Dat meldt FromSoftware-directeur Hidetaka Miyazaki in een interview met IGN. "Baasgevechten zijn het hoogtepunt in deze game. Spelers moeten de acties van vijanden lezen. Het is typerend voor FromSoftware."
Tegelijkertijd waarschuwt Miyazaki wel dat spelers geen echte soulslike van Armored Core 6 hoeven te verwachten. "We doen niet bewust de moeite om de game meer soulsborne-achtige gameplay mee te geven."
Spelers hoeven bijvoorbeeld ook geen open spelwereld te verwachten zoals in Elden Ring. In plaats daarvan maakt Armored Core 6 gebruik van missies vergelijkbaar met voorgaande delen. "Dat geeft je de kans om voor elke missie keuzes te maken en de mech aan te passen."
Tijdens The Game Awards afgelopen week werd Armored Core 6: Fires of Rubicon aangekondigd. Het zesde deel in de mechreeks is de eerste nieuwe game in de franchise in een decennium - Armored Core 5 kwam in 2012 uit. Het spel komt ergens in 2023 uit op pc, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. De game wordt uitgegeven door Bandai Namco.
Reacties op: Armored Core 6 bevat baasgevechten die passen bij soulslikes
ali3n8tor
Hidetaka Miyazaki: No, we've not been making a conscious effort to try to direct it towards more Soulsborne type gameplay. First of all, let me just make that clear.
gamer.nl: er komt Soulsborne-achtige gameplay !!!
MichelMusters
Hoe dan ook heb ik ook deze quote in het nieuwsbericht verwerkt, dan mag je zelf kiezen hoe je Miyazaki's opmerkingen mag opvatten
ali3n8tor
Snafu9
ali3n8tor
Messtranor
Niet alles wordt beter van een open wereld.
DarkSlide.nl
Hopelijk weten ze de juiste elementen over te nemen uit de andere games. Als het helemaal hetzelfde zou zijn in een ander jasje zou ook jammer zijn.