Nieuws

Apple maakt meer winst op games dan Sony, Nintendo en Microsoft bij elkaar

Aldus een analyse van The Wall Street Journal

Geschreven door Michel Musters op
Apple maakt bijzonder veel winst op games van andere bedrijven die in de App Store staan.

Dat blijkt uit een reportage van The Wall Street Journal, dat deze informatie weer uit de gegevens van een recente rechtszaak heeft gehaald. 

In documenten uit die rechtszaak wordt gemeld dat het bedrijf in 2019 alleen al puur qua games 8,5 miljard dollar aan winst binnenhaalde. Dat is meer dan Sony, Microsoft, Nintendo en Activision Blizzard bij elkaar verdienen aan games, zo heeft The Wall Street Journal geanalyseerd.

Apple heeft echter gemeld dat dit bedrag niet klopt en te hoog is. Ondanks dat moet het bedrag alsnog extreem hoog liggen. Aangezien het bedrijf zelf geen games uitgeeft, wordt er puur verdiend aan de dertig procent die andere bedrijven aan Apple af moeten dragen.

Dit artikel delen:

Lees meer

Demo van Nederlandse game News Tower nu op Steam beschikbaar Rockstar Launcher refereert naar remasters van GTA-trilogie
10

Reacties op: Apple maakt meer winst op games dan Sony, Nintendo en Microsoft bij elkaar

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 6 oktober 2021 09:41
    wat zal google dan pakken op de android markt? Zal ook wel meer zijn denk ik dan de grote gaming bedrijven, misschien niet zoveel als apple maar zal behoorlijk hoog zijn denk ik.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 6 oktober 2021 10:10
    Lekker boeiend dit. Moet dit mij gaan verleiden om opeens Apple producten te gaan kopen omdat ze zo succesvol zijn? Die shit is tering duur en kan alleen maar samenwerken met andere apple producten wat niet handig is aangezien nog altijd meer mensen niet dan wel apple troep heeft. Dus nee dank u.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Jorn6810

    • 6 oktober 2021 10:53
    @Quirinius denk niet dat dat de insteek van het artikel is eerlijk gezegd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    denver

    • 6 oktober 2021 12:08
    Haha, is dit een serieus bericht?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 6 oktober 2021 13:14
    @Quirinius Maat, rustig haha.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 6 oktober 2021 10:11
    Het is al vaker genoemd dat die 30% maffia tarieven van Apple en Google niet meer van deze tijd zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 6 oktober 2021 10:16
    @StormFox Daar zullen ze zelf anders over denken. En met gebrek aan veel concurrentie betwijfel ik ook zeer of daar snel verandering in komt. Zie hier het nadeel van een monopolie (of duopolie in dit geval).

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    StormFox

    • 6 oktober 2021 10:32
    @Quirinius Er zijn al landen die middels lokale wetgeving Apple en Google dwingen om eerlijker concurentie af te dwingen. Het EU kan dit ook doen, maar daar hebben ze niet de ballen voor. Het EU maakt zich liever druk om stofzuigerrichtlijnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quirinius

    • 6 oktober 2021 10:36
    @StormFox Zonder dollen, dat moet ook gebeuren. Het moet allebeide

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Red Dead Demon

    • 6 oktober 2021 19:19
    Maakt mij niks meer uit bij wie mijn geld terecht komt. Als ik een game koop of telefoon, betalen moet ik toch wel. Dat geld ben ik dan kwijt. Maar heb er wel iets voor gekregen wat ik graag wilde hebben.