Nieuws
Apex Pack

178 euro voor melee-wapen in Apex Legends

Evenement introduceert ook tijdelijk solo-modus

Geschreven door Cody van den Bogert op
Om de Raven's Bite Tomahawk in handen te krijgen, dien je minstens 178 euro uit te geven aan Apex Legends.

Het Apex Iron Crown-evenement is inmiddels op elk platform van start gegaan. Naast de tijdelijke solo-speelmodus heeft ontwikkelaar Respawn een hoop nieuwe cosmetische items in de verkoop gezet en ze zijn niet goedkoop.

Het gaat hier om twaalf nieuwe epic-items, twaalf legendary-items, een nieuwe valuta en een nieuwe winkel waar deze valuta gespendeerd kan worden. Daarnaast zijn er nieuwe lootboxen en uitdagingen toegevoegd aan het battle royale-spel. Alle nieuwe items zijn middenin het tweede seizoen toegevoegd en aangezien de battlepass van seizoen 2 al erg groot is, lijken deze toevoegingen een beetje veel van het goede.

Het ultieme item dat verkregen kan worden tijdens het Iron Crown-evenement is de Raven's Bite Tomahawk. Deze kleine bijl vervangt het melee-wapen van het Bloodhound-personage en is van Heirloom-kwaliteit. Heirloom-kwaliteit is de zeldzaamste vorm van loot,zeldzamer nog dan Legendary loot. Dit soort loot was voorheen niet te koop, maar nu wel. De vraag is nu, hoe kom je in het bezit van dit luxe melee-wapen? Het antwoord is simpel: betalen.

Voordat je überhaupt kan gaan denken aan dit prachtige kleine bijltje, moet je eerst in namelijk bezit zijn van alle Iron Crown-items. De enige manier om de Iron Crown-items te verkrijgen is door middel van het openen van Iron Crown Packs, of te wel, lootboxen. Één Iron Crown Pack kost 700 Apex munten, wat gelijk staat aan zeven euro. Om alle items te verkrijgen moeten er 24 Apex Packs gekocht worden, dat brengt ons op een totaal van 168 euro. Voor dat bedrag ben je in het bezit van alle items die nodig zijn om het ultieme wapen te kunnen krijgen. Nu verwacht je misschien dat voor dit geld de Ravan's Bite Tomahawk van jou is? Maar nee, nu mag je hem pas kopen, voor tien euro. Al met al kost het spelers dus maar liefst 178 euro om het melee-wapen van Bloodhound een visuele upgrade te geven.

Ontwikkelaar Respawn is eigendom van uitgever EA en deze gigantische uitgever staat erom bekend dat het graag gebruik maakt van microtransacties. Tot nog toe leek het erop dat deze EA-'norm' niet toegepast zou worden op andere Apex Legends en Titanfall, maar blijkbaar kon de uitgever het toch niet laten.

Apex Pack

Eerder werden er al speciale Heirbloom-items aan de normale Apex Packs toegevoegd. Normale Apex Packs kosten ruwweg één euro per stuk en de kans op een Heirbloom-itemset is minder dan één procent. Respawn heeft echter wel de garantie gegeven dat spelers sowieso één Heirbloom-itemset per 500 Apex Packs ontvangen.

Apex Legends

Veel bekende streamers, zoals Dr. Disrespect en Shroud, hebben zich al uitgelaten over deze absurd hoge prijzen. Het is nog maar de vraag of EA en Respawn zich hier iets van aan gaan trekken.

Dit artikel delen:

Lees meer

Dragon Ball Z: Kakarot-teaser toont combat Gearbox toont typische Borderlands-chaos in trailer
34

Reacties op: 178 euro voor melee-wapen in Apex Legends

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • bigds9fan

    • 15 augustus 2019 14:57
    What…the…fuck…😯

    178 Euro voor een skin voor je wapen?

    Dit is compleet van de pot gerukt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 15 augustus 2019 15:46
    @bigds9fan Is het alleen maar een skin? Dacht dat de nieuwigheid juist was dat het ook functioneel was.

    Maakt niet uit, ik ga deze game dus niet eens meer in de grabbelbak opzoeken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 15 augustus 2019 17:12
    @Martijn_M een heir loom = puur cosmetisch. Dit is de 2e ooit, voor Blood hound (1 specifiek character) . De eerste is voor een Wraith en was/is alleen te krijgen uit random packs en is zeer zeldzaam.

