Assassin's Creed: Unity is vanaf vandaag in de Verenigde Staten verkrijgbaar. Eerder liet uitgever Ubisoft al weten dat de versies voor PlayStation 4 en Xbox One op maximaal 30 frames per seconde zouden draaien. In drukke omgevingen zou dat aantal echter dalen tot 20 of lager, aldus verschillende vroege spelers.
Naast framerateproblemen heeft het spel naar verluidt ook last van zogeheten texture pop-in op alle platformen. Dit betekent dat textures duidelijk verspringen van een lage resolutie naar een hoge resolutie zodra spelers in de buurt komen.
Een van de spelers heeft hiervan een korte gameplayvideo gemaakt, waarbij ook te zien is dat sommige computergestuurde personages uit het niets verschijnen. Verder wordt geklaagd over bugs in het spel. Zo vallen er mensen uit de lucht, lopen personages door objecten en het terrein heen en werkt het vernieuwde sluipsysteem slechts gedeeltelijk, zo stellen de spelers.
Pc-versie
Ook de pc-versie van Assassin's Creed: Unity zou problemen vertonen. Pc-gamer en YouTube-persoonlijkheid TotalBiscuit laat weten dat die versie moeizaam 60 fps haalt en daar geregeld ook onder duikt. Dit terwijl zijn pc met twee Nvidia GeForce GTX 980-videokaarten is uitgerust, wat ruim zou moeten voldoen aan de aanbevolen systeemeisen.
Ubisoft heeft al een patch beschikbaar gesteld die de problemen zou moeten verhelpen, maar verschillende spelers melden dat de problemen zich ook met de patch blijven manifesteren. Assassin's Creed: Unity is in Nederland vanaf aanstaande donderdag verkrijgbaar.
Reacties op: 'Assassin's Creed: Unity heeft framerateproblemen op alle platformen'
Apetjoek
HazeRon
RMV
VonTaylan
Tha-DawG-
brandonW
DutchamZz
BartKers
Ik zou me wel kunnen voorstellen dat zaken als SLI en crossfire nog niet lekker werken en daardoor diegene met GTX980 in SLI tegenvallende prestaties heeft. Blijkbaar heeft TotalBiscuit wel een driver met geschikt SLI profiel, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Belooft weinig goeds :(
Maphesta
Fucking Assassins Creed…
Jali
ali3n8tor
4 jaar aan gewerkt met een 1000+ team , 100 miljoen geinvesteerd en dan dit durven afleveren?
AC4:BF was 1080p met een rocksolid 30fps op de consoles (pc weet ik niet, xb1 900p) , tief toch op met je 10.000 NPC's als het 1 grote technische puinhoop wordt.
vote with your wallets ladies en gentlemen.
water
Wie is er nou derp…
Slagroomtaart
Erwintjuh
Edit: net ook het filmpje gekeken. Dit stuk heb ik ook al gespeeld op de xbox one. Heb dit echt niet gezien. De schaduwen waren gewoon goed en niemand kwam uit de lucht vallen. Was een leuk stuk. Ben benieuwd op welk platform dit was
Apetjoek
DaVinkie
Erwintjuh
Erwintjuh
ali3n8tor
ali3n8tor