Nieuws
Assassin's Creed Valhalla

Assassin’s Creed Valhalla bevat 'vrijwel geen sidequests'

Ubisoft slaat een andere weg in

Geschreven door Jolien Mauritsz op
Assassin’s Creed Valhalla bevat bijna geen sidequests in. Dat meldt narrative director Darby McDevitt aan Gamespot.

Vlak voor Ubisoft Forward sprak McDevitt met hetplatform. Daarin vertelde hij dat er vrijwel geen sidequests in Valhalla zitten, in tegenstelling tot eerdere delen. In plaats daarvan zijn er langere verhaallijnen die bij de hoofdverhaallijn horen. De ‘extra activiteiten’, zoals de narrative director ze noemt, zullen meer spontaan gebeuren, in plaats van dat de speler er expliciet naar op zoek moet gaan.

Assassin’s Creed Valhalla komt 17 november uit op de PlayStation 4, Xbox One, pc en Google Stadia. De game komt op een later moment uit op de Xbox Series X en PlayStation 5.

Lees hier onze hands-on over de nieuwe Assassin’s Creed-game.

Assassin's Creed Valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Gameplaytrailer Nier Reincarnation toont vechtsysteem Watch Dogs 2 kan nog steeds gratis geclaimd worden
14

Reacties op: Assassin’s Creed Valhalla bevat 'vrijwel geen sidequests'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    garciagarcia

    • 13 juli 2020 11:55
    Ooooh dat is wel goed nieuws! Sidequests weten mij in de basis toch niet lang te boeien. Vaak is de main story een episch, meeslepend verhaal en voelt het zeer urgent om dit verhaal verder te verkennen.

    Moet je voorstellen dat er in de echte wereld side ook quests zouden zijn. Dat een brandweerman ervoor kiest eerst de kat van de buurvrouw uit een boom boom te vissen, voordat hij besluit om te gaan blussen bij dat gebouw waar 10 man gevangen zit tussen de vlammen…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 13 juli 2020 12:29
    @garciagarcia Moet je je voorstellen dat je in de echte wereld op de WC zit en opeens een deuntje ergens afspeelt dat je normaal bij een eindbaas hoort en dat je opeens een levensbalk ziet verschijnen… Dan zou ik toch eerst m'n sidequest afmaken denk ik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    RoepieRoepie84

    • 13 juli 2020 13:02
    @Ryme

    Ik zou 7 kleuren stront schijten, en dan meteen even wat mentale hulp inschakelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Freyk

    • 13 juli 2020 12:08
    De Sidequests wil ik graag wel! Geeft meer vrijheid.
    Want ik heb geen zin om na een drukke missie, te vissen en steentjes te leggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PhydomiR

    • 13 juli 2020 12:58
    Klinkt alsof ze meer de kant op gaat zoals ze ook in The Division (2) deden met meer real time events die "ontstaan" als jij er in de buurt bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 juli 2020 13:56
    @PhydomiR Dan kunnen ze dat ook mooi kopiëren, want waarom zou je een game buiten de graphics en setting echt een eigen smoel geven met eigen gameplay.?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 13 juli 2020 13:19
    Dit klinkt wel goed eigenlijk. Less filler, meer dingen die er toe doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 13 juli 2020 13:59
    Giga map zonder sidequests? Denk meer geintegreerd in het hoofdverhaal dan ofzo.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomTom

    • 13 juli 2020 15:08
    'vrijwel geen sidequests' en 'extra activiteiten' lees ik toch als een tegenstelling. Wat zijn deze extra activiteiten dan behalve een andere benaming voor sidequests?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 13 juli 2020 20:49
    @TomTom Zoals ik begrijp zijn het quests die je tegenkomt als je een van de subverhalen volgt. Traditionele sidequests moet je bewust opzoeken en aanvaarden, los van het verhaal dat je doorloopt, terwijl als ze deel uitmaken van een subverhaal, je ze automatisch tegenkomt en aanvaardt om het subverhaal voort te zetten. Het zijn dan eigenlijk geen sidequests meer, maar main quests van een 'sidestory'.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TomTom

    • 13 juli 2020 22:32
    @Robert-Frans dus geen eigen keuze om sidequests te doen, maar extra filler waardoor verhaalmissies misschien onnodig opgerekt worden?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Robert-Frans

    • 14 juli 2020 10:22
    @TomTom Geen idee, dat zal moeten blijken als het spel daadwerkelijk uitgebracht is. Maar dit is zoals ik het begreep.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 13 juli 2020 15:31
    Dit is voor mij een goed ding, mijn grootste klacht van de laatste 2 Assassin's Creed delen was de grindy shit die je moest doen om het verhaal lijn te doen. Om die reden ook nooit uitgespeeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Charlie Mopps

    • 14 juli 2020 18:12
    Geen sidequests in combinatie met minder stealth zouden er zomaar voor kunnen zorgen dat dit mijn eerste Assassin's Creed wordt.