Angst dat Duke Nukem Forever niet aan de verwachtingen van de fans zal voldoen, angst dat de concurrent een betere game zal releasen, angst dat DNF een flop zal worden. Maar deze angst zorgt ervoor dat 3D Realms niet stil zit en alles uit de kast haalt om van Duke Nukem Forever een zo goed mogelijk spel te maken. Dit is een van de redenen dat de Duke zo lang op zich laat wachten. Het is niet een project dat je in 2 a 3 jaar kan afronden. Volgens Scott Miller van 3D Realms zal Duke Nukem nog steeds een financieel succes worden. Max Payne verkocht de eerste maand zo goed, dat de ontwikkelkosten in die 30 dagen meteen werden terugverdiend. De andere 7 maanden dat de game goed liep zorgden voor extra inkomsten, een scenario dat ook bij Duke Nukem het geval zal zijn.Is Take Two Interactive pressuring 3D Realms to complete Duke Nukem Forever? Miller: Take Two wants the game done ASAP, same as us. And we're striving to get it done ASAP, but there's a lot to do. The CEO and top people of Take Two visit us often to see DNF, and they know its potential to be a huge success. We're lucky they understand that good things often take time, and they're willing to wait.

De verdachte Scott M. in zijn gele skelter

Pas twee a drie maanden van tevoren zal 3D Realms meer info gaan geven over de Duke en zijn spel. Een release in juli hoeven we dus niet te verwachten Meer over Duke Nukem Forever en Scott Miller lees je in het interview.