Nieuws
assassin's creed valhalla

Assassin's Creed-schrijver zou toekomstig deel graag in Brazilië situeren

Dromen over de toekomst van de franchise

Geschreven door Michel Musters op
Alain Marcieca, de senior schrijver van Assassin's Creed Valhalla, zou graag zien dat een toekomstig deel in de reeks zich in Brazilië afspeelt.

Dat meldt hij in een interview met The Gamer. De setting van toekomstige Assassin's Creed-games is altijd een populair gespreksonderwerp onder fans, en elke hint die een ontwikkelaar mogelijk geeft wordt dan ook uitvoerig geanalyseerd. 

"Persoonlijk denk ik dat er veel (mogelijkheden) zijn, teveel om uit te kiezen als ik eerlijk ben", zo vertelt Mercieca. "Ik ben geobsedeerd met geschiedenis, dus je kan me al enthousiast maken over een niche groepje krijgers in een verloren samenleving op Malta." 

Hij vervolgt: "Zelf denk ik dat er veel cultuur te vinden is in Zuid-Amerika, waar we nog weinig mee hebben gedaan. Van de Inca's tot aan de Spaanse veroveraars: het is een fascinerende tijd. Black Flag had wel enkele raakvlakken daarmee, maar ik heb specifiek interesse in Brazilië."

Dit is voor zover bekend geen bevestiging van de setting van een toekomstige Assassin's Creed-game. Er is immers nog niets bekend over een mogelijke volgende game in de reeks. Eind vorig jaar verscheen het meest recente deel in de franchise, Valhalla - die speelde zich voornamelijk in Engeland en Noorwegen af. De twee hoofddelen daarvoor speelden zich in Egypte en Griekenland af.

assassin's creed valhalla

Dit artikel delen:

Lees meer

Nieuwe Flight Simulator-update draait om de Benelux en Frankrijk Voormalige CD Projekt Red-ontwikkelaar kondigt Gord aan
33

Reacties op: Assassin's Creed-schrijver zou toekomstig deel graag in Brazilië situeren

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    HunterSeeker

    • 14 april 2021 09:16
    zolang het maar niet China word, al teveel chinese meuk in games en persoonlijk vind ik dat helemaal niks :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 april 2021 10:28
    @HunterSeeker Serieus een game die in oud china afspeelt zou ik heerlijk vinden. Gelukkig komt er een game aan die mij heel erg aanpsreekt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 14 april 2021 11:48
    @hulstpower Blacksmith Wukong?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 14 april 2021 14:19
    @armilo-theus yep kijk ik heel erg naar uit. Had even black out net en kon niet op de naam komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 14 april 2021 18:13
    @hulstpower Ja die lijkt mij ook heel erg vet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 14 april 2021 10:29
    @HunterSeeker Er was eerst veel vraag naar een Assassins Creed in Japan of China, maar eerlijk gezegd na Ghost of Tsushima zie ik het Ubisoft niet beter doen. Ubisoft kan altijd hele mooie werelden maken, maar daar houdt het vaak ook alweer op vind ik. Dus laat ze inderdaad maar focussen op wat anders.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 april 2021 12:58
    @alex201 Na het briljante Ghost Of Tsushima zie ik een Assassin's Creed die zich in Japan afspeelt alleen maar als slap aftreksel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    alex201

    • 14 april 2021 13:29
    @bigds9fan Ja zie je het al voor je haha. Een leuke wereld met het typische Ubisoft sausje, constant grinden, microtransacties en het middelmatige schrijfwerk (mijn mening). Ik vind AC games vaak wel vermakelijk om in een sale te halen. Het is alleen jammer dat Ubisoft altijd genoegen neemt met wel oké. In plaats van wat langer te nemen en er echt een meesterwerk van te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 april 2021 13:53
    @alex201 De games tot en met Syndicate zou ik misschien niet een meesterwerk noemen maar hadden allemaal wel iets unieks qua gameplay en hadden een toffe setting waardoor elk van de delen anders aanvoelde.

    Toen ging men over op de nieuwe stijl en zit tussen de delen bijna net weinig verschil als je had met Syndicate tussen de stukken gezet in 1868 of 1961.

    Ze doen er wel 2 jaar over maar door het ontbreken van een stad (met duidelijk stadsplan) en de Animus Database, heb ik het gevoel dat er minder werk in de games zit.

    Daarnaast speel je 2 games op rij al niet eens als een Assassin. Voor een zij deel als Rogue (en zelfs daar begin je als Assassin) is dat prima maar als je al 4 jaar droog staat, wil je graag weer "The Creed" van dienst zijn.

