Nieuws
assassin's creed valhalla

Assassin's Creed Valhalla heeft Smart Delivery op Xbox Series X

Gratis en automatische update verbetert kwaliteit

Geschreven door Michel Musters op
Xbox-gamers kunnen de Xbox One-versie van Assassin's Creed Valhalla kopen en ontvangen dan automatisch een update wanneer ze de game op Xbox Series X spelen.

Dit valt onder de Smart Delivery-techniek die Microsoft implementeert voor veel games. Dit zorgt er voor dat Xbox Series X-gamers gratis en automatisch een update downloaden voor diverse games die het spel mooier maken. Eerder werd al aangekondigd dat Cyberpunk 2077 hier ook gebruik van maakt. Het is niet bekend of Sony een soortgelijke techniek gaan implementeren in de PlayStation 5.

In Assassin's Creed Valhalla speelt men als de vechtersbaas Eivor, de leider van een groep Noormannen die uit Noorwegen zijn verdreven. De clan komt in gevecht met de Saxons, onder leiding van koning Aelfred van Wessex. De game speelt zich in de negende eeuw af en bevat Scandinavië, Noorwegen en Engeland als speelbare locaties. Het spel komt dit najaar naar pc, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X en Google Stadia.

Dit artikel delen:

Lees meer

Loba is een nieuw speelbaar personage in Apex Legends Fysieke versie The Wonderful 101: Remastered uitgesteld
17

Reacties op: Assassin's Creed Valhalla heeft Smart Delivery op Xbox Series X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Ryme

    • 1 mei 2020 08:50
    Ik heb het spel alvast gepre-ordered voor PS4 omdat het nog nergens te pre-orderen is voor PS5. Hopelijk komt Sony ook met zo'n soort actie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 1 mei 2020 09:12
    @Ryme Waarom pre-order je een product wat nog niet bestaat dan? Je kan hem toch gewoon dag 1 downloaden voor de PS5. (Of desnoods in de winkel halen als je dat nog wil)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 1 mei 2020 10:53
    @-it- Omdat het lastig is om een pre-order te plaatsen op een bestaand product?… Ik kan altijd nog m'n pre-order annuleren als ik wil maar voor nu weet ik zeker dat ik het op de dag zelf in huis heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 mei 2020 12:06
    @Ryme Iedereen moet dit natuurlijk voor zichzelf uitmaken, maar ik doe geen pre-orders meer. Bedrijven, en dan vooral (maar niet exclusief) de grote bedrijven worden hier lui van en leveren produkten af die gewoon nog niet klaar zijn, of gewoon zwaar onder de maat. Ik betaal geen cent meer totdat ik weet dat een game ook echt goed is en leverd wat er beloofd is.
    Dat ik daardoor soms op release dag ernaast grijp en mogelijk wat langer op de game moet wachten neem ik voor lief. Ik heb sowieso niet meer die drang om alles maar direct te moeten hebben. Al helemaal niet met een single player game als deze.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 1 mei 2020 13:35
    Had iedereen maar dezelfde instelling als jij. Hetzelfde zie je helaas ook bij festivals als Lowlands die al uitverkocht zijn voordat de programmering bekend is. Ik zou me een (digitale) pre-order van The Last of Us 2 nog kunnen voorstellen, zodat ik niet op release day 100 GB hoef binnen te hengelen en omdat Naughty Dog een bewezen track record heeft, maar Ubisoft, EA en tientallen andere bedrijven zou je de pre-order niet moeten gunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 mei 2020 13:52
    @denver Maar ook die bewezen track record is niet feilloos. Voor mij was ooit een Blizzard game een garantie voor iets heel bijzonders. Die konden gewoon geen slechte game maken.
    Maar we weten inmiddels wat daar nog van over is.
    Dus nee, ook the last of us 2, en zelfs cyberpunk ga ik niet pre orderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 1 mei 2020 12:13
    @Ryme Precies zoals darkman hierboven al zegt, Ubisft, maar ook andere ontwikkelaars, hebben inmiddels bewezen dat de game op dag 1 vaak barst van de bugs en andere issues.
    Je wint er niets mee om de game te pre-orderen, het enige wat je bereikt is dat die bedrijven er nog steeds niet van leveren om hun game in goede staat uit te brengen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 1 mei 2020 15:15
    @fonsrutte @darkmanwls @denver Elk spel wat tegenwoordig word uitgebracht zitten bugs in. Ook The Last Of Us, The Witcher, GTA, Red Dead Redemption. Hoe groter een game, hoe groter de kans op bugs maar zelfs Flappy Bird heeft bugfix updates gehad

    Gelukkig denkt grotendeels niet zoals jullie anders zouden deze bugs ook niet zo snel gevonden kunnen worden. Denk maar niet dat er een enkele studio is die miljoenen QA testers heeft.

