Nieuws
Pokémon

Ash verlaat na 25 jaar de Pokémon-anime

He became the very best

Geschreven door Denian Franken op
De speculaties van fans blijken toch waar: Ash Ketchum laat na een periode van 25 jaar de Pokémon-serie achter zich. Dit kondigt The Pokémon Company aan via een video op YouTube.

Ash wordt na afloop van de huidige Master Journeys-anime vervangen door twee andere hoofdrolspelers. De nieuwe serie, die zich afspeelt in de Paldea-regio uit Pokémon Scarlet & Violet, draait om de personages Liko en Roy (zie afbeelding).

Pokémon

De laatste aflevering van Master Journeys is zojuist in Japan uitgezonden. Daarmee is het avontuur van Ash overigens nog niet klaar. Vanaf vrijdag 13 januari wordt namelijk het ‘laatste hoofdstuk’ van Ash’ en Pikachu’s avontuur uitgezonden, dat bestaat uit elf afleveringen. In de korte trailer die van de reeks is verschenen is te zien dat meerdere oude vrienden en voormalige pokémon van Ash langskomen. Zo kunnen we hoogstwaarschijnlijk Misty, Brock en Gary verwachten.

Er werd al tijden gedacht dat Ash na het huidige seizoen, dat zich zowel afspeelt in Galar als alle andere regio’s, de serie zou verlaten. Deze geruchten ontstonden vooral omdat Ash het Master Eight-toernooi won en zich daardoor officieel Pokémon-meester mocht noemen. In de eerste aflevering van Pokémon werd al duidelijk dat dit zijn ultieme doel was.

Het afscheid van Ash zal voor veel Pokémon-fans hard aankomen. Diverse generaties zijn namelijk opgegroeid met de jonge trainer als protagonist van de anime, die in 1997 van start ging. Dat Ash en Pikachu straks een emotioneel afscheid gaan krijgen, zit er wel dik in. Tot dusver zijn er maar liefst 1221 afleveringen, 23 films en 62 manga’s van Pokémon verschenen.

Pokémon: Master Journeys is in Nederland elke doordeweekse dag om 16:15 te zien op Nickelodeon. Ook op Netflix zijn de afleveringen van het huidige seizoen te vinden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Henry Cavill speelt hoofdrol in Warhammer 40,000-serie voor Amazon Het nieuwe Gamer.nl: de nieuwe frontpage
15

Reacties op: Ash verlaat na 25 jaar de Pokémon-anime

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Saria282

    • 16 december 2022 13:51
    Arme team rocket. Nu kunnen ze niet meer achter Pikachu aan gaan sinds aflevering 2.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    -JK-

    • 16 december 2022 14:49
    @Saria282 tuurlijk wel, maar nu krijgt Ash waarschijnlijk zn eigen gym en zullen ze em daar vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 16 december 2022 14:54
    @-JK-
    Hij is de grote champion. Nog groter dan de elite four. Denk dat het lang zal duren voordat we hem weer zien. Misschien bovenaan Mt. Silver haha. Daarover gesproken het zou wel heel vet zijn als ze Ash in Scarlet en Violet doen als een soort ultieme tegenstander net als Red in Gold en Silver.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    burningonsunday

    • 16 december 2022 13:58
    Momentje hoor…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    djsonicx

    • 16 december 2022 14:07
    Ashes to ashes, dust-2 dust

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    racerozzy

    • 16 december 2022 14:11
    Lame nieuwe characters. Ze hadden wel iets beter aan het character design kunnen doen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 16 december 2022 21:49
    @racerozzy
    De haarpin is het logo van Ash zijn eerste pet… Ze lijkt ook op een combi van Ash & Serena.
    De theorie gaat rond dat het dus gaat om Ash zijn dochter.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Snafu9

    • 16 december 2022 14:47
    Denk dat dit ook voor mij het einde zal zijn om dan naar de Anime te kijken. Op dit moment heb ik eigenlijk alles gezien moet ik alleen nog beginnen aan Master Journeys en het laatste seizoen. Vanaf mijn 7de jaar al opgegroeid met Ash en Pikachu. Had het leuker gevonden als ze door waren gegaan met Goh aangezien daar nog veel rek in zit. Ook heel benieuwd wat er gaat gebeuren met Team Rocket.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Rijstekorrel

    • 16 december 2022 18:34
    @Snafu9
    Ik stop er dan ook inderdaad mee ik keek het nog steeds, heb een leuke website waar ik het online kan kijken.
    Als het dus helemaal afgelopen is ook de mini serie ben ik klaar met Pokemon, de laatste 2 games Archeus en de nieuwe vond ik ook al niet leuk meer.

    Ik ga dan als een mooie herinnering achter laten, en heel soms eens Heart gold/ Soul Silver of Fire Red / Leaf Green eens opnieuw spelen.
    De Serie opnieuw kijken ga sowieso niet doen ,daar zijn mij toch wel iets te veel afleveringen voor hahaha.

    Ik hoop dat ze in de mini serie eens Pidgeot enzo terug halen waarvoor die terug zou komen na the Orange Islands(En tevens Butterfree ook terug komt).
    Eigenlijk gewoon alles wat die ergens achter gelaten heeft, dat deze weer opgehaald worden / terug komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • RoyVG

    • 16 december 2022 16:22
    Einde van een tijdperk. Na 25 jaar mogen we onze favoriete 10 jarige Pokemon trainer vaarwel zeggen. Een laatste mini serie voordat ie weg is. Ik heb al jaren de serie niet meer gekeken, maar de eerste seizoenen heb ik grijs gekeken als kind.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    archangel1110

    • 16 december 2022 16:32
    Na 2 generaties was ik er al mee gestopt :')

    Dat deze rage het nog zo lang heeft volgehouden vind ik al; bijzonder

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 16 december 2022 16:39
    Ik ben het hier niet mee eens..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Deadspacer

    • 16 december 2022 16:50
    Nee joh dat vind ik echt heel erg k*t kan me geen pokemon voorstellen zonder Ash.

    We worden oud ! Pff

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Mmo-veteran

    • 16 december 2022 19:51
    Ben hier wel even emotioneel van.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ardyn

    • 16 december 2022 21:51
    Dat ze stoppen met Ash is begrijpelijk… maar geen (nieuwe) pikachu?
    Zelf hoop ik wel dat het Ash zijn dochter is, would be fun. Zeker omdat de meeste Gen 1 kinderen nu zelf kinderen hebben.
    Hell, ik ben een Gen 3 kind en genoeg van mijn leeftijdsgenoten beginnen er ook al aan.