Nieuws
Mario Kart 8 deluxe

Analist: 'Nieuwe Mario Kart-game bevat nieuwe twist'

Mogelijk dit jaar een aankondiging

Geschreven door Jacco Peek op
De eerstvolgende Mario Kart-game bevat een onverwacht element. Dat claimt Serkan Toto van consultant Kantan Games in een interview op Games Industry.

"Ik ben me ervan bewust dat Mario Kart 8 Deluxe nog steeds heel goed verkoopt voor de Nintendo Switch, maar Mario Kart 9 is in actieve ontwikkeling (en komt met een nieuwe twist) en Nintendo zou dit jaar al naar de game kunnen hinten", zegt Toto.

Officieel is nog niets bekend over de volgende Mario Kart-games. Vorig jaar claimde ingewijde Zippo ook dat een vervolg in ontwikkeling is, volgens zijn bronnen al ongeveer drie jaar.

Mario Kart 8 Deluxe betreft een verbeterde versie van Mario Kart 8 voor Wii U en verscheen in 2017 voor de Nintendo Switch. Met 38,74 miljoen verkochte exemplaren betreft de bestverkochte Switch- en Mario Kart-game tot op heden.

Dit artikel delen:

Lees meer

Wat spelen we dit weekend? 8 en 9 januari Sony wees pitch voor Resistance-game met open wereld af
8

Reacties op: Analist: 'Nieuwe Mario Kart-game bevat nieuwe twist'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Kwolly

    • 7 januari 2022 15:50
    Analist: 'Ramt open deur in'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Paxopoxo

    • 7 januari 2022 15:54
    Analist: 'Volgende GTA game bevat een onverwacht element!'

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    CroniC

    • 7 januari 2022 16:39
    Potverdorie nu al zin in!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 7 januari 2022 16:46
    Het zal eens tijd worden ook, MK8 jarenlang kapot gespeeld op de Wii U!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    poklaan

    • 7 januari 2022 16:53
    Misschien dat het officieel nog wel de naam Mario Kart zal krijgen, maar ik denk dat het qua personages etc. Nintendo Kart zal zijn. Het zal niet zo veel variatie hebben als bijvoorbeeld Smash Bros maar ik verwacht toch wel meerdere personages en banen die niets met Mario te maken hebben. Met de DLC van Mario Kart 8 hebben ze dat ook al gedaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Tokumei

    • 7 januari 2022 18:24
    @poklaan Dat zou ik heel gaaf vinden. Ik had eigenlijk geen nieuwe Mario Kart verwacht op de switch, maar door uit te breiden naar andere franchises, zoals jij zegt, onderscheid je de nieuwe game wel meer van de rest.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    TommyVercetti

    • 7 januari 2022 20:29
    Word de hoogste tijd voor Mario Kart 9 .

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    PietS.

    • 10 januari 2022 11:19
    Hopen dat ie dit jaar nog aangekondigd wordt en uitkomt dan! Mocht dit gebeuren, dan krijgen we een top Nintendo jaar, met: Pokemon Legends: Arceus, Bayonetta 3, Splatoon 3, Kirby and the Forgotten Land, Breath of the Wild 2 en dan Mario Kart 9 (en hopelijk nog een verrassing, zoals een nieuwe Donkey Kong game)!