    Gelukkig voor mij weegt het plezier van een game spelen niet op tegen de frustratie van een bug vinden als die frustratie al ontstaat ;) Er zijn ergere dingen in het leven dan een bug in een spel!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 1 mei 2020 15:55
    @Ryme Maar ik snap nog steeds het concept niet van betalen voor iets wat nog niet bestaat. Je hebt geen idee hoe de uiteindelijke game wordt, en je kunt sowieso de game op dag 1 gewoon downloaden, ook zonder pre-order. Wat is de meerwaarde van pre-orderen behalve de bedrijven geld geven ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 1 mei 2020 16:58
    @Ryme En met die instelling word het probleem natuurlijk nooit opgelost.
    Er zit ook wel een wezenlijk verschil tussen een bug hier en daar, of een game die gewoon onspeelbaar is door de bugs, of gewoon totaal niet leverd wat er beloofd is.

    Jij maakt er een simpel verhaaltje van een paar bugs van, dat is niet wat ik zei he.

    Er zijn inderdaad ergere dingen in t leven dan een bug, maar ik betaal niet voor een bug. Ik betaal voor een werkende game die doet wat beloofd is. En we zeuren echt niet over een bugje hier of daar mits deze ZSM opgelost wordt. Maar als jij denkt dat alles is wat er mis is met games tegenwoordig dan leef je in een droomwereld.
    En de enige manier die wij hebben om daar wat tegen te doen is spreken met onze portomonee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 1 mei 2020 18:29
    @Ryme absoluut waar, maar Ubisoft heeft ook al bewezen dat ze een game uitbrengen die zo vol bugs zit dat ie eigenlijk niet speelbaar is, zie Unity. En dat was bij de games die jij noemde niet het geval.
    Ubisoft heeft er toen voor gekozen de game echt voor de feestdagen in de winkel te willen hebben en de gamer op te zadelen met een game vol irritante bugs.
    Maar zelfs de games die jij noemt heb ik niet gepreordere, ik zal zelfs Diablo 4, mijn favoriete reeks, niet pre-orderen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 1 mei 2020 09:01
    Erg goede zaak. Vorige gen wisseling 2x GTAV moeten kopen en dat voelde toch niet helemaal oke. Uiteindelijk zag ik het maar zo: de 360 voor de single player en de one voor GTA Online. Beide waren het geld uiteindelijk echt wel waard. Hoe ze het nu doen is echter veel chiquer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    vladimirr

    • 1 mei 2020 09:03
    Heb gisteren de collector’s edition besteld hoop voor de ps4. Hoop we dat ik het kan veranderen naar een ps5 versie

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 1 mei 2020 09:33
    "Smart delivery" aka "je krijgt automatisch een update pack"

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aerofox81

    • 1 mei 2020 09:48
    Netjes! ik heb destijds Black flag op de 360 gekocht, en later nog een keer op de One gekocht. Deze manier is veel beter, net zoals de updates voor de One X.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ali3n8tor

    • 1 mei 2020 12:06
    Sony introduceerde crossbuy in 2012, kocht je een titel op de ps3 kon je deze op de vita spelen en later ps4. klinkt allemaal leuk natuurlijk maar je bent wel aan de welwillendheid van de developers en publishers aangeleverd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • ViperVenom

    • 1 mei 2020 13:20
    Hopelijk kijkt Sony mee en voorheen is gezegd dat alle games deze behandeling krijgen als je overstapt. Dit gaat wel een belangrijke factor zijn in mijn beslissing hoor maar goed ik denk wel dat Sony hetzefde doet. Zeer benieuwd naar de onthulling van de ps5 !!!