Nieuws
Assassin's Creed: Valhalla

Assassin’s Creed Valhalla draait in 4K 30 fps op Series X

Is de huidige schatting van Ubisoft

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Assassin’s Creed Valhalla, de nieuwste Assassin’s Creed-game, draait minimaal op 30 frames per seconde in 4K op de Xbox Series X. Dat maakte Ubisoft bekend tegenover Eurogamer Portugal.

Assassin’s Creed Valhalla werd onlangs door Ubisoft aangekondigd en vorige week werden de eerste beelden van de game op de Xbox Series X getoond. Op hoeveel frames de game draait op de Xbox Series X was nog onduidelijk. In een statement tegenover Eurogamer Portugal, zegt Ubisoft dat de huidige schatting is dat Valhalla draait op minimaal 30 fps op de nieuwe console van Microsoft.

"Momenteel kunnen we garanderen dat Assassin's Creed Valhalla op minimaal 30 fps zal draaien", zegt de uitgever. "Assassin's Creed Valhalla profiteert van snellere laadtijden, waardoor spelers zich zonder wrijving kunnen onderdompelen in de geschiedenis van de wereld. Ten slotte profiteert Assassin's Creed Valhalla van verbeterde graphics die mogelijk zijn gemaakt door de Xbox Series X, en we kunnen niet wachten om te laten zien hoe de prachtige wereld die we creëren in een verbluffende 4K-resolutie eruitziet”.

Dit is de huidige schatting van Ubisoft op het moment. Het kan zijn dat de frame rate in de loop van de ontwikkeling hoger gaat uitvallen. Assassin’s Creed Valhalla moet dit najaar uitkomen op verschillende platformen. Een exacte releasedatum is nog niet bekend.

Lees hier Eriks column over de aankondiging van de nieuwe Assassin's Creed-game.

assassin's creed valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Update: Vacature over PlayStation 5-release is onjuist Pokémon-trainer na twintig jaar herenigd met team
59

Reacties op: Assassin’s Creed Valhalla draait in 4K 30 fps op Series X

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 13:01
    Luie optimalisatie van Ubisoft. Halo Infinite draait in 4k@60fps met raytracing op de XSX.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Derper

    • 12 mei 2020 13:14
    @niqomipa het feit blijft ook dat na veel updates games echt 10 tallen frames omhoog kunnen gaan. Er zijn complete shooters geschreven op 1 file van 1kb. Het is wonderbaarlijk wat optimalisatie en bekendheid met hardware kan doen.
    En dat DIT bewijst dat de nieuwe consoles geen 4k@60fps trekken is onzin. Ze zijn NU nog niet zover. Wacht nog even een jaar of 7. Kijk naar wat de ps4 aan het einde nog wist te doen met een game als RDR2. Dat had niemand verwacht 8 jaar geleden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 mei 2020 20:06
    @Derper Daar heb jij gelijk in, maar als we naar het verleden kijken gaan developers die optimalisatie winst niet aanwenden om 60 fps te halen. Ze gooien liever de details wat omhoog zodat het er op 30fps nog mooier uit ziet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 12 mei 2020 13:14
    @niqomipa Niet waar natuurlijk. Ligt aan het spel. De psx kan ook 1 polygoon met 60Fps tonen, 1 miljoen wordt natuurlijk lastig. Combinatie hardware/software is de key. Ubisoft staat niet echt bekend om hun goede optimalisatie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 12 mei 2020 14:07
    @niqomipa Hij heeft het alleen over Halo Infinite.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    MelvinChowder

    • 12 mei 2020 14:25
    @niqomipa Context in dit geval is wel belangrijk ja, de comments waar jij het over hebt zijn aan mij voorbij gegaan iig.

    Thanks voor je uitleg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 16:02
    @MelvinChowder dit was mijn comment:

    De XSX kan zeker hun 1st party games in 4k@60fps met raytracing draaien en waarschijnlijk gaan we zo ook de eerste 3rd party titel met raytracing zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 mei 2020 15:13
    @niqomipa Toch is het raar dat AC dat niet kan en Halo Infinite blijkbaar wel, hoe verklaar je dat dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 15:38
    @niqomipa de nieuwe halo is open world.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 17:02
    @niqomipa is niet met elkaar te vergelijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 14:25
    @niqomipa de meeste draaien ook in 4k@60fps en sommige met raytracing erbij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    darkmanwls

    • 12 mei 2020 20:05
    @niqomipa Laat gaan joh, ik heb hem in het verleden al meer "voorspellingen" horen doen. En niet altijd alleen maar over xbox hoor. Maar het is gewoon een type die graag van alles loopt rond te blaten.
    Het beste wat iemand er van kan zeggen is dat we t allemaal gewoon zullen moeten gaan zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 16:00
    @niqomipa dat heb ik nooit gezegd leugenaar.

    De XSX kan zeker hun 1st party games in 4k@60fps met raytracing draaien en waarschijnlijk gaan we zo ook de eerste 3rd party titel met raytracing zien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 14:22
    @niqomipa dit bewijst helemaal niks lees eerst wat meer artikelen voordat je met feiten komt.

    https://www.windowscentral.com/here-are-xbox-series-x-game-frame-rates-and-resolutions-we-know-so-far

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 12 mei 2020 15:12
    @niqomipa Op basis waarvan weet jij zo zeker dat hetgeen wat jij beweert wel een feit is en wat hij zegt niet?
    Van Ubisoft weten we inmiddels dat het een luie ontwikkelaar is, kopieren van maps, dezelfde systemen gebruiker in meerdere IP's. Voor de opmerking van TommyVercetti zijn meer aanwijzingen dat wat jij beweert.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 15:47
    @niqomipa Als Cyberpunk in 4k@60fps ultra settings met raytracing gaat draaien op de XSX gaat niemand jou ooit meer serieus nemen hier.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 16:48
    @niqomipa Lijkt meer alsof jij jou eigen profiel aan het schetsen bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 17:31
    @niqomipa
    👍🏼

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 12 mei 2020 13:25
    @TommyVercetti oh dear, iemand die dus echt de ballen verstand heeft van development. Ja, ik kan ook een cube op 4K@60fps laten draaien op een xbox one zelfs, geen probleem… maar ga ik meer objecten, scenery etc toevoegen, dan gaat het steeds minder worden. En Halo infinite is de vraag hoe complex 'achter de schermen' het spel is. Het is allemaal niet zo simpel als jij denkt. En ja, soms komt het omdat de engine niet zo optimaal is voor de betreffende console, maar dat kan dus ook komen omdat men nog niet fatsoenlijk de mogelijkheid heeft gehad om te optimaliseren voor de uiteindelijke hardware.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 12 mei 2020 14:39
    @SuperDre Is gewoon luie optimalisatie spuit 11.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.

 

Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.