Nieuws
assassin's Creed

Assassin's Creed Infinity brengt spelers naar Japan

En een duister bos

Geschreven door Ruan Moleman op
Ubisoft onthulde tijdens de Ubisoft Forward-presentatie de eerste twee games waarmee Assassin's Creed Infinity zal lanceren, namelijk Codename Red en Codename Hexe.

Assassin's Creed Infinity moet een soort hub worden voor nieuwe, toekomstige Assassin's Creed-avonturen. Het spel is al officieel aangekondigd, maar nog niet aan de buitenwereld getoond. Tijdens de Ubisoft Forward-presentatie deed de ontwikkelaar meer informatie uit de doeken over Infinity, waaronder de eerste twee games of verhalen.

Assassin's Creed: Codename Red is voorlopig de naam van één van die twee games en speelt zich af in Feodaal Japan, een populaire setting waar fans al jaren naar vragen. In de korte beelden zien we een Shinobi - in westerse cultuur beter bekend als een ninja - die op een dak landt. Volgens Ubisoft wordt Red een volwaardige openwereld-rpg en dus niet de lineaire richting die Mirage op gaat.

Assassin's Creed: Codename Hexe is  wat anders dan we gewend zijn. In de korte beelden zien we een duister bos met een stel takken in de vorm van het Assassin's Creed-log dat aan een draadje hangt. De sfeer en de setting doen erg denken aan een soort heksen-thema, vergelijkbaar met wat we zagen in de Wrath of the Druids-uitbreiding van Assassin's Creed Valhalla. 

Een releasedatum voor Assassin's Creed Infinity werd niet gegeven.

Dit artikel delen:

Lees meer

Ubisoft onthult Assassin's Creed Codename Jade voor mobiel Eerste beelden Assassin's Creed Mirage getoond
54

Reacties op: Assassin's Creed Infinity brengt spelers naar Japan

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    coola

    • 10 september 2022 22:20
    "Volgens Ubisoft wordt Red een volwaardige openwereld-rpg"

    Best nieuws ever.

    En Hexe klinkt ook interessant

    Edit

    Dat hele Infinity klinkt interessant en als ik zo zag, echt vergelijkbaar met die hub in Unity. Mooi dat ze daar iets mee gaan doen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 10 september 2022 22:40
    @coola hexe ben ik zelfs nog meer benieuwd naar, heerlijk z'n duistere setting.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    slayer1slayer

    • 11 september 2022 09:27
    @coola Heb je kunnen slapen vannacht na al het AC nieuws?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 10 september 2022 22:38
    Gadverdamme… weer het RPG element (althans, in codename Red)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 september 2022 22:54
    @archangel1110

    Gelukkig wel ja., Die rpg stijl van Odyssey en Valhalla is top

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 10 september 2022 23:17
    @coola gelukkig mag iedereen zijn mening hebben!
    Ik heb het _echt_ niet op dat soort type games.
    Voor mij zijn deze AC games echt een stap terug

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 11 september 2022 00:10
    @archangel1110 Ik vind ze leuk om te spelen en Odyssey was zelfs een van mijn favoriete games de afgelopen generatie (Valhalla was wel duidelijk minder) maar ik vind het dood en dood zonde dat het de originele stijl van Assassins Creed waar het draaide om parkour, stealth, de Brotherhood en assassinations vervangt. Daarom ben ik ook enorm blij dat ze inzien dat dit ook naast elkaar kan bestaan met Mirage. Dat lijkt alles te worden waar vele AC fans waaronder ik al sinds Syndicate op wachten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 11 september 2022 00:26
    @Real13 Ik heb dus precies hetzelfde.
    Odyssey vond ik echt geweldig om te spelen en ben daardoor vorig jaar nog naar Griekenland geweest.
    Het is niet dat ik iets tegen het RPG genre heb, maar het hoort gewoon niet in AC thuis .
    Qua RPG game zou dit eigenlijk een side game moeten zijn i.p.v. main game.

    Als AC fan van het eerste uur doet het zeer dat ze zich niet meer aan de originele formule houden.
    Ik mag hopen dat dit dan alsnog een 'side branch' word van het huidige AC (terwijl dit sowieso al meer weg heeft van de originele AC trailers).
    Daar zullen de fans die meer van de originele formule houden meer content mee zijn :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Real13

    • 11 september 2022 00:33
    @archangel1110 Inderdaad, laten we hopen dat Mirage zo goed verkoopt dat het ook een signaal geeft aan Ubisoft dat veel mensen de originele stijl nog steeds enorm tof vinden en we hier nog veel meer van gaan zien. Ik werd er in ieder geval heel blij van om al die klassieke AC elementen en details in deze trailer te zien. Kan niet wachten op gameplay.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 september 2022 01:47
    @Real13 Aan de ene kant wil ik deze game juist kopen om inderdaad dat punt te benadrukken.

    Aan de andere kant was Valhalla zo'n teleurstelling en dit is en blijft een Valhalla prequel dat ik het risico niet neem deze day 1 te kopen.

    Ik zelf zou het inderdaad wel tof vinden als je een serie Assassin's Creed games in de klassieke stijl gaat krijgen.

    Geen RPG elementen en weer een Animus Database.

    Maar ja die kans acht ik relatief klein.

    Deze game was oorspronkelijk bedoeld als DLC en nu "opgerekt" tot volledige game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 september 2022 01:23
    @archangel1110 Heb zelf ook niks met RPG's maar het past gewoon niet bij Assassin's Creed.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • GekkeHenkie

    • 10 september 2022 22:39
    Hier ben ik oprecht benieuwd naar, laat ubi aub niet proberen GoT na te doen maar echt een eigen twist er aan te geven. Geloof er in dat ze dat kunnen. Ondanks dat odessy en Valhalla veel te groot waren heb ik er wel vertrouwen in dat dit goed moet komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 september 2022 22:55
    @GekkeHenkie met die typische AC saus weet ik haast zeker dat ze iets unieks neer kunnen zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    COSMIC_TSAR

    • 10 september 2022 23:12
    @coola compliment voor deze mooie contradictio in terminis

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 10 september 2022 23:13
    @COSMIC_TSAR

    Niks contradictio in terminis aan

    Het typische aan het AC sausje is juist dat ze met elke setting iets unieks weten neer te zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 september 2022 01:40
    @coola In dat opzicht spreek ik ke niet tegen want Valhalla was heel uniek.

    Heb inderdaad nog nooit een game gespeeld waarbij de hoofd en sidequests compleet niks met elkaar te maken hadden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 september 2022 01:45
    @bigds9fan

    Heb je toch echt een andere game dan mij gespeeld. Want de Side quests deden of juist Noorwegen en Engeland uitdiepen en als dit het geval was , was het wel verweven met het hoofdverhaal.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    san5324

    • 11 september 2022 14:37
    @coola

    Ik weet beter dat ik hier niet op moet reageren maar zelfs jij kan deze nonsense niet blijven geloven.. Dat bestaat niet..

    Of je hebt niet alle kroonsteentjes goed aangesloten of je bent de grootste trol die er bestaat..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 11 september 2022 15:09
    @san5324

    Ik ben geen trol en alle kroonsteentjes zijn perfect aangesloten. De Side quests van Valhalla hebben of met de main story te maken of ze zijn verbonden met de Game wereld zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    bigds9fan

    • 11 september 2022 16:20
    @coola Het ene moment ben je een viking in Engeland.

    Het volgende moment een of ander fantasy figuur in een sprookjes land.

    Dat voelde (op de gameplay na) als een volledig andere game aan.