Nieuws
Fable 2

Analist hint naar onthullingen nieuwe Fable en Perfect Dark vanavond

De Xbox Games Showcase wordt om 18:00 uur uitgezonden

Geschreven door Michel Musters op
Analist Daniel Ahmad hint op Twitter mogelijk naar onthullingen van nieuwe games in de Fable- en Perfect Dark-franchises.

Ahmad, die op Twitter door het leven gaat als ZhugEX, is analist bij Niko Partners en al geruime tijd werkzaam in de game-industrie. Hij hint dan ook regelmatig naar mogelijke nieuwe games en aankondigingen.

Op Twitter praatte hij gisteren over de Xbox Games Showcase die vanavond wordt uitgezonden. Daarbij vallen twee woorden in zijn tweet op: 'fabled' en 'avowed'. Fans hopen dat het gebruik van het woord 'fabled' er op wijst dat Microsoft vanavond een nieuwe Fable onthult.

Sommige gamers hebben voor het woord 'avowed' de connectie met Perfect Dark gelegd. Wanneer spelers in Perfect Dark faalden in een missie, werd de agent-status aangegeven als 'disavowed'.

Ahmad staat er om bekend grapjes te maken die achteraf niet kloppen, maar journalist Grubb benadrukt hetzelfde te hebben gehoord. Ook insider Imran lijkt het gerucht ook te bevestigen.

Microsoft zendt vanavond om 18:00 uur Nederlandse tijd de Xbox Games Showcase uit. Verwacht wordt dat het bedrijf vooral first party-games voor zijn aanstaande Xbox Series X-console toont.

Dit artikel delen:

Lees meer

Nederlanders maken met Jet Set Radio-componist Bomb Rush Cyberfunk Box art van Halo Infinite onthuld
14

Reacties op: Analist hint naar onthullingen nieuwe Fable en Perfect Dark vanavond

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    hulstpower

    • 23 juli 2020 09:31
    Leuk dat zo man vaak hint maar hoe vaak heeft zo iemand het goed.
    Fable geruchten gaan al zo lang.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    xeros

    • 23 juli 2020 10:13
    Dat zou ik fantastisch vinden.
    Altijd al fan geweest van deze IP’s.
    De vraag is alleen worden het triple A kwaliteit games ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 10:26
    @xeros fable wel toch dat waren altijd toffe games, maar Sony heeft de lat wel hoog gelegd met God of war en tlou2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 23 juli 2020 11:04
    @Roy36NL
    Die twee games zijn toch helemaal niet met Fable of Perfect Dark te vergelijken. In geen enkel opzicht.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 23 juli 2020 12:31
    @Akira wat betreft triple a kwaliteit wel qua genre niet nee

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Akira

    • 23 juli 2020 11:06
    @xeros
    Ik ben van de xbox360 overgestapt naar ps4. Maar als Xbox vanavond met een goede Fable game komt, zou dat voor mij wel een flinke systemseller kunnen zijn.
    Ik vond deel 1 en 2 echt geweldig!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 23 juli 2020 12:50
    @xeros triple a kwaliteit, ik moet zeggen dat er maar weinig zogenaamde triple A games zijn die echt kwaliteit bevatten. AC serie is kopie van de vorige, ja een grote wereld volgepropt met collectibles, nee dank je. Dat is geen kwaliteit maar gemakszucht.
    Heb liever kwaliteit en of dat dan triple A is zal mij een wordt zijn

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 23 juli 2020 11:07
    Bbq staat klaar; bier ligt koud!!.. Ik hoop zoooo op een nieuwe fable..
    #bestwelsiked

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Aces-82

    • 23 juli 2020 11:39
    @kleinekoosjer moet werken tot 22:00 maar ik laat me tel thuis en ga er vanavond voor zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 23 juli 2020 11:55
    @Aces-82 Snap ik helemaal. Dit soort events wil je lekker blanco ingaan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    clandestine666

    • 23 juli 2020 11:18
    Perfect Dark… Wat heb ik daar een fijne herinneringen aan. Echt jaren gespeeld en het pushte de N64 echt tot aan z'n plafond. De opvolger voor X360 kon me weinig bekoren en heb ik na een paar levels gelaten voor wat het is. Toch wel zeer benieuwd wat er na zo'n lange tijd met de franchise gedaan gaat worden.. Potentieel is er sowieso, ik ben dol op de cyberpunk stijl en goede mix van stealth, actie en gerommel met gadgets, zonder de RPG-inslag van een Deus Ex, en kan met een goede uitwerking een zeer vette shooter worden. Fable ken ik alleen van die eerste game en die was clunky met die karikaturale karakters en slechte voice-acting..Niet mijn glas bier.

    Xbox lijkt aan aantrekkingskracht te winnen de laatste tijd valt me op.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 23 juli 2020 12:39
    @clandestine666 Xbox is aan het vechten en daar kunnen wij als consument van meeprofiteren. Zo heb ik 3 jaar Gamepass Ultimate weten te scoren door mn gold met 3 jaar op te waarderen en voor 1 eurootje laten overzetten. Dat betekend dus dat ik voor het bedrag van gold + 1 euro; 3 jaar lang gamepass ultimate heb (gold+gamepass xbox&pc) wat natuurlijk een insane goede aanbieding is. Alles wat vanavond getoond gaat worden kan je direct na uitkomen spelen. Daarnaast brengen ze dus aan het einde van het jaar de Series X uit, wat een beest van een console gaat worden en voor de meer casual gamer (veel maten van mij) zijn de geruchten dus ook mooi met de, naar het schijnt, super voordelige Series S (minder grafisch maar prima bakkie om op te gamen). Tel daarbij op dat ze volledig backwards compatible zijn dus ik kan mijn volledige digitale library (denk zo'n 300 spellen nu dankzij gold.. echt te veel) ook meenemen. Een mooi extraatje gaat worden dat Xcloud ook gratis naar gamepass komt. Op die manier kan je, als alles op de rit is, onderweg ook nog aan de slag met je gamepies dmv stream.
    So far so good.. en dan het laatste aspect worden de games. Ik behoor niet tot degene die roept dat er geen games zijn (zie dat stuk hierboven, ik heb er echt teveel) maar het klopt dat Sony hele goede zaken heeft gedaan met hun exclusives. Vanavond gaan we zien wat Xbox daar tegenover gaat zetten. Door het aantrekken van bepaalde studio's willen ze ook op dat vlak (de AAA en AAAA games) hun mannetje gaan staan. Zelf ben ik dus wel mega fan van de Fable serie (en juist weer wat minder van Perfect Dark) en heb daar zeer hoge verwachtingen van. Al om al is het leuk om achterover te hangen en te kijken hoe een bedrijf zijn best doet om marktaandeel terug te winnen. Mij hoeven ze niet te overtuigen maar ik profiteer wel van alles wat daarbij komt kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    icewolf

    • 23 juli 2020 14:21
    Fable is voor mij een reden om over te stappen na een Xbox. Wat heb ik veel tijd in het eerste deel doorgebracht. Zeker wel 10 keer uitgespeeld.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 23 juli 2020 14:55
    Vraag me af of die gasten daar nog voor betaald worden, ik hint dat deze games *random nummer, zeg 6* en als er 2 uitkomen zeg ik, zie je wel dat ik gelijk had.