Maar dit is niet het geval met PC games. Bij de PC koop je een spel, ga je naar huis, ben je 20 minuten bezig met de installatie. Mag je bidden dat de CD kopieerbeveiliging met jouw CD-Rom of DVD-speler werkt. Daarna mag je hopen dat men het spel ook heeft "afgemaakt," zodat je niet eerst het internet hoeft af te speuren naar de patch die het spel wel laat werken. En om het feest compleet te maken moet je voor het spel een gigabyte ruimte overhouden en NOG STEEDS de CD of DVD in je drive houden, aangezien de uitgevers er zeker van zijn dat je ze wilt oplichten.I think that's a major reason consoles are starting to really crush the PC game market. People are getting fed up. They're getting a cold pizza and being told to lump it. It doesn't have to be that way.
I'm not against copy protection schemes on the PC because I'm some sort of flower child developer. I'm against them because they're bad busine . They discourage people from buying PC games in the first place. Once you make someone have to hunt down a CD crack, you've set them on the path of pirating the whole game and future games.