Nieuws
ancestors

Ancestors-ontwikkelaar: 'Critici hebben de game niet eens gespeeld'

Verzonnen elementen en vooroordelen

Geschreven door Cody van den Bogert op
Voormalig Assassin's Creed-ontwikkelaar Patrice Désilets is ervan overtuigd dat Ancestors: The Humankind Odyssey slechte reviews heeft ontvangen doordat critici de game niet hebben gespeeld.

De ontwikkelaar geeft aan dat hij gewend is aan beter cijfers dan die van Ancestors: The Humankind Odyssey. Dit vertelt hij aan Reboot Develop Red.

"Mensen hadden de verwachting dat ik met mijn studio van 35 man een game met vergelijkbare kwaliteit als AC kon produceren. Echter is dit simpelweg niet mogelijk. We hebben moeilijke beslissingen moeten nemen om de game te kunnen verschepen, ook al wilde we dat anders doen.", verhaalt de ontwikkelaar.

De ontwikkelaar geeft aan dat hij zeker weet dat bepaalde critici de game niet echt hebben gespeeld. Volgens de man moeten de critici soms wel vijftien games in een week spelen en dan besluiten ze al snel dat ze geen tijd hebben voor deze game.

Désilets haalt nog extra aan dat sommige recensieschrijvers bepaalde elementen gewoon hebben verzonnen. Daarnaast vindt Désilets het apart dat sommige mensen beweren dat er slechts twee uur nodig is om het concept van de game te begrijpen.

"We weten zeker dat er elementen zijn verzonnen, zo was er in een recensie te lezen dat het niet zo leuk was om paard te rijden. Echter is dit helemaal niet mogelijk in Ancestors: The Humankind Odyssey. Ja, mijn mensen zijn pissig. Dus maak alstublieft geen notities vandaag, want het is duidelijk dat ik geen games kan maken", zegt Désilets.

De uitgesproken ontwikkelaar geeft wel toe dat het af en toe lastig is voor hem om de balans tussen zijn rol als CEO van Penache en gameontwikkelaar te vinden. Hij benadrukt het feit dat hij verantwoordelijk is voor 35 medewerkers en hun familie. Uiteindelijk moet hij keuzes maken die ertoe leiden dat de studio blijft bestaan.

Niet lang geleden kwam Hideo Kojima met een vergelijkbare uitspraak, de Japanner gaf aan dat sommige critici niet slim genoeg zijn voor bepaalde games. Geheel nieuw is de invalshoek van Patrice Désilets dus niet.

Op Gamer.nl ontving Ancestors: The Humankind Odyssey eveneens een matig cijfer, namelijk een 5,5. De review lees je hier.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sky: Children of the Light beste iPhone-game 2019 Super Smash Bros. Ultimate-toernooi voor Nederlanders aangekondigd
10

Reacties op: Ancestors-ontwikkelaar: 'Critici hebben de game niet eens gespeeld'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Millman7

    • 2 december 2019 17:00
    Ctrl+V gebruikt voor de titel in het artikel? Elk woord voor de titel zit aan 'ancestors' vast :D

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CodyvandenBogert

    • 2 december 2019 17:04
    @Millman7 Het is wel een lange naam voor een game haha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Millman7

    • 3 december 2019 09:55
    @CodyvandenBogert ik geef je geen ongelijk hoor ;)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 2 december 2019 22:36
    Sorry hoor, maar de gameplayvideo's die ervan te zien waren, waren zaaddodend saai. Dus ik kan me goed indenken dat er veel mensen niets aan vinden..
    Je moet zelf ook eens inzien dat de game die je maakt misschien helemaal niemand interesseerr anders dan jijzelf.

    <edit>Overigens is het natuurlijk wel belachelijk als een recensent spreekt dat het paardrijden niet fijn is, maar er helemaal geen paardrijden in zit, wat mij betreft mag zo'n recensent dan best wel eens ter verantwoording geroepen worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 3 december 2019 09:17
    Heb net de review gelezen op gamer, en jullie hebben het hoelang gespeeld 10-15 uur? dan weet je toch echt wel hoe de game in elkaar steekt en kan je het goed beoordelen lijkt me.
    Ik denk dat hij het vooral jammer vind dat men het niet zo leuk vind als dat ze dachten.

    Maar je schuilen achter je kleine team is bullshit, pak dan een kleiner project dat je wel goed kan uitwerken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 december 2019 09:59
    Hebben we hier een nieuwe Molyneux te pakken? zo een die overloopt van de complexe ideeën, deze vervolgens niet kan realiseren, en dan iedereen behalve zichzelf de schuld geeft dat t niet gewaardeerd wordt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • trekinbami

    • 3 december 2019 10:14
    Ben het wel eens met deze man. Gamejournalisten zijn vaak, met alle respect, gewoon jongetjes die graag games spelen. Zonder enige kennis van zaken.

    Filmrecensenten hebben vaak een cinematografische opleiding achter de rug. Culinaire recensenten hebben vaak een verleden in de keuken. Gamerecensenten zijn jongetjes die vroeger een Xbox hadden en graag spelletjes spelen.

    Gamejournalisme is de meest amateuristische vorm van journalisme die er is. En dat is ook helemaal niet gek gezien het karige loon en matige aftrek van content.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 3 december 2019 10:22
    @trekinbami Ja en er is ook niet voor niets de uitspraak "Those who can't, critisize" Oftewel, film recensenten zijn vaak zelf mislukte film makers, en het is eerder de norm dan een uitzondering dat ik het absoluut niet eens ben met dit soort figuren.
    Ik ben geen film maker, ik ben ook geen game maker. Ik ben een consument. Dus ik wil graag de mening horen van andere consumenten. De achterliggende meningen die een professional heeft over een game (of film) intereseert me eerlijk gezegd geen hol. Dat is namelijk niet de manier waarop ik naar het medium kijk.

    Dus ondanks dat ik regelmatig kritisch ben op gamer.nl, bij deze spring ik jullie even bij. Blijf alsjeblieft naar games kijken vanaf t consumenten niveau, en niet alsof jullie een soort van professional zijn. Dat is namelijk info die ik helemaal niet weten wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • kleinekoosjer

    • 3 december 2019 14:50
    Voor de zekerheid de review van Gamer.nl terug gelezen.. maar jullie hebben het niet over paardrijden.. Had wel fantastisch geweest. ;-)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Oxymorphone

    • 3 december 2019 17:27
    Mja, ben zelf ook een groot criticus. Soms hoef je een film niet te zien of een spel te spelen om te zien dat het ruk is. "I have spoken".