Naast dat hij de openingsscene in Killzone 3 "megalomaan" en "te ambitieus" voor animatie noemde, had Schiedon ook weinig positieve woorden over voor Heavy Rain. De openingsscene in deze game werd door de aanwezigen tijdens een presentatie van Schiedon bekritiseerd om de "tergend slechte" dialogen en het gebrek aan spanningsopbouw. Schiedon zelf vond de mensen "zo soepel als zombies" lopen.
Lost Odyssey kreeg kritiek om een emotionele scene die volgens de visueel artiest "compleet over de top" was met "tranen en trillende lippen". Het commentaar was onderdeel van een presentatie waarbij de animatieregisseur werd uitgenodigd om vanuit zijn expertise een oordeel te geven over het gebruik van animatie in games.
Reacties op: Animatieregisseur noemt animatie in Killzone 3 te ambitieus
Reanimationist
Mythanics
Desondanks ging hij er op dat vage festival, waar iedereen overigens zichzelf zo goed vond met hun pretentieuze filmpjes, er vandoor met de belangrijkste prijzen.
Kortom de man zal vast iets van animeren weten, maar hier moet hij zich gewoon niet over uit spreken want het is een heel andere tak van sport met een veel groter budget, nog strakkere deadlines en een heel andere doelgroep die totaal andere dingen verwacht dan wat hij doet met zijn filmpjes.
Fudgewhizzle
Maar wat Tyberium zegt, opbouwende kritiek is het niet echt. Ik kan ook wel zeggen dat iets kut is zonder een goede onderbouwende redenatie…
MikkelE30
Ik weet wel in welke categorie deze beste man dan valt!
Jor2
MoD_Legion
-it-
De meeste spellen doen dit erg slecht. Uitzonderingen daargelaten uiteraard
The_Brute
therock
SuperDre
freaq
ik vind groots niet meteen iets goeds of slechts, dat staat los van de kwaliteit.
alleen de kwaliteit moet niet lijden onder de schaal.
freaq
KnakWorst
dacloo
Nu mag (of moet) je in animatie vaak overdrijven maar het is in games wel over de top. Er zijn nooit subtiele emoties zoals ingehouden woede te zien, of een dubbele laag (blij van buiten, angstig van binnen, een stoere gast die worstelt met zijn homoseksualiteit)… De emoties zijn veelal primair, testosteronisch (is dat een woord?) en plat.
De kernvraag is dan ook of een game wel moet proberen op een film te lijken. Zelf vind ik dat die ruimte er is zoals Killzone of Heavy Rain, alhoewel ze dan ook zodanig geprezen of bekritiseerd mogen worden. Het is immers een groot onderdeel van de beleving geworden.
Bij Heavy Rain vond ik de animatie ontzettend knap gedaan maar het was er veel te dik opgelegd. De hoofdpersonage is een depressieve vent waaraan ik me begon te storen. Het was allemaal letterlijk te heavy, ook voor iemand in zijn situatie. Maar, respect voor de insteek.
KnakWorst
Nartijm
Ik heb me er prima mee vermaakt.
Heavy rain is gewoon een orgineel spel.
Ik snap het probleem niet zo.
Wat schiet iemand hier nou mee op.