Nieuws

Analisten verwachten Diablo 4 en Overwatch 2

Nieuwe sequels en mobiele game

Geschreven door Bob van der Laan op
Analisten van Goldman Sachs verwachten over een aantal jaar een Diablo 4 en Overwatch 2.

Volgens de analisten van Goldman Sachs Group Inc. is het waarschijnlijk dat Activision Blizzard over twee jaar een Overwatch 2 en Diablo 4 uit gaat brengen.

Het nieuws verscheen op de Amerikaanse televisiezender CNBC waarin werd aangegeven dat de schattingen van Goldman Sachs voor Activision Blizzard in 2019 en 2020 zijn verhoogd. Goldman Sachs-analist Christopher Merwin schreef deze week in een bericht aan klanten;

“We verhogen onze verwachtingen voor 2019 en 2020 vanwege een robuust meerjarenplan van games - Diablo, Overwatch 2 en een mobiele Blizzard-game - waarvan we denken dat de Wall Street-verwachtingen hier niet volledig rekening mee houden.”

De aandelen van Activision Blizzard zouden al met 1% omhoog zijn gegaan door de aankondiging van Goldman Sachs. Merwin voorspelt dat Diablo 4 in 2019 uit gaat komen en dat er 15 miljoen exemplaren verkocht gaan worden. Overwatch 2 zou dan in 2020 moeten verschijnen.

De voorspellingen voor een Overwatch 2 en Diablo 4 zijn enkel nog speculaties. Activision Blizzard heeft tot dusverre nog niks bevestigd over een vervolg op Overwatch en Diablo 3.

Dit artikel delen:

Lees meer

Framerate van PUBG op Xbox One S en Xbox One X vergeleken Animal Crossing: Pocket Camp krijgt volgende week grote update
22

Reacties op: Analisten verwachten Diablo 4 en Overwatch 2

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • DevTrunks

    • 13 december 2017 11:16
    Diablo 4 kan ik wel begrijpen, maar Overwatch 2? Voor de gameplay, characters en maps hoef je het niet te doen, die worden regelmatig toegevoegd. En de graphics zijn vrij tijdloos, lijkt mij. Zie niet veel reden waarom Blizzard dat zou doen, maar wellicht denk ik iets te simpel.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MonsterCrab

    • 13 december 2017 11:26
    @DevTrunks Ik ben het met je eens. Lijkt me een gekke zet om in 2020 al met Overwatch 2 te komen. Ik zag Overwatch meer als een platform dat langer zou kunnen bestaan, maar wie weet kan Blizzard ons verrassen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • loki82

    • 13 december 2017 11:58
    @MonsterCrab denk dat het financieel wel aantrekkelijk zal zijn om een nieuwe versie te lanceren, maarja Blizzard is gelukkig geen EA dus het zal afwachten zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • mcbrew

    • 13 december 2017 12:45
    @DevTrunks Wellicht wel de singleplayer campaign waar vanuit de community al heel lang om gevraagd wordt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • poklaan

    • 13 december 2017 16:21
    @DevTrunks
    Ze zouden het kunnen doen omdat miljoenen mensen dan weer €60 neerleggen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 december 2017 12:02
    Ik verwacht ook dat er volgend jaar weer een nieuwe Battlefield en Call of Duty zal komen. En binnen nu en 3 jaar komt er ook wel een nieuwe assassin's creed.
    Jezus zo kan ik ook analyseren. Van mega populaire franchises zeggen dat er ergens in de toekomst wel een vervolg gaat komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 13 december 2017 12:13
    Laat Diablo 4 maar zitten. Blizzard is zijn mojo al een tijdje kwijt en het zal wel een lootbox en in-game purchasesfestijn worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 december 2017 12:20
    @Baukereg Hoezo? diablo 3 is juist terug gekomen op de ingame shop, en alle andere games van blizzard hebben of alleen cosmetische aankopen die dus niet verplicht zijn, of het zijn free 2 play titels waar dit soort zaken nou eenmaal thuishoren. Je kunt ook gaan overdrijven hoor met de lootbox fobie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 december 2017 12:55
    @Baukereg pure onzin. Blizzard blijft hun games veruit het langst gratis ondersteunen.
    Diablo 3 is daarmee echt heel veel beter geworden dan toen het uitkwam.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Stickz

    • 13 december 2017 12:26
    Diablo 4 zie ik wel zitten. Diablo 3 heeft mij echt honderden uren zoet gehouden. Ben er pas sinds een jaartje mee gestopt. Daadwerkelijk bang for your bucks in mijn geval.

    Overwatch 2 in 2020 is best realistisch denk ik. Echter heb ik liever een upgrade voor de huidige. Eventueel tegen betaling voor een nieuwe set heroes oid. Vind Overwatch echt een toffe game die ik zeker nog eens per week aanslinger.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 13 december 2017 14:17
    Overwatch campaign game Misschien? ??
    Lijkt me heel vet

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 13 december 2017 17:41
    @Aces-82

    Zou wel leuk zijn, er zijn genoeg verhalen te vertellen in Overwatch.

    Ze zouden dit kunnen uitbrengen als DLC, net als in Starcraft 2 met de Nova DLC.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Aces-82

    • 14 december 2017 02:49
    @TheDeeGee
    Iedere char heeft wel zijn verhaal.
    Misschien beter met dlc idd.
    Maar lijkt me geniaal

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Calibr3tto

    • 13 december 2017 14:23
    Ben vrij plotseling weer met een aantal vrienden verder gegaan met D3. Het blijkt na vele verbeteringen door patches weer een zeer vermakelijke game te zijn. In het algemeen heb ik die trigger om terug te keren naar een ouder spel alleen bij Blizzard's games.
    Wat mij betreft gaat D4 er dan ook komen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • MaTriX

    • 13 december 2017 15:25
    Ja zo kan ik ook analist worden met de opmerking *over een aantal jaar*

    Ik voorspel volgend jaar een nieuwe Call of Duty en een nieuwe Battlefield echter zal dat laatste waarschijnlijk een Bad Company 3 worden.

    IK verwacht voor 2019 a 2020 een nieuwe Assassins Creed game en een nieuwe expansion van World of Warcraft.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 13 december 2017 15:36
    @MaTriX jij durft!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • rohirrimdwarf

    • 13 december 2017 16:39
    @MaTriX Battlefield eind 1018 zal er gaan komen. Geen bad company 3. Dit zijn meer dan geruchten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • darkmanwls

    • 13 december 2017 22:27
    @MaTriX Precies diezelfde opmerking maakte ik dus ook al als je wat verder naar boven leest :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 13 december 2017 17:38
    Overwatch 2 denk ik niet, zal wel een Expansion Pack worden dan.

    Voor Diablo 4 is het wel tijd, met een nieuwe Engine.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TripleDad

    • 13 december 2017 21:15
    Waarom eigenlijk geen warcraft 4?