Nieuws
Apex Legends

Apex Legends verschijnt op Switch en Steam

Cross-play komt naar alle versies van de game

Geschreven door Michel Musters op
Apex Legends verschijnt deze herfst op Nintendo Switch en Steam.

EA deelde het nieuws op de EA Play Live-presentatie vannacht. De populaire battle royale-game is al geruime tijd beschikbaar op PlayStation 4, Xbox One en Origin. Een precieze releasedatum voor beide versies is nog niet bekend.

Ook liet EA weten dat het spel op alle platforms cross-play krijgt, zodat mensen het tegen alle andere spelers op kunnen nemen, ongeacht het systeem waarop men speelt. Cross-play moet ongeveer gelijktijdig naar alle versies van het spel komen.

Tot slot kondigde men Lost Treasures aan, een nieuw evenement voor het vijfde seizoen van Apex Legends, die vanaf 23 juni begint. Hierin wordt het gelimiteerde evenement Armed and Dangerous teruggebracht.

Dit artikel delen:

Lees meer

Korte beelden van Dragon Age 4 getoond Hazelight Studios komt volgend jaar met It Takes Two
9

Reacties op: Apex Legends verschijnt op Switch en Steam

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    melody

    • 19 juni 2020 08:37
    Leuk idee maar ik vermoed dat switch speler het heel moeilijk gaan hebben in crossplay tussen de consoles , laat staan tegen pc spelers. Zelfs de switch pro controller voelt voor mij een stuk minder gevoelig in shooters dan de ps of xbox controller

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 19 juni 2020 09:35
    @melody Als er motion control in zit, zul je zien dat het niet de Switch is die moeite gaat krijgen.. Ik ben er zelf geen fan van, maar als je er mee overweg kunt is motion control superieur aan analoge sticks.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    melody

    • 19 juni 2020 11:32
    @MikkelR1 Ahja die was ik vergeten. Heb er zelf weinig mee omdat ik vooral in docked speel als ik hem gebruik

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • MikkelR1

    • 19 juni 2020 11:37
    @melody Ik gebruik het ook niet hoor, vind het simpelweg niet prettig spelen, maar er is een flinke club mensen die het wel doet en redelijk presteren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 19 juni 2020 13:24
    @Melody maak je maar geen zorgen je word ingedeeld in klassen van beginner tot pro.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Baroness

    • 19 juni 2020 12:54
    Mooi natuurlijk dat hij ook nu op de Switch komt.
    Maar zijn jullie niet een beetje klaar met die battle royale spellen?…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 19 juni 2020 15:19
    @Baroness Warzone, Fortnite en Apex doen het nog prima dus ik denk dat veel mensen er nog lang niet klaar mee zijn. Ik zelf wel een beetje eigenlijk, speel af en toe een potje Warzone en that's it.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    garciagarcia

    • 19 juni 2020 13:13
    Stel ik ga deze game spelen vanuit Steam, moet je dan nog steeds Origin geïnstalleerd hebben om het spel te kunnen spelen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 19 juni 2020 14:06
    @garciagarcia Volgens mij wel. Het is net zoals bij uPlay, dat hij in eerste instantie eerst uPlay opstart en vanuit daar automatisch de game.