Bohemia benadrukt daarbij dat het om een vroege versie gaat met beperkte assets. De ontwikkelaar wil vooral dat spelers een voorproefje krijgen van nieuwe gameplay-elementen en de nieuwe technologie. Ook stelt het hen in staat om reeds voor de release van de game te gaan experimenteren met mods voor de Real Virtuality-engine waar Arma III van gebruikmaakt.
Na de alfaversie wil Bohemia een uitgebreide bètaperiode lanceren, wat de release opschuift naar het vierde kwartaal van dit jaar, zoals eerder al bekend werd gemaakt.
Reacties op: Arma III krijgt in zomer speelbare alfaversie
do365nic
Muadjin
Arma2 had best wel goede gfx, maar zeker niets vergeleken met wat ik in de pre-release screenshots had gezien
elmsnipe
Fred-Erik
Aan de andere kant, als dit ervoor zorgt dat ze bij de release nu wel een speelbaar spel neer kunnen zetten, ga ervoor!
bigsteve
Wat loopt er precies vast bij je? Ik heb het zo geinstalleerd: eerste arma 2 zonder enige patch, dan operation arrowhead en daarna patch 1.60.
Met sommige mods heb ik nog wel problemen zoals project reallity. Dan krijg ik 1 of andere foutmelding. Moet ik dus nog even uitzoeken wat daarmee aan de hand is.
Sgt.NightFire
Fred-Erik
Maar genoeg geklaagd, ik hoop dat je gelijk hebt en dat het nu een mooi spel is. En ik heb ook dat ze er met ArmA 3 voor zorgen dat mensen zoals ik er niet op afknappen voordat het speelbaar is.
Misschien moet ik ArmA 2 toch nog maar een kans geven dan. Ik heb Operation Flashpoint destijds ook na korte tijd aan de kant gelegd om dezelfde redenen, dus ik heb nauwelijks ervaring met het soort spel. Daarnaast nog Operation Flashpoint 2 geprobeerd (rukspel) en de demo van ArmA 2, die me wel dusdanig veel aansprak dat ik het spel heb gekocht. Kun je me wat aanraden qua mods, wat niet zoiets is als ACE, wat bedoeld is om het nog realistischer te maken (lees: ik ga dood na 3 sec ipv 10 sec)? En Operation Arrowhead, dat is toch een betaalde uitbreiding? Die heb ik niet.