    De vele bugs in Valhalla maken het fisasco compleet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 april 2021 09:52
    Ze doen maar, ik ben er helemaal klaar mee.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ryme

    • 14 april 2021 10:27
    Het maakt mij niet heel veel uit, al speelt het zich af op de maan. Ik vond de vorige games zo goed dat ik de volgende ook zal aanschaffen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 14 april 2021 10:47
    @Ryme Mee eens, ik vond origins, odessey en valhalla ook erg goed te pruimen. Er is veel kritiek op omdat het niet meer zoveel met de assassins lore te maken zou hebben. Maar dat boeit me dus geen reet, ik speel een toffe game in een toffe wereld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 april 2021 15:29
    @Messtranor

    De gehele RPG trilogie heeft juist 100 % met de Assassin's Creed lore te maken. Als de Isu er uit gooien dan heeft het niks meer met de AC lore te maken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 april 2021 16:31
    @coola Hoe kan het dan dat ik tot voor kort toe nooit over die ISU gehoord had? Misschien omdat het me geen ene bal interesseert en dat geld dus voor veel mensen gezien de kritiek.

    Ik zag mezelf altijd als die-hard Assassin's Creed fan en persoonlijk benik van mening dat dit altijd een bijzaak was en dat de hoofdmoot van de reeks, de strijd van goed tegen het kwaad is en dat de First Civilization Artifacts puur een middel waren in die strijd.

    Daarnaast hoe lang willen ze daarmee doorgaan? Als elk deel moet draaien om een of andere ISU artefact dan zijn die krengen zo veel verspreid dat je er bijna over struikelt.

    Daarnaast heet de game ASSASSIN'S CREED dus het is ook enigzins logisch om te verwachten dat het over de strijd tussen de Assassin's en Templars gaat.

    Overigens maakt het niet eens zo heel veel uit want een goede ontwikkelaar zou beide doelen kunnen realisteren en dit heeft Ubisof in het verleden ook gedaan.

    Een historisch accurate setting via de Animus en dan een optioneel gedeelte in de moderne tijd. Speel je beiden dan krijg je meer informatie over "the big picture" of wat dan ook maar het zou zeker geen verplichting moeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 april 2021 17:27
    @bigds9fan omdat de naam pas sinds Syndicate bekend 8s geworden bij de assassins en Templars. Maar daarvoor was de serie ook al first civ heavy ( deel één werden ze al vol op gementiond) en in de boek versies van assassins creed 1, 2 , brotherhood etc ( waar het moderne gedeelde niet worden behandeld) word de first civ ook als belangrijkste punt gebruikt



    Oh en hier zal je het ook vast niet mee eens zijn. Maar weet je wat ik ook geweldig vind aan deze franchise? Dat de film, boeken en comics ook canon zijn en in veel gevallen verder gaan of zelfs zaken eindigen, zoals bijvoorbeeld de Juno story line is gestart in assassin's creed 3 en tot een conclusie gekomen in de comic assassin's creed uprising. Het is juist mooi als je tijd etc moet spenderen in meerdere vormen van media om het verhaal te kunnen volgen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 14 april 2021 17:37
    @coola Ja ze werden genoemd maar de kern was nog steeds de strijd tussen de Assassin's en Tempeliers.

    Dat alles canon is leuk en aardig maar niet iedereen heeft de tijd/interesse om alles te volgen.

    Daarbij komt nog dat als je dat ook gaat meetellen de boel inderdaad bezaaid is met ISU spullen en dat het bijna onmogelijk is dat er niet ergens een of andere gek is die de halve planeet opblaast met zo'n ding.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 16 april 2021 15:15
    @coola Dat is mijn punt niet. Ik hoor veel de kritiek dat het er nog maar weinig mee te maken heeft. of dat ook daadwerkelijk zo is doet niet ter zake voor mij. Ik vind het een toffe game om te spelen, dat boeit voor mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 16 april 2021 15:27
    @Messtranor

    Dat had ik al door ;). Ik wou alleen zeggen dat diekritiek nergens op slaat. Lore wise is het een pure AC game. Maar mooi dat jij hoe dan ook geniet van de game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 14 april 2021 11:23
    in een van de comics hebben ze zuid amerika al eens behandeld en dat was erg interessant ( hopelijk kiezen ze wel voor een ander tijdperk want de comics zijn godzijdank canon en het is daarom beter dat ze de game niet in 1536 af te laten spelen).

    Ik hoop nog steeds op een AC in japan. Na wat ze neer hebben gezet met Origins , Odyssey en valhalla heb ik er het volste vertrouwen in dat ubisoft iets perfects neer kan zetten met de Samurai en het AC sausje


    Maar in welk tijdperk de nieuwe AC zich ook afspeelt kopen doe ik hem en sowieso ook weer de limited collectors edition ( heb die van valhalla jammer genoeg over moeten slaan) als er een franchise is die dat geld verdiend is het wel Assassin's Creed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 14 april 2021 11:42
    @coola Japan hoopte ik ook altijd op maar dan moeten ze wel met wat anders komen dan een Mongoolse invasie op Tsushima haha.