GameSpy heeft een interview online gezet met Mathew Ford van Turbine, de makers van Asheron's Call 2. Dit is het vervolg op een van de grondleggers van het Massive Multiplayer genre. Het vervolg op Asheron's Call zal niet alleen fel verbeterde graphics bevatten (waar de meeste single player games al niet tegenop kunnen!) maar zal ook op het gebied van gameplay compleet veranderd worden. De saaie elementen werden uit het spel gehaald om het geheel een stuk toegankelijker te maken. Men heeft ook gepoogd de gevechten wat boeiender te maken:GameSpy: You've added some new ideas to Combat as well. Some twitch/reflex concepts?

Mathew Ford: In combat you can sit back and watch, but we wanted to make it fun from moment to moment as well. It's fun to gain levels and kill monsters, but where's the fun of combat itself? Combat in AC2 is very dazzling, lots of different animations, and particle effects. Also, monsters in AC2 will go into a special particle effect that shows they're vulnerable. If you hit them with a special attack at that moment (it's a 5 second window, so it isn't totally twitch) you can really hurt them. In combat you have an auto-attack, and you've got vigor, you use vigor for special attacks but you've got to be careful because you can run out of it. That makes using special attacks a strategic decision. Lees het hele interview hier en bekijk een aantal prachtige nieuwe screenshots hier. Het mooiste is nog wel dat men nog steeds denkt een releasedate rond de kerst van 2002 te kunnen halen! Voor de MMORPG-fans worden het alvast mooie maanden om naar uit te zien, met tevens Star Wars Galaxies in aankomst.