infinity en ze per game setting gaan kijken welke genre er het beste bij past mij ook erg hoopvol maakt voor de toekomst. Het zijn al gouden tijden voor de fans van het eerste uur, en met de richting die ze de komende tijd op gaan blijft het een gouden tijd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 20 november 2022 12:51
    @archangel1110 Helaas! De Grote Coola heeft bepaald dat het gouden tijden zijn en blijven voor de fans. Leuk dat je probeerde een keer een ander geluid over deze uitgekauwde meuk te laten horen, maar De Grote Coola heeft jammer genoeg anders beslist. Het zijn en blijven nu eenmaal gouden tijden. Punt uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    adutchman

    • 20 november 2022 13:03
    @Agent 4125 ok ok ik moest lachen hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Superptje

    • 20 november 2022 17:54
    @Agent 4125

    Hahahaha! Wat een moeimaker af en toe zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 20 november 2022 18:11
    @Superptje

    Blablabla. Ik doe niks maar dan ook niks verkeerds. En ik ga mijn gedrag dan ook niet echt veranderen. Oke ik druk mijn mening wel eens door maar als er wordt gezegd voor de fans voor het eerste uur is de franchise niet meer interessant dan moet ik daar op reageren want tuurlijk niet iedereen vind de franchise goed of interessant meer. Maar het is niet zodat voor elke fan van het eerste uur dat de franchise niet interessant meer is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 20 november 2022 18:32
    @coola Van wie of wat 'moet' jij reageren? De stemmen in je hoofd? Daar bestaat professionele hulp voor. Kun je niet gewoon 1 keer je doodvermoeiende mening voor je houden? Er geeft iemand een volstrekt normale en gangbare mening en je moet er meteen weer hard overheen met als feiten gepresenteerde treurige fanboypraat. Laat iemand er gewoon eens een andere mening dan jij op nahouden zonder dat jij je voorspelbare smoel weer opentrekt. Hij/zij zegt ook helemaal niet dat het voor elke fan van het eerste uur geldt, maar voor 'een' fan zoals hij/zij. Dus leer ook eens lezen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 20 november 2022 18:46
    @Agent 4125

    Zeik niet zo. Alhoewel zeik zoveel je wilt. Ik ga niet stoppen met posten op die dingen waar mijn passie ligt. Ja als ik dood ben dan ga ik stoppen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Agent 4125

    • 20 november 2022 18:49
    @coola Zijn mijn argumenten te inhoudelijk voor je?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 20 november 2022 19:00
    @Agent 4125 ik ben het met coola eens. Storywise is het nog steeds een zeer boeiende franchise. Ik heb Valhalla en de vorige games met veel plezier uitgespeeld. Iedereen mag hier roepen hoe kut ze AC vinden, maar Coola mag net zo goed roepen dat hij het geweldig vindt. Hou toch eens op met het zo persoonlijk maken. Dat komt echt ontzettend triest over.