Op de officiële pagina van Electronic Arts laat Steve Papoutsis, vicepresident van Visceral Games, weten: "Er waren een hoop verschillende richtingen die we hadden kunnen kiezen, maar ik kon voelen dat ze vooral enthousiast werd van de mogelijkheid om met Star Wars te werken. En we maken toevalligerwijs een Star Wars-game."
Vorige maand werd bekend dat Hennig weg ging bij ontwikkelaar Naughty Dog. Geruchten gingen dat dit vertrek niet geheel vrijwillig was, maar dit is door de studio zelf ontkracht.
Reacties op: Amy Hