Nieuws
Assassin's Creed Valhalla

Assassin's Creed Valhalla-hotfix lost bugs die progressie in de weg staan op

Het gaat om vier missies

Geschreven door Michel Musters op
Een nieuwe hotfix voor Assassin's Creed Valhalla lost enkele bugs op die er voor zorgden dat spelers vast kwamen te zitten in het spel.

Het gaat in totaal om vier quests waarin bugs aanwezig waren die progressie tegengingen. Ubisoft laat weten dat het ook aan permanente oplossingen werkt, maar dat de hotfixes voor nu de problemen in ieder geval oplossen.

Door de bugs hadden spelers kans om niet verder te kunnen spelen in de missies Old Wounds, Unholy Father, The Thegn of Lincoln en Falling Stars-mysterie.

Ubisoft laat weten dat wanneer spelers niet verder kunnen met hun quests na het laden van hun savegame, men wordt aangeraden een nieuwe save te creëren, de game opnieuw op te starten en de nieuwe save te laden.

Op 29 april komt de eerste grote, betaalde uitbreiding voor Valhalla uit, genaamd Wrath of the Druids. Hierin bezoeken spelers Ierland. In de zomer komt de tweede grote uitbreiding, The Siege of Paris, uit.

Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Age of Empires Fan Preview wordt vandaag om 18:00 uur uitgezonden 'Valve wil Game Pass op Steam krijgen'
13

Reacties op: Assassin's Creed Valhalla-hotfix lost bugs die progressie in de weg staan op

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 10 april 2021 12:02
    Ik heb gelukkig geen last gehad van deze bugs. Maar mooi dat ze komen met een hotfix en ze achter de schermen werken aan een permanente fix.

    Kijkend naar hoe lang ze origins en odyssey hebben gesupport zie ik het goed komen met Valhalla die zullen niet zomaar laten vallen.

    Kan niet wachten tot ik deze prachtige wereld weer kan betreden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 10 april 2021 15:07
    @coola Kan het moeilijk een hotfix noemen 6 maanden na release. :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 april 2021 13:21
    Ik hoor sinds de release van deze game als van deze bug, 6 maanden later komt er pas een fix voor.
    Ik vermoed dat de XP booster wel al af is?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 10 april 2021 13:36
    @Ziminar of je bent niet op de hoogte, of je bent aan het trollen. De bugs waren er inderdaad, maar is lang niet zo erg als sommige doen lijken. En ook de xp booster is er al lang en breed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ziminar

    • 10 april 2021 13:55
    @Aerofox81 Het gaat er niet om hoe erg die bug is, daar zeg ik ook niets over.
    Wat ik wil aangeven is dat de prioriteiten van Ubisoft niet liggen bij het oplossen van problemen voor de spelers.
    Gezien het feit dat die XP booster er wel al een tijd is, toevalligerwijs net na de reviews zodat de game daarop niet beoordeeld zou worden, bevestigt dat alleen maar.
    Ik ben software ontwikkelaar en als er voor een groep gebruikers een bug is, waardoor ze het programma niet kunnen gebruiken zoals dat bedoeld is dan wordt er gewoon meteen een team op gezet.
    Fixen die shit.
    Dat er een bug in zit is niet zo erg, in alle software zitten bugs, maar een bekende bug 6 maanden erin te laten zitten is lui.
    Maar dat Ubisoft een luie ontwikkelaar is weten we al een tijdje.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 april 2021 06:09
    @Ziminar Daar sluit ik me volledig bij aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 10 april 2021 13:34
    Ik heb alleen net na release een bug ervaren wat de progressieve betreft. Moest ik een uur opnieuw doen. Geen ramp verder. Gewoon een heerlijke game om in op te gaan. Ik heb zin in de DLC!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 april 2021 14:05
    @Aerofox81

    De bugs zijn idd niet zo'n extreme ramp en zo erg als sommige mensen het doen laten blijken. Overigens heb ik vooral de fakkel bug gehad en de bug dat je het pak met de schedel aanblijft hebben ook al heb je een ander pak aangetrokken maar die schedel is bruut en zag dat dus ook niet als een vervelend iets .

    Ubisoft support de AC games altijd lekker lang en daar kan ik ze alleen maar applaudisseren


    En ik heb ook zin in de DLC. Eindelijk weer de mega mooie en sfeervolle wereld van Valhalla betreden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 april 2021 06:46
    @coola Heb een kennis die inderdaad geen erge bugs heeft gehad.

    Maar ik kon gewoon niet verder. Heb meerder keren een missie moeten heropstarten en dat lukte niet. Voor een leuke game wil ik een missie nog wel opnieuw doen maar deze game was zo saai dat ik daar echt geen trek in had.

    En als ik op de Ubisof fora afga hebben meerdere mensen dit gehad.

    Een game hoort gewoon goed te lopen en dat is hier duidelijk niet het geval. Vergelijk ik deze game met Ghost Of Tsushima dan is het een wereld van verschil.

    En als je met lekker lang ondersteund dure DLC bedoeld met content die in de game zelf had moeten zitten of bugs fixen die er gewoon niet in hadden horen zitten, ja dan kan vinden dat ze het goed doen.

    Ik kan ze ook applaudiseren. Namelijk met de meest slechte PS5 game die ik ooit zal spelen.

    En dat is heel uniek dat nadat een console nog geen maand uit is, ik dat nu al kan zeggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 10 april 2021 15:09
    Heb zelf geen last van deze bugs gehad, wel 1x vastgezeten in een steen toen ik naar beneden sprong van een rots af moest herladen maar nogmaals geen last van bugs gehad dat je een missie niet kon afmaken.

    Wat betreft hotfix tja verander de naam maar naar fix want 6 maanden na release kan ik dit geen hotfix noemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 april 2021 06:32
    Tja als het zo lang duurt voordat sommige bugs zijn gefixed. Veel spelers zijn al afgehaakt.

    Triest ook dat de focus ligt op een heleboel shit die je mag kopen waaronder een XP booster en dat die koop rotzooi eerder klaar is als een goedwerkende game.

    Een game die voor het grootste deel identiek is aan Oddesey dus het is niet alsof ze vanaf nul beginnen.

    Het wordt ook steeds erger met Ubisof.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 12 april 2021 01:16
    Game (en PC) loopt vast, dus ik reset me pc en controller de game. Game geeft aan dat er enkele bestanden zijn beschadigd, dus ik druk op OK. Resultaat is dat ik 90+35 gb opnieuw kan downloaden. Even afwachten of ik mijn save-games behoud; progressie staat gelukkig nog wel op 'Ubisoft Connect', zit inmiddels op krachtniveau 160 en 590 km afgelegd..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Keesje_NLNL

    • 12 april 2021 01:22
    Edit: En hij doet het weer, na 125 gb OPNIEUW te hebben gedownloaded is de game nu 72,6 GB groot. Inderdaad..