Nieuws
Anthem

Anthem-speler breekt embargo, verliest Origin-collectie

Demo van Anthem te spelen in februari

Geschreven door Geert de Wekker op
Spelers die de gesloten Alpha-versie van BioWare's Anthem mochten testen van EA, hebben daarvoor een contract moeten ondertekenen om niets naar buiten te brengen. Spelers die dat wel zouden doen namen een groot risico, zoals één speler heeft ondervonden.

De speler in kwestie mocht van EA in een gesloten Alpha-test meedoen om Anthem te spelen. Om dit te mogen doen, moest de speler een contract ondertekenen waarin hij verklaart niets van de game naar buiten te brengen via Twitch, sociale media of andere communicatiemiddelen. De onbekende speler in kwestie besloot toch het contract te breken door Anthem te streamen, maar werd na het opstarten van de game snel gestopt door EA. De gamemaker sloot de game namelijk direct af en heeft de gehele Origin-bibliotheek van de speler gewist. Bekijk hieronder de beelden over hoe het misging met de speler in kwestie.

Anthem-producer Mark Darrah, verklaarde in een tweet hoe snel je in conflict kan raken met het breken van het contract. Alleen al online discussiëren over de gesloten alpha-versie van Anthem kan zorgen voor contractbreuk. EA en BioWare zijn er heel duidelijk over dat er nog niks van Anthem naar buiten gebracht worden in deze testfase van de game.

Na het uitkomen van de demo mogen spelers wel alle beelden naar buiten brengen. De demo is vanaf februari te spelen.

Anthem

Anthem verschijnt op 22 februari 2019 voor Xbox One, PlayStation 4 en pc.

Dit artikel delen:

Lees meer

Vanavond om 18:00 uur: eerste uitgebreide gameplay van Beyond Good & Evil 2 Nintendo vraagt handelsmerken aan voor Mario Galaxy en Metroid Other M
31

Reacties op: Anthem-speler breekt embargo, verliest Origin-collectie

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • armilo-theus

    • 10 december 2018 14:52
    Das pech al je games weg xD.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 10 december 2018 14:53
    Tja :-) contract dien je te eren :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Ghost

    • 10 december 2018 14:57
    Een beetje cru als je op dat account ook andere games hebt staan. Dat is gewoon je bezit. Lijkt me niet dat je iemands bezit mag afnemen vanwege contractbreuk, wat er ook in de contract over mag staan. Knijp dan alleen de toegang tot Anthem af.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • El Ninjo

    • 10 december 2018 15:35
    @Ghost Dat is juist de crux, je hebt een licentie om die games te spelen, de games alsmede je account zijn niet jouw bezit.

    Een NDA is er niet voor niets, deze dien je verplicht te accepteren voordat je uberhaupt de software kan downloaden, de straf is dan ook terecht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 10 december 2018 15:37
    @Ghost
    Vraag me inderdaad af in hoe verre dit is toegestaan. Natuurlijk is die gozer een lul dat hij die NDA breekt maar als niet expliciet in dat contract staat dat hij z'n Origin-library kan kwijt raken als hij de NDA breekt lijkt me dit toch niet moeten kunnen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 10 december 2018 23:11
    @Sander999 Ga er maar van uit dat dat gewoon zo in zijn contract staat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 10 december 2018 15:42
    @Ghost mja dat zou je denken, maar zo werkt het idd helaas niet. Een nadeel van digital only als je het mij vraagt, en niet altijd helemaal eerlijk..

    moet je maar eens de sony voorwaardes schenden, ben je ook je complete playstation library kwijt + trophies etc.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 10 december 2018 15:52
    @Ghost

    Met alle respect afspraken en contracten zijn er om een rede. Niemand heeft deze persoon verplicht om te ondertekenen.

    Er zijn hier meerdere onverstandige keuzes gemaakt naar mijn mening :-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sisko

    • 10 december 2018 16:49
    @Goodmushin Op zich heb je gelijk, maar ik ben ook van gelijke fouten gelijke straffen. En iemand die exact hetzelfde doet als hij maar geen origin account had hiervoor, verliest veel minder dan hij. Gelijke straf zou zijn, breek je de NDA, 10.000 boete(oid)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 10 december 2018 18:44
    @Sisko

    Yeah its hard, maar ja als dit als gevolg is vast gelegd in het contract is het gewoon dikke pech. Ik vind het ook zwaar, maar ja misschien moeten we de andere kant ook begrijpen :—) best lastig

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • watashi wa maurice desu.

    • 10 december 2018 17:07
    @Ghost

    Is het echt eigendom of heb je een licentie om te gebruiken. Dat kan een verschil maken. Want licenties kunnen wel ingenomen worden lijkt me zodra iemand iets doet wat niet conform afspraken is.
    Dus ik weet niet hoe dat werkelijk in de kleine lettertjes bij Origin geregeld is.
    Beetje nadeel van online games kopen/huren/leasen of hoe dat dan mag heten. Ze kunnen alles blokkeren. Met een offline gekocht spel is dat al veel moeilijker.,

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Battlestar28

    • 11 december 2018 20:17
    @Ghost
    Je bent houder/ bezitter. Geen eigenaar.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtiman

    • 10 december 2018 15:00
    Jeetje,- dan ben je ook wel een pannenkoek. Lekker voor je, ik gun het je!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thanathos

    • 10 december 2018 15:13
    Ik heb ook deze alpha gespeeld. Vrij teleurstellend als je het mij vraagt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hiss

    • 10 december 2018 15:42
    @Thanathos Whaaaah: dat mag je niet zeggen. Daar gaat je Origin account!

    Maar ik heb hem zelf ook gespeeld en het is denk ik niet mijn ding. Voor wat het was stelde het mij overigens niet teleur. Maar ik houd meer van het type games waar Bioware groot mee is geworden. Ook vraag ik me af of er nu echt veel mensen zitten te wachten op een Destiny-achtige game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 10 december 2018 15:48
    @Thanathos

    Kan je dit toelichten? Was it that bad?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thanathos

    • 10 december 2018 16:36
    @Goodmushin Het is eigenlijk gewoon Destiny 2 + lost planet. Graphics erg mooi, maar verhaal en gameplay middelmatig. Het voelde gewoon niet lekker. Ik weet dat dat vaag is, maar de gameplay voelde niet 'tight' genoeg. Wel gaaf dat ze proberen een nieuwe IP te introduceren. Dit alles gezegd hebbende was de alpha content iets meer dan een uurtje gameplay, en kon ik weinig online medespelers vinden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Goodmushin

    • 10 december 2018 18:52
    @Thanathos

    Nee ik geloof het, maar het is nog Alpha toch? Ze hebben nog tijd om het te verbeteren.

    Ik ga het wel proberen wanneer het allemaal zo ver is.

    Dank voor de toelichting kerel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 10 december 2018 16:11
    @Thanathos geloof ik geen hol van

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Thanathos

    • 10 december 2018 16:32
    @fonsrutte Dat is prima!