Nieuws
Anthem

Anthem-spelers staken om lage drop rates

Gaan een week lang niet spelen

Geschreven door Ralph van Dodewaard op
In een bericht op Reddit worden spelers opgeroepen om een week lang geen Anthem te spelen. De fans willen op deze manier protesteren tegen de lage drop rates in het spel.

Eind februari was de langverwachte lancering van Anthem. Slechts een paar dagen later ontstond er echter ophef in het spel, nadat de kans om goede items te krijgen was verlaagd. De Day One-patch van Anthem had de drop rate van items per ongeluk verhoogd en in een volgende update had BioWare deze onbedoelde verandering dus weer teruggedraaid.

De lagere drop rates in Anthem zorgde voor veel kritiek van spelers, die vonden dat de kans om goede items te krijgen nu veel te laag is. Een update van twee weken terug moest een deel van dit probleem aanpakken, door onder andere de inscripties van wapens en uitrustingen te verbeteren en het makkelijker te maken voor spelers om meesterwerken te maken. Toch zijn fans nog steeds niet te spreken over de slechte beloningen in het spel.

Op de subreddit van Anthem is nu een actie gestart door de gebruiker Afinda. Hij wil net zoals veel andere fans dat de drop rate-verandering wordt teruggedraaid en moedigt spelers aan om het spel deze week, tot en met 15 maart, niet te spelen. Op deze manier hoopt Afinda, samen met de andere Reddit-gebruikers die meedoen aan de staking, te laten zien aan BioWare dat spelers geen plezier hebben in Anthem zolang de beloningen geen goede representatie zijn van de geïnvesteerde tijd in het spel.

Anthem

De oproep van Afinda om te gaan staken heeft veel aandacht getrokken. Het Reddit-bericht werd gisteren geplaatst en is nu met al ruim 12.000 upvotes een van de meest populaire berichten ooit op de subreddit van Anthem. In een ander bericht, dat even later werd geplaatst en bijna tienduizend punten heeft, herinnert gebruiker PeculiarPete iedereen er wél aan dat de fans op een respectvolle manier moeten omgaan met de ontwikkelaars van BioWare, ondanks hun onvrede.

Jesse Anderson, een community manager van BioWare, heeft indirect gereageerd op de ophef omtrent de beloningen in Anthem. In een bericht waarin aanvullingen gegeven worden op de update van vandaag, zegt hij dat het team op de hoogte is van de feedback van spelers en aan het discussiëren is over de drop rates in het spel. Anderson kan echter nog geen officiële bevestigingen geven.

Anthem is te spelen op op pc, Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

Mobiele Pokémon-games leveren 2,5 miljard dollar op FromSoftware-directeur Hidetaka Miyazaki is geïnteresseerd in battle royale-games
25

Reacties op: Anthem-spelers staken om lage drop rates

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Rexus

    • 12 maart 2019 11:26
    Het commentaar op de reddit pagina is niet mis. Na van de eerste indruk hersteld te zijn lijkt er weinig over om voor te blijven spelen.

    Jammer, ik had zulke goeie hoop voor deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 12 maart 2019 11:48
    Nou nou, 1 iemand zet een reddit story neer met de vraag om een week lang niet te spelen, wow DAT is nieuwswaardig…….. NOT…. als je dit soort acties altijd gaat melden dan blijf je bezig, hoe vaak ik zulke vragen wel niet zie voorbijkomen op gamingsites.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 12 maart 2019 12:05
    @SuperDre nou nou nou. Je mag ook wel de deur openen in plaats van door het sleutelgat blijven gluren.

    Het is niet 'zomaar' een story. Het gaat hiet om een grote groep spelers die wellicht gaan staken door controversie rondom een vrij recent spel.

    Wat jij zegt is hetzelfde als dat er een game uit komt over bananen en jij gaat klagen dat 'een banaan' geen nieuws item is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Markus88

    • 12 maart 2019 13:54
    @SuperDre Oh… ik dacht dat het een gamenieuws website was….. Die wel door blijven willen gaan omdat het hun kost is…..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ripley426

    • 12 maart 2019 12:49
    Alweer een voorbeeld van social media terreur en de ongebreidelde aandacht die dat krijgt. Hoevel upvotes? 12000. Hoeveel Anthem players? Op xbox al tenminste 400.000, PS4 en PC zal dat niet veel ontlopen. Een magere 1% dus die denkt dat ze wat af kunnen dwingen? Een paar schreeuwlelijken die iedereen angst aanjagen moeten niet zo veel aandacht krijgen, het zou julie (en een hoop andere media) sieren als ze dit soort initiatieven de aandacht geven die ze toekomt - niks. Geef liever aandacht aan de mensen die wel tevreden en wel blij zijn met wat ze hebben!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • NewInsanity

    • 12 maart 2019 15:08
    @ripley426 Misschien even wat beter inlezen in de materie. Het gaat hier niet om social media terreur, maar om een zeer ontevreden user base welke een statement probeert te zetten voor een product wat hun ter hart gaat. De mensen die tevreden zijn met het product zal je in dit geval zo goed als niet horen, gezien die ondertussen al over zijn naar een ander spel of ondertussen ook ontevreden zijn i.v.m. de extreme gebreken in het spel. Ikzelf hoor bij de laatste category.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 12 maart 2019 15:49
    @ripley426 Want we moeten vooral de oren laten hangen naar de kritiekloze massa? Kritische geluiden zijn vrijwel altijd geuit door een minderheid, omdat veel mensen of niet kritisch zijn en het wel best vinden of het niet durven omdat je een bepaalde sociale drempel over moet.

    Er zijn talloze experimenten gedaan waaruit blijkt dat een groot percentage van de mensheid liever de massa napraat dan een stap opzij te doen en zich te onderscheiden van die massa met een andere mening. Dit onder het motto 'het is veiliger de massa na te praten want als die het fout ziet zitten we met z'n allen fout'.

    Er is karakter voor nodig om je kop boven het maaiveld uit te steken met het risico dat je ernaast zit en dan de kritiek van 'je had het fout' in je eentje te moeten dragen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • garciagarcia

    • 13 maart 2019 08:13
    @ripley426
    Je moet zeggen slechts 400.000 spelers op de XBOX. Ze hadden 100% meer verwacht qua spelersaantal. Dit spel had een succes moeten worden met minimaal 1 miljoen exemplaren verkocht per platform. Voor minder ga je niet als grote uitgever.

    Verder vind ik dat TheChief het goed verwoord, de meeste mensen mopperen wat in zichzelf en leggen het spel vervolgens opzij. Makkelijk verdienen hoor. Gelukkig zijn er ook mensen die er wel wat voor willen doen om verbetering te zien ingame. Dat is die 1%.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • michaelblonk

    • 12 maart 2019 12:52
    Hahahah ja de groeten! Eerst al een week niet gespeeld omdat Anthem m'n PS4 plotseling kon resetten, nu ga ik gewoon spelen hoor :P

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 12 maart 2019 14:20
    Vroegah moest je het ook gewoon doen met de drops die je kreeg in games.

    Sommige gamers worden steeds verwender, ga spelen of niet, zo'n vermoeiende discussie om elke keer weer te gaan zitten haten op games.

    Ik heb 20 uur gespeeld en het speelt super lekker weg, story is best prima, gfx zijn super.
    Gaan mensen ook zo zeuren dat DMC 5 maar 8-10 uur duurt en dat S rank te moeilijk haalbaar is terwijl ze wel "echte skillzzzz" hebben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 12 maart 2019 14:50
    Het blijft ook maar doorgaan met deze game.

    Moet bekennen dat ik niet echt verbaasd ben.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • papadipupi

    • 12 maart 2019 14:55
    Boehoe, ik krijg mijn beste gear niet supersnel dus ik ga maar staken…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Archer

    • 12 maart 2019 15:45
    even denken:

    - je hebt al betaald voor het spel
    - je krijgt niet de loot die je wil
    - je gaat staken?
    - staken impliceert volgens mij dat je iets niet gaat doen en dat daar de andere partij een nadelig invloed van ondervind
    - EA BOEIEN… je hebt immers al betaald?

    of begrijp ik het niet? ik begrijp dat er een negatieve PR bij komt kijken maar… 'staken' .. ROFL

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheChief

    • 12 maart 2019 15:52
    @Archer Zaken zoals aantallen spelers online etc zullen een negatieve invloed hebben, plus natuurlijk de aandacht die deze actie genereert op talloze game websites.

    Maar goed, BioWare is marginaal beter in het managen van hun community dan say Bethesda dus ik verwacht niet veel verstandige acties van hun kan om het tij nog te keren.

    Anthem zal over een half jaar waarschijnlijk behoorlijk uitgestorven zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MelvinChowder

    • 12 maart 2019 16:09
    @TheChief Nouja een weekje 1% minder spelers zullen ze bij BioWare/EA niet wakker om liggen. Negatieve aandacht daarintegen kan een game wel degenlijk de grond in boren (EA Battlefield 2 b.v.)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 12 maart 2019 17:13
    @TheChief

    "Maar goed, BioWare is marginaal beter in het managen van hun community dan say Bethesda"

    Wellicht dat je ongeveer alle Inside the Vault updates hebt gemist, maar dat doet Bethesda dus zeker wel, luisteren naar de community.

    Om ook tegelijk even in te haken op je andere comment: "Want we moeten vooral de oren laten hangen naar de kritiekloze massa?"

    Het gebeurd de laatste tijd juist veel te veel, dat een groep "influencers" zoals ze dat zo mooi noemen, hele haat treinen op zetten, en de massa (zonder enig eigen oordeel) klakkeloos die massa achter aan hobbelt.

    Kritiek geven is prima, maar het tegen geluid moet ook worden gegeven. Youtubers hebben het 1 jaar geleden massaal aangegeven: Youtube filtert hun berichten, en gaan dus meer click bait achtige titels gebruiken om mensen massaal naar hun kanaal te trekken.

    Er is geen nuance meer, het is of HELEMAAL TE BOMB, of helemaal niks.

    Om terug te komen op Bethesda, de weegschaal ging naar links en het was dus per definitie trash, Youtubers dier zich semi-optimistisch waande over de game met een kanttekening dat er nog wel veel werk verricht moest worden werden direct gelynched als "corporate shills", een groot deel wilt zn views in stand houden dus besluit dan toch maar mee te springen op die haat.

    Bethesda heeft inmiddels tal van updates uitgebracht, de game draait goed, bugs verholpen, een road map aangekondigd voor een berg aan nieuwe content, maar de haters? Die nemen die moeite niet eens. Die wachten met zweet in de billen af tot ze EINDELIJK weer een negatieve video kunnen plaatsen over de game, afwachtend op die ene bug die weer opduikt na een patch.

    Dit zelfde gebeurd met Anthem, de game is prima, het speelt lekker weg, maar negatieve berichten over de game, zorgt dat youtubers weer kunnen vreten. Get a life.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 12 maart 2019 23:33
    @Krytuun Yep… ik heb de fout gemaakt een paar videos van "the quartering" te bekijken… dat werd gewoon gevaarlijk voor mijn bloeddruk.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 13 maart 2019 12:17
    @gimbal2 Haha, dat ken ik..

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 13 maart 2019 10:51
    @Krytuun Helemaal mee eens! Ik word er compleet moedeloos van hoeveel haat er wel niet is naar zo'n beetje alles wat uitgebracht wordt. En als er dan een reactie komt die positief is, dan wordt diegene compleet de grond in geboord door "de fans". Ik lees reacties eigenlijk bijna nooit, omdat er toch alleen maar gezeik en gezanik staat over hoe slecht alles wel niet is en wat die gemene developers en uitgevers ons nu allemaal wel niet aangedaan hebben. Natuurlijk ben ik het ook niet altijd eens met bepaalde keuzes die gemaakt worden, ik ben ook geen fan van microtransacties of lootboxes en heb ik ook liever dat games zonder bugs etc uitgebracht worden. Maar dat neemt niet weg dat ik me echt goed kan vermaken met games die misschien niet 100% perfect zijn en daar ook echt van kan genieten. Games zoals The Division, Star Wars BF 1 en 2 en nu Anthem. Games die door iedereen compleet uitgekakt worden en waar de haat zo ontzettend groot voor is, ik heb er echt 100en uren in gestoken en super mooie momenten in beleefd. Momenten waar ik nog steeds met veel plezier aan terug denk. Jammer dat veel mensen nergens meer van lijken te kunnen genieten tegenwoordig…

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Krytuun

    • 13 maart 2019 12:29
    @woutzorz Ja inderdaad, het is entertainment, komop zeg!
    Maar het is bijna een soort wetenschap aan het worden.

    Ik heb een paar keer een bericht geplaatst bij videos op Youtube, ene yongyea, die er een sport van maakt om echt elke negatief news items 200% zendtijd te geven.