    Succes met Apex in de grabbelbak tegen te komen… Is alleen digitaal en gratis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 15 augustus 2019 17:27
    @ToMaX99 Pssst… dat was sarcasme, ik had ook "vuilnisbak" moeten zeggen ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 15 augustus 2019 15:02
    En nog zijn er gekken die er (papa's) geld voor gaan uitgeven alleen om maar
    indruk te maken op anderen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The soy sauce

    • 15 augustus 2019 15:02
    Wow, klinkt als een koopje. Is ook maar +- [1/4] van me huur

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 15 augustus 2019 17:15
    @The soy sauce lage huur =P. Het is veel geld. Maar begrijp wel dat mensen die dit kopen iets echt exclusives willen, dat doe je door de drempel voor veel hoger te gooien. Ik ga voor van de 24 items. Die krijg ik 'gratis' door te spelen. Skin van Pathfinder zou ik graag hebben =P, kans daarop is echter erg laag.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Mr_joystick88

    • 15 augustus 2019 15:28
    Apex is toch van EA, dan is dit toch een hele normale prijs

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • clandestine666

    • 15 augustus 2019 15:31
    Afgezien van extra maps of hoofdstukken heb ik nog nooit ook maar één skin/wapen/lootbox of ander cosmetisch prul gekocht voor welke game dan ook.

    Het zijn voornamelijk kinderen die dat doen, dat maakt dit soort praktijken extra vuil. Lekker bezig weer EA…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 15 augustus 2019 15:38
    Maar is het gegarandeerd €178,- of loop je het risico items dubbel te krijgen in de 24 eerdere packs?

    Indien ja, dan is het uiteraard een koopje! Anders kan je echt beter die optie van 500 packs nemen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 15 augustus 2019 15:53
    @Martijn_M Effe wat verder gekeken. Het valt best mee volgens Game Radar:
    - Geen dubbelle items
    - Je kan 2 van de 24 packs gratis verdienen

    Scheelt toch weer €14,-

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 15 augustus 2019 15:44
    Maar is dit de reden dat onderstaande link nu een 404 geeft? Kan me inderdaad voorstellen dat deze actie alle goede redenen compleet om zeep helpt.
    https://gamer.nl/artikelen/artikel/drie-uitstekende-redenen-om-apex-legends-seizoen-2-te-spelen/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CodyvandenBogert

    • 15 augustus 2019 16:04
    @Martijn_M Waar heb je deze link gevonden? Dit was namelijk een feature die ik heb geschreven voor insidegamer. Hier kan je het artikel nog wel vinden, want ondanks deze rare nieuwe cosmetische-items, ben ik nog steeds groot fan van Apex! Genoeg redenen om het te spelen:)

    Hier check je de feature op insidegamer: https://www.insidegamer.nl/artikel/drie-uitstekende-redenen-om-apex-legends-seizoen-2-te-spelen/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 15 augustus 2019 17:35
    @CodyvandenBogert Onder de event trailer staan een aantal links. Heb al vaker gemerkt dat die dood zijn. Insidegamer moet toch echt de site eens op orde krijgen, ik snap niet dat die niet gewoon opgaat in deze site.

    Maar serieus, hoe ver moet EA gaan voor bij jou het kritieke punt bereikt is? Zoveel geld voor een "Evenement" dat slecht 2 weken loopt??? Voor dit geld zou je minimaal 2 maanden content mogen verwachten!
    En dan over een tijdje weer een ander kort event, voor nog meer zeker…
    Free to play… Sorry, ik snap niet dat je als journalist hier nog je steun aan durft te geven.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CodyvandenBogert

    • 15 augustus 2019 18:00
    @Martijn_M ik zie de dode link inderdaad, ik pas het aan. Ik geef me steun zeker niet aan deze rare aankopen en bedragen. Maar het spel zelf vind ik nog steeds heel tof. Gelukkig veranderen cosmetische-items niks aan de gameplay, was dit wel zo, had ik het spel niet meer gespeeld ;p

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 15 augustus 2019 16:08
    Dit soort shit verpest de hele industrie. Stelletje geldwolven..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ToMaX99

    • 15 augustus 2019 17:16
    @kleinekoosjer als ik daardoor deze geweldige game gratis ZONDER pay to win kan spelen, prima!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Masterchief

    • 15 augustus 2019 16:27
    "deze gigantische uitgever staat erom bekend dat het graag gebruik maakt van microtransacties".

    Dit kan je toch geen microtransactie meer noemen :S

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Martijn_M

    • 15 augustus 2019 17:38
    @Masterchief Voor hun raad van bestuur wel. Tegen die tijd dat een Ferrari skin voor de prijs van een echte Ferrari gaat, dan gaan die heren daar pas over nadenken…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rpenning

    • 15 augustus 2019 17:40
    @Masterchief ea heeft het allang veranderd naar megatransacties XD