Nieuws
Anthem

Update: Uitvallen PS4-consoles in volgende Anthem-update opgelost

Enkel geval noemt dat console helemaal niet meer start

Geschreven door Redactie Gamer.nl op
Update: BioWare zegt de oorzaak gevonden te hebben achter de Anthem-bug die ervoor zorgde dat PlayStation 4-consoles uitvielen. Volgende week wordt het probleem opgelost in een update.

Chad Robertson, hoofd van de live-service van BioWare, vertelt op Twitter dat er meerdere oorzaken zijn gevonden voor het uitvallen van PlayStation 4-consoles tijdens het spelen van Anthem. Een oplossing voor dit probleem is volgende week beschikbaar via een update voor het spel.

Ook gaven sommige spelers aan dat hun console helemaal niet meer werkte na de Anthem-bug. Robertson zegt echter dat dit probleem tijdens grondig onderzoek en testen niet gereproduceerd kon worden.

Gisteren werd in een livestream met hoofdproducent Ben Irving de update van 12 maart besproken. Zo worden er een aantal bug- en crash-fixes toegevoegd aan Anthem, maar kunnen spelers straks ook uit zichzelf weer tot leven gebracht worden tijdens evenementen, in plaats van dat ze moeten wachten op een teamgenoot om geholpen te worden. Bekijk hier een lijst met alle onderwerpen die aan bod kwamen.

Origineel bericht: Sommige Anthem-spelers die de PlayStation 4-versie van de game bezitten, melden dat hun consoles crashen tijdens het spelen van de game. Inmiddels hebben meerdere gebruikers al hun digitale versie kunnen retourneren via Sony.

Op de Anthem-subreddit hebben PS4-gebruikers de afgelopen paar dagen hun problemen gedeeld. De originele klacht noemt dat tijdens crashes en foutmeldingen Anthem terugkeert naar het hoofdmenu van de game of zelfs het systeemmenu van de PlayStation 4. Vervolgens hebben meer Anthem-spelers vergelijkbare problemen gedeeld. Volgens die berichten komt het ook voor dat de console compleet uitvalt, alsof de stroomstekker plots eruit is gehaald, waardoor de PS4 enige tijd nodig heeft om de interne database weer te indexeren. In een extreem geval wordt zelfs genoemd dat de PlayStation 4 helemaal niet meer aan kan worden gezet.

Het is nog onduidelijk wat de oorzaak van de crashes is. Eigenaars van de digitale versie hebben kennis gegeven dat ze de game hebben kunnen retourneren na contact te hebben opgenomen met de klantenservice van Sony. Het Twitter-kanaal van EA meldt op de hoogte te zijn van de problemen en een onderzoek te zijn gestart naar de oorzaak.

Anthem lanceerde vorige maand met gemengde kritieken. In onze review wordt de game onder andere geprezen voor de manier waarop de Javelins besturen en de mooie wereld, maar helaas heeft de game saaie missies, ongeïnspireerde loot en veel bugs en laadschermen. Lees de volledige recensie voor een compleet beeld van de nieuwe BioWare-game.

Anthem is verkrijgbaar op pc, PlayStation 4 en Xbox One.

Dit artikel delen:

Lees meer

Veel details over Battlefield 5-battle royale Firestorm gelekt Nintendo wil niet te veel microtransacties in mobiele games
11

Reacties op: Update: Uitvallen PS4-consoles in volgende Anthem-update opgelost

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • casualkiller

    • 5 maart 2019 11:44
    Ik dacht na fallout 76 wel alles gezien te hebben..

    Anthem: hou mijn bier even vast.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • -it-

    • 5 maart 2019 13:02
    klinkt als een blue screen of death Sony versie. Geheugenlekje waarschijnlijk

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 7 maart 2019 13:29
    @-it- Nee, een geheugenlek gaat geen BSOD-achtige praktijken opleveren. Dat is gewoon proces killen en vrolijk verder draaien.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • bigds9fan

    • 5 maart 2019 13:57
    Het moet niet veel gekker worden.

    Mijn mening over EA was al bar slecht maar kennelijk was die nog te hoog.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 7 maart 2019 16:37
    Netjes, ik heb controller drainage en connection loss sinds de laatste Pubg updates, en Blue hole ontkent het en doet er niks aan, ik heb het echt alleen tijdens Pubg spelen.
    Dus hierbij probs voor de devs van deze game.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 7 maart 2019 17:16
    Wel vreemd dat een game een console kan laten afsluiten

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • nicster

    • 7 maart 2019 17:31
    Mja een ps4 die spontaan uit valt kan altijd helemaal corrupt raken, maar dat is gewoon te herstellen. Wel gruwelijk vervelend, je bent dan al je opgeslagen gamedata kwijt en niet te vegeten al je saves ( als je geen psplus of cloud saves ingeschakeld hebt staan)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtiman

    • 7 maart 2019 21:21
    Man, man, man, dit is echt te slecht. Speel zelf op Xbox, maar ook daar veel last van bugs. Meest frustrerend is nog wel het wegvallen van het geluid. Ja EA/Bioware maakt er weer een potje van. Was er al bang voor, en ja hoor, weer trap ik erin. Maar wat zal het EA nog boeien, de buit is toch al binnen. Kansloos!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • woutzorz

    • 8 maart 2019 09:51
    Ik heb inmiddels al aardig wat uurtjes gestoken in deze game en moet eerlijk zeggen dat ik nog geen gekke dingen heb gezien. Geen geluid uitval, geen rare andere bugs en al helemaal geen crashes. Daarnaast vermaak ik me er echt prima mee! De missies zijn niet heel inspirerend en het voelt allemaal wat vluchtig aan met je random matchmaking team, maar het speelt heerlijk weg. Misschien ben ik minder kritisch dan de meeste gamers, maar ondanks de gebreken start ik de game nog steeds met plezier op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • papadipupi

    • 8 maart 2019 17:59
    @woutzorz

    dit dus.

    Vind persoonlijk al dat geklaag over dit spel nogal overdreven. Hier en daar wat connectieproblemen dat je even uit je sessie wordt gezet (om vervolgens gewoon de sessie weer te kunnen rejoinen) en wat minimale bugs die geen grote invloed hebben op je speelsessie. Misschien dat ik geluk heb, dat kan, maar het spel wordt meteen door de meeste mensen de grond in getrapt als ze wat negatiefs horen en het komt van EA.

    Tis een goed spel, heb zelf bijna de platinum binnen gehaald. Verhaal is zeker niet geweldig, maar de gameplay maakt dat zeker goed. Als ze nou nog wat deden aan die lange laadschermen, want dat is voor mij het enige stoornis aan het spel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • xtiman

    • 9 maart 2019 19:44
    @woutzorz goed te horen dat jij weinig problemen ervaart. Ik wou dat ik er zo positief over was.

    Gameplay bevalt zeker, het verhaal is 'ruk', maar toe maar, dat boeit me niet zo.

    Feit dat er bijna in iedere speelsessie het geluid uitvalt, is minder prettig (zacht uitgedrukt).

    Verder prima game hoor, speelt lekker, ziet er goed uit, gameplay is zeker goed, maar als je dan 5 minuten in een Stronghold battle zit en het geluid valt weer uit, Xbox sounds kraken van alle kanten … Liefst zou ik de game en console uit het raam flikkeren!

    Nee dan was Division destijds met hun bugs beter speelbaar.

    Ik geloof best dat Anthem potentie heeft, maar op moment van schrijven is het om te janken!