Arx Fatalis ontwikkelaar gebruikt engine Half-Life 2 | Gamer.nl

Na eerdere trailers deze week is er een derde trailer van No Man's Sky uitgebracht.

Ook al hebben we de Source-engine alleen in een trailer van Half-Life 2 aan het werk gezien, Arkane Studios, bekend van Arx Fatalis, is nu al overtuigd van de kracht van deze engine. De verzameling enen en nullen zal nu dus niet alleen Half-Life 2 en Vampire The Masquerade: Bloodlines gaan vormgeven, maar ook deze nieuwe game voor de PC.

Welke game Arkane Studios gaat maken met de Source-engine is nog onbekend, maar als we de woorden 'RPG', 'Arx Fatalis' en 'PC' bij elkaar in een mixer gooien, is de kans groot dat er Arx Fatalis 2 uitrolt."It is a very comfortable feeling for a developer to be able to concentrate on the content of its game and have acce to a set of stunning features and capabilities," said Raphael Colantonio, CEO of Arkane Studios. "Source is solid, performant [sic] and extremely complete in terms of the amount of innovative features. But more important, it is also open and flexible enough to allow us to build creatively upon, without having to bare the technological risks. Working with Valve is not only a fan's dream, but also an excellent opportunity to be one of the fortunate developers in the world to benefit from the Source engine's most impre ive features."Wanneer we de Source-engine zelf in actie zullen zien, is nog steeds niet helemaal zeker, nu Half-Life 2 is uitgesteld tot ergens in de zomer. Dit uitstel heeft er tevens voor gezorgd dat Vampire The Masquerade: Bloodlines, de RPG in ontwikkeling bij Troika Games, ook is uitgesteld. Deze titel zal nu niet eerder dan de lente van 2005 klaar zijn.

Lees het gehele artikel op deze pagina.
Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou