"Ik denk dat we in de game-industrie collectief de standaard van 60 fps laten vallen omdat het zo moeilijk te behalen is, twee keer zo moeilijk als 30 fps. Bovendien is het niet eens heel mooi wat betreft renderkwaliteit", aldus Guérin.

Hij legt ook uit waarom hij denkt dat de hele game-industrie van de 60 fps-standaard afstapt. Bij Ubisoft hebben we lange tijd 60 fps nagestreefd. Ik denk dat dat geen goed idee was omdat het niet veel oplevert en het ziet er niet 'echt' uit. "Net als de Hobbit-film [die op 48 fps draaide, in plaats van de standaard 24 fps], die zag er ook heel raar uit", aldus Guérin. "In andere games is het hetzelfde, bijvoorbeeld Ratchet & Clank [die ook van 60 fps afstapte]."

Volgens de creative director van Unity, Alex Amancio, is de standaard van 60 fps wel goed voor het shootergenre. Een limiet van 30 fps zou voor actieavonturen echter beter zijn, omdat het op andere vlakken betere grafische prestaties op kan leveren.

Ophef

De uitspraken van Guérin en Amancio volgen kort na de ophef die rondom Assassin's Creed: Unity ontstond. De producer van Unity zei dat de graphics van de PlayStation 4-versie gelijk zouden worden getrokken met die van de Xbox One-versie. Later zei Ubisoft dat geen van de consoleversies is teruggeschroefd om gelijk te zijn aan de andere.