Nieuws
Assassin's Creed Odyssey

Assassin's Creed Odyssey-update verandert controversieel einde

Ook veel gevraagde spelmodus wordt toegevoegd

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
De Assassin's Creed Odyssey-update die vandaag wordt uitgebracht verandert een controversieel einde in het spel. Ook wordt de veel gevraagde New Game Plus-modus toegevoegd en is het hoogst haalbare level verhoogd.

Ubisoft ontving in januari veel kritiek om de Assassin’s Creed Odyssey-uitbreiding Shadow Heritage. Aan het einde van het verhaal werden spelers namelijk in een specifieke relatie gedwongen, ongeacht de huidige relatiepartner of gekozen seksuele oriëntatie van de speler.

In de Odyssey-update van februari, die vandaag wordt uitgebracht, pakt Ubisoft dit probleem aan. Het verhaal krijgt namelijk een nieuw eind met een aangepaste cutscene en dialoog.

Verder wordt in patch 1.1.4 de New Game Plus-modus toegevoegd aan Assassin’s Creed Odyssey. Deze spelmodus is beschikbaar nadat de speler de hoofdverhaallijn heeft uitgespeeld en laat de speler opnieuw beginnen aan het spel zonder dat alle progressie verloren gaat. Alle behaalde upgrades, vaardigheden en uitrustingen blijven bewaard bij het starten van een nieuw spel met New Game Plus.

Hiernaast bevat de gratis update nieuwe uitrustingen, schepen en een verhaallijn genaamd Bloodline. Nieuwe Mercenary- en Mastery-levels en meer opties voor de foto-modus zijn tevens toegevoegd aan het spel. Tot slot is het maximaal haalbare level in het spel verhoogd van 70 naar 99.

De update heeft een grootte van ongeveer 5 tot 6 GB en is vandaag beschikbaar op pc, Xbox One en PlayStation 4. Bekijk hieronder een video waarin de update besproken wordt.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mewtwo en andere pokémon in de Detective Pikachu-film Website laat je door Nintendo-levels vliegen in browser
15

Reacties op: Assassin's Creed Odyssey-update verandert controversieel einde

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Jumpman

    • 26 februari 2019 17:28
    Goede zaak dat ze naar de communitie luisteren en gehoor aan geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 26 februari 2019 17:46
    Laat ik vooral vooropstellen dat ik de game zelf niet gespeeld maar ik snap werkelijk het probleem niet.

    Ze hebben aangegeven waarom het moest gebeuren, om het verhaal een bepaalde richting op te sturen.
    Moet men serieus het verhaal gaan veranderen omdat spelers op hun tenen zijn getrapt, als het blijkt dat het hoofdpersonage hetero of biseksueel is..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • calivaty

    • 26 februari 2019 18:59
    @xtclunatic Het blijkt inderdaad dat je het probleem niet snapt. Het gaat niet om het hetero of biseksueel zijn. Het gaat erom dat je als speler de keuze krijgt zelf je seksualiteit te bepalen. Als aan het einde van het spel blijkt dat je gedwongen wordt in een verhaallijn die niet bij je keuzes past dan haalt dat je uit je immersion. Je keuzes hadden blijkbaar dus geen effect en de makers het spel de makers maken aan het einde een besluit voor je die niet past bij jouw manier van spelen. Ik vind het logisch dat spelers dit niet leuk vinden. De makers hadden je dan niet de illusie van keuze moeten geven als ze dat aan het einde teniet doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtclunatic

    • 26 februari 2019 20:29
    @calivaty
    Nou ik heb dat al eerder gelezen van die keuze en het lijkt me wat overdreven hoe daar op wordt gereageerd. Daarbij ben ik van mening dat een groot gedeelte van de ophef juist is ontstaan omdat het over de seksualiteit van je personage gaat.
    Als dit wat anders was geweest was er lang niet zoveel ophef.

    Het blijft een game en het zou deel van een triologie zijn. Wat dus inhoudt dat het verhaal een bepaalde kant op moet, zodat men het verhaal kan vertellen wat men voor ogen had.

    Ik vind dat een degelijk reden om het stuur, als ontwikkelaar, toch een beetje over te nemen. Dan betekent dat voor de speler, in het ergste geval, dat hij/zij biseksueel is (mocht men ervoor hebben gekozen om relaties aan te gaan met hetzelfde geslacht).

    Is dat nu zo gamebrekend?
    Ik vind persoonlijk niet dat daardoor alle keuzes teniet worden gedaan, want toen je eerder deze keuzes hebt moeten maken, betekende ze wel wat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • geeMc

    • 26 februari 2019 19:03
    @Jumpman ja, lekker aanmoedigen deze mierenneukerij. Fijn om te weten dat Ubisoft schijt heeft aan mensen en zomaar gespeelde verhalen aanpast. Nu klopt er dus niets meer van het verhaal wat ik heb gekregen :). Ik kan niet wachten tot dit bij mijn gelezen boeken gebeurt!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 26 februari 2019 22:20
    @geeMc ik heb het over de new game plus. Er wordt een extra mode gevraagd en dat wordt geïmplanteerd. Daar lijkt mij totaal niks mee, wel? Of mag van jou een spel geen extra mode krijgen na release?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 26 februari 2019 17:50
    Het is mooi dat ze luisteren naar de community (deed ea dat maar eens keer)

    Alleen jammer dat ze nu iets aanpassen wat lore wise gewoon perfect werkte.

    Vraag mij nog steeds af hoe de SJWs reageren zodra ze het boek lezen en er achter komen dat dat boek de echte canon is en dus Kassandra de Canon protagonist is en ze biseksueel is. Die gaan natuurlijk ook eisen dat het boek aangepast word.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • coola

    • 26 februari 2019 22:31
    En dat betekent dus ook dat als er naar odyssey gerefereerd word in de volgende Assassin's Creed game er over Kassandra gesproken gaat worden en niet Alexios en dat dus ook gaat gelden voor de mensen die de game met Alexios als protagonist hebben uitgespeeld. Maar dat Kassandra in het vervolg als de protagonist word gezien van Odyssey is lore wise voor de volle 100 % het meest logische en juiste.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 27 februari 2019 00:49
    @coola joh, laat gaan. Mensen zijn tegenwoordig toch niet tevreden te krijgen. Mij boeit alleen dat odyssey de 1e ac game sinds jaren is waar ik gewoon puur op gameplay enorm van zit te genieten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 februari 2019 09:18
    @darkmanwls Precies. Hoe klein de groep van ontevreden mensen ook is ze zijn tegenwoordig enorm vocaal, elk klein ding wordt enorm opgeblazen. Velen van hen hebben de game niet eens gespeeld en snappen de context niet eens vermoed ik.
    Wat Odyssey betreft heb je ook gelijk, ik geniet dagelijks van die game. Het is zeker geen perfecte game, maar dat hoeft ook helemaal niet en game maakt dat op allerlei fronten meer dan goed. De mooie, levendige wereld, de AI is sterk verbeterd, de combat is leuk en vergt timing en het verhaal is ook goed.
    Ik speel hem nu voor de tweede keer, nu met Kassandra, en geniet er net zoveel van als de eerste playthrough.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 27 februari 2019 08:23
    Dalijk krijg je nog mensen die zeuren omdat mario telkens de princes moet redden. "Nee dat wil ik niet, wil gewoon op goomba's springen en door levels rennen en single blijven."

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 februari 2019 09:22
    @HunterSeeker Ik denk dat ze eerder zullen willen dat ze als prinses willen spelen en Mario redden om hem vervolgens tot slaaf te maken en met Bowser aan de haal willen gaan, omdat die hun meer respecteert in hun genderneutraliteit.
    En met die moustache lijkt Mario eerder op een Ron Jeremy dan een echte held.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 27 februari 2019 09:31
    Nadat op mijn Xbox de update was geïnstalleerd, had Alexios serieus ineens de stem van Kassandra in alle cutscenes. Toen ik het spel overnieuw startte klopte het weer. Maar dat was wel even lollig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 27 februari 2019 09:43
    @Hiss Er zitten sowieso zo nu en dan wat glitches in de cutscenes, karakters praten soms door elkaar heen of worden afgebroken. Niet enorm irritant en zeker met ondertiteling maakt het niet zoveel uit.
    Ik heb het gisteren andersom, speel nu met Kassandra, niet ondervonden in ieder geval.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 27 februari 2019 11:37
    @fonsrutte Ja dat ervaar ik ook. Bij Origins kwam ik dat toch minder tegen. Die leek beter afgewerkt.