Nieuws
Artifact

Valve-game Artifact nu verkrijgbaar op Steam

Valve's eerste game in vijf jaar tijd

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Vanaf vandaag is Artifact verkrijgbaar op Steam. Het is de eerste game die door Valve wordt uitgebracht in vijf jaar tijd. De game kost 17,95 euro op het digitale platform.

Artifact is een digitaal kaartspel waar spelers met behulp van complexe strategieën moeten navigeren door het territorium van de tegenstander. De speler wint indien hij of zij erin geslaagd is om twee van de drie torens van de tegenstander te vernietigen of als de speler de Ancient verslaat die verschijnt zodra de eerste toren is vernietigd.

De nieuwe game wordt gespeeld op drie verschillende spelborden die dezelfde stijl heeft als Dota 2. Ter viering van een iOS-lancering van de game in 2019, is er een nieuwe trailer uitgebracht.

Elke speler heeft een deck van veertig kaarten, waarvan vijf heroes zijn. De overige 35 kaarten zijn zogenoemde hero abilities en items verdeeld over vier verschillende kleuren; rood, groen, zwart en blauw. Momenteel zijn er veertig heroes beschikbaar in de game die spelers de mogelijkheid bieden om een groot aantal strategieën toe te passen.

Artifact is ontworpen door Richard Garfield die eerder het populaire Magic: The Gathering-kaartspel ontwierp. Garfield werkte in dit geval samen met Valve voor Artifact dat natuurlijk bekendstaat om franchises zoals Half-Life, Team Fortress en Portal.

Artifact is nu verkrijgbaar op pc via Steam voor een prijs van 17,95 euro.

Dit artikel delen:

Lees meer

Walmart Canada meldt dat Death Stranding in juni verschijnt Valve en Perfect World brengen Steam officieel naar China
11

Reacties op: Valve-game Artifact nu verkrijgbaar op Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Sander999

    • 29 november 2018 14:33
    Valve kan de tering krijgen met deze schandalige cashgrab. Game had free to play moeten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Marcus88

    • 29 november 2018 15:10
    @Sander999 ik weet niks van deze game af behalve wat ik net heb gelezen.. hoezo moest dit f2p zijn dan?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 29 november 2018 15:20
    @Marcus88
    Omdat je voor een godsvermogen boosterpacks moet kopen om überhaupt mee te kunnen doen. Letterlijk elke andere TCG is free-to-play.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Marcus88

    • 29 november 2018 15:20
    @Sander999 ik las het net via steam reviews.. niet normaal dat zo'n goed concept voor een goede game zo omzeep wordt geholpen want het ziet er echt uit als een goede game! jammer, laat deze ook aan mij voorbij gaan door die microtransacties onzin.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 29 november 2018 16:33
    @Marcus88
    Klopt, in principe is dit een prachtige TCG. Helaas wordt het door de hebzucht van Valve om zeep geholpen. De enige manier om nieuwe kaarten te krijgen is door te betalen. Er is geen andere manier om ze te krijgen. Niet door te grinden, niet door te winnen, alleen door te betalen. Echt zo schandalig, ik kan er echt niet over uit. Ik spendeer hier geen dubbeltje aan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • iTorioko

    • 29 november 2018 15:24
    @Marcus88 Omdat je met die aankoop van € 17,95 alleen de base game krijgt en je enorm veel extra moet aftikken om een goed/ander deck/kaarten te krijgen. Niet erg als je - net zoals bij Hearthstone - gewoon door veel te spelen ook veel kan verkrijgen. Dat is in dit geval dus niet zo.

    Jammer

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 november 2018 20:30
    Ik was dus in de veronderstelling dat deze game een eenmalige aankoop zou zijn en je dan alle kaarten gratis kreeg. Dat leek me nou juist zo'n verademing tegenover al die andere TCG's. Maar op deze manier mogen ze m houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 29 november 2018 21:18
    @darkmanwls
    Nope, het tegenovergestelde is helaas waar. Werkelijk voor àlles moet je betalen. Nieuwe kaarten? Betalen. Competitive potje? Betalen. Je kan niks vrijspelen; alles kost geld. Echt bizar.

    Met die €17,95 ben je er nog niet. Je kan nog een keer €20 - €50 ophoesten als je een tier 1 competitive deck wil om constructed te kunnen spelen.

    Dit is, denk ik, met stip de allerergste lootbox oplichterij die ik ooit gezien heb.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Buzzard

    • 29 november 2018 23:38
    @Sander999
    Goed dat ik het weet. Dan laat ik hem ook mooi liggen

    Hier moet niemand aan meedoen. Boycotten!!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 29 november 2018 23:47
    @Sander999 Ja dat bedoelde ik dus. Ik denk dat ik maar gewoon mijn oude magic kaarten weer afstof :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 30 november 2018 07:05
    @darkmanwls psst Magic Arena is in open beta