Anthem-ontwikkelaar geeft mening over lootboxes | Gamer.nl

Anthem-ontwikkelaar geeft mening over lootboxes | Gamer.nl

Anthem-ontwikkelaar Brenon Holmes geeft antwoord op de zorgen rondom lootboxes in Anthem.

Recentelijk is er veel kritiek op lootbox-systemen die in steeds meer games te vinden zijn. Zo is er veel ophef over lootboxes in Star Wars Battlefront 2 en Middle-earth: Shadow of War, maar ook Call of Duty: WW2. Veel gamers zijn bezorgd over de gevolgen van deze systemen op de kwaliteit van gameplay.

Met deze kritiek klinkt er ook veel zorgen bij mensen die uitkijken naar BioWare's aankomende online shooter Anthem. Brenon Holmes, creative director van de game, heeft op Reddit zijn mening gegeven op lootboxes en beantwoordt hiermee de vragen van fans:

"Ik heb jullie gehoord. We zijn er op dit moment veel over aan het praten. Ik kan er nog niet veel over naar buiten brengen, maar het blijft een doorlopende discu ie. Als het helpt moet je je bedenken dat wij ook gamers zijn en dat een deel van het team dezelfde standpunten inneemt over dit onderwerp als jullie en worden jullie zeker gerepresenteerd binnen dit team."

Toen hij gevraagd werd zijn persoonlijke mening te geven op het onderwerp zei hij:

"Ik denk dat het te maken heeft met de filosofie rondom het onderwerp. Het eerste waar mensen naar kijken is de waarde van de "zweet valuta" (moeite die in een game gestopt wordt) ten opzichte van premium valuta. Persoonlijk prefereer ik games waarin de ratio tu en deze twee valuta in balans is. Dat wil zeggen dat ik op redelijke wijze aan items kan komen door gewoon te spelen. Persoonlijk heb ik er een hekel aan wanneer spullen alleen beschikbaar zijn met premium valuta."

Hoe het in-game aankoopsysteem er precies uit gaat zien in Anthem is nog niet duidelijk. Hopelijk zien we het luisterend oor van BioWare terug in de game. Anthem komt op zijn vroegst uit in het najaar van 2018 voor PlayStation 4, Xbox One en pc.

Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou