Nieuws

Anthem komt 22 februari 2019 uit

Verschijnt op pc, PlayStation 4 en Xbox One

Geschreven door Gijs Scheltens op
Electronic Arts brengt Anthem uit op 22 februari 2019. De game verschijnt op pc, PlayStation 4 en Xbox One. Dat heeft de uitgever onthuld op de E3.

EA maakt bekend dat Anthem geen lootboxes heeft, er vier klassen zijn en dat 'Triumph as One de tagline is. Dit gebeurde in een gesprek met Biowares general manage Casey Hudson, executive producer Mark Darrah en lead writer Cathleen Rootsaert.

Anthem legt de nadruk op aanpasbaar uiterlijk van personages en bevat daarom cosmetische microtransacties, aldus Bioware. De ontwikkelaar benadrukt dat het spel geen lootboxes krijgt.

Vier klassen

Er zitten vier speelbare klassen in Anthem: de Ranger, de Colossus, de Interceptor en de Storm. Allen zijn freelance elite-eenheden, Javelins, die getraind zijn om exopakken te besturen. Deze pakken zijn nodig om te overleven in de wereld.

De wereld van Anthem is gedurende de schepping verlaten door de goden. Deze schepping voltrok zich middels een lied: het Anthem of Creation. Kwaadwillenden gebruiken dit lied echter als wapen, vertelt Bioware.

Dynamiek

De game is speelbaar als singleplayer-spel, al raadt Bioware aan om het met vrienden te spelen. Het bedrijf omschrijft Anthem als "geen MMO", en zegt dat het verhaal en multiplayer wil combineren.

Met het zogeheten 'Our World, My Story' verschilt de thuisbasis per speler, maar is de wereld daarbuiten voor iedereen hetzelfde. Bioware wil deze wereld dynamisch houden door onder meer weerpatronen en updates na release.

Dit artikel delen:

Lees meer

Samenvatting: E3-persconferentie Electronic Arts Sea of Solitude verschijnt begin 2019
12

Reacties op: Anthem komt 22 februari 2019 uit

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Paul_Power

    • 9 juni 2018 21:48
    Dit lijkt zo erg op Destiny 1&2 dat ik er een nare smaak van in de mond krijg. Denk alleen als de reviews goed zijn, dat die het weg kunnen nemen, maar tot die tijd kijk ik met grote argwaan naar dit spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • pedra

    • 9 juni 2018 21:53
    @Paul_Power dat en dat eht pas januari uitkomt dus verlopig kunnen we het spel gewoon nog even vergeten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • anyaka

    • 9 juni 2018 23:47
    @Paul_Power Ik heb dit ook heel erg, het is te Destiny voor mij om hier warm voor te kunnen lopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 9 juni 2018 22:11
    Het gaat nog druk worden met nieuwe releases zo rond eerste kwartaal 2019.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • LordLuc

    • 9 juni 2018 23:56
    Fuck Anthem. Waarom kunnen ze niet gewoon een nieuwe Mass Effect maken. RIP Bioware.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 10 juni 2018 00:50
    @LordLuc Zeg doe eens niet zo salty zij hebben gewoon het recht om ook nieuwe games te mogen maken. Je verwacht toch niet van een developer dat ze jarenlang alleen maar dezelfde games blijven maken.

    Ik ben juist blij dat ze hiermee komen misschien kunnen zij het wel beter doen dan Destiny, just wait and see.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ShadowKiller

    • 10 juni 2018 00:22
    bittere nasmaak van de trailer. Ik wil onder de indruk zijn, maar dan ben ik niet. Plus het feit dat je van klasse kan wisselen, vind ik groot minpunt. Het geeft wat meer toegankelijkheid. Maar de fun van meerdere personages aanmaken gaat er van af. ik wil me foccussen op 1 Class. Tweede personage een andere class etc. Die helemaal uitbouwen. Mij verbonden voelen met een personage door deze te customizen en niet alleen mijn exosuit. Ik begreep dat je alleen je exosuit kan customizen. En geweldig dat er geen lootboxen inzitten. Feit dat EA dit op de E3 moet aankondigen vind ik ook diep triest. Anthem speel ik wel met een open beta als die komt. Daarna beslis ik of ik hem ga halen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • armilo-theus

    • 10 juni 2018 00:52
    @ShadowKiller Ja tegenwoordig is het heel lastig om een vette trailer te maken om ons goed te kunnen overtuigen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Akiliuz

    • 10 juni 2018 02:21
    Ik ben toch teleurgesteld dat ea anthem hebben verplaats naar volgend jaar in plaats van dit jaar nja kan het ze ook niet kwalijk nemen maar alsnog had echt gehoopt dat ie dit jaar uitkwam :/

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Shinjite

    • 10 juni 2018 02:56
    Dit lijkt me een hele vette game. Dit is net destiny maar dan met een ander thema, dit thema spreekt mij tot nu toe wat meer aan. Ik wacht zowieso eerst een review af voordat ik over ga op een koop.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 10 juni 2018 07:36
    Oh, is dit Anthem? Ik dacht dat ik naar een trailer van Destiny 3 zat te kijken…….

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paralize

    • 10 juni 2018 19:34
    Mooi een tijdje na rdr 2. Das wel zo prettig.