Armored Core 6 bevat baasgevechten die passen bij soulslikes
Het pas aangekondigde Armored Core 6: Fires of Rubicon moet baasgevechten bevatten die doen denken aan soulslike games.
Dat meldt FromSoftware-directeur Hidetaka Miyazaki in een interview met IGN. "Baasgevechten zijn het hoogtepunt in deze game. Spelers moeten de acties van vijanden lezen. Het is typerend voor FromSoftware."
Tegelijkertijd waarschuwt Miyazaki wel dat spelers geen echte soulslike van Armored Core 6 hoeven te verwachten. "We doen niet bewust de moeite om de game meer soulsborne-achtige gameplay mee te geven."
Spelers hoeven bijvoorbeeld ook geen open spelwereld te verwachten zoals in Elden Ring. In plaats daarvan maakt Armored Core 6 gebruik van missies vergelijkbaar met voorgaande delen. "Dat geeft je de kans om voor elke missie keuzes te maken en de mech aan te passen."
Tijdens The Game Awards afgelopen week werd Armored Core 6: Fires of Rubicon aangekondigd. Het zesde deel in de mechreeks is de eerste nieuwe game in de franchise in een decennium - Armored Core 5 kwam in 2012 uit. Het spel komt ergens in 2023 uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De game wordt uitgegeven door Bandai Namco.
Armored Core 6: Fires of Rubicon kopen?
Kopen voor playstation_3_game
Hoe vond je dit artikel?
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord
Reacties
ali3n8tor 13 december 2022 - 07:57
IGN: Is it fair to say that Armored Core VI will be closer to the Soulsborne games than the series has been in the past? Hidetaka Miyazaki: No, we've not been making a conscious effort to try to direct it towards more Soulsborne type gameplay. First of all, let me just make that clear. gamer.nl: er komt Soulsborne-achtige gameplay !!!
MichelMusters 13 december 2022 - 08:11
@ali3n8tor Ja, hij spreekt zichzelf een klein beetje tegen in dit interview, daar kan ik ook niet veel aan veranderen. Bovenstaande quote zegt hij ook, maar vervolgens noemt hij wel elementen op uit de game die bij soulslikes passen. Hoe dan ook heb ik ook deze quote in het nieuwsbericht verwerkt, dan mag je zelf kiezen hoe je Miyazaki's opmerkingen mag opvatten :D
ali3n8tor 13 december 2022 - 08:21
@MichelMusters De boodschap was voor mij wel vrij duidelijk in het IGN interview, het blijft een AC game ipv een soulsborne, en de boss battles zullen wellicht wat overeenkomsten hebben, maar de core blijft het customisen van je mechs en missies, maar bedankt voor de edit!
Snafu9 13 december 2022 - 08:17
Dan laat ik deze game denk ik gaan. Maar dan vooral omdat het geen open wereld is. Had het wel heel gaaf gevonden een open wereld te hebben in deze setting.
ali3n8tor 13 december 2022 - 08:28
@Snafu9 Open wereld zou totaal niet werken hierbij, het is geen rpg, en de gameplay bestaat grotendeels uit het managen van parts voor je mech, dat zou pure elende worden als je die moest gaan zoeken in een open wereld :)
messtranor (gebruiker is geblokkeerd) 13 december 2022 - 08:29
Deze gebruiker is verwijderd
Aanbevolen voor jou
Altijd als eerste op de hoogte?
Join ons op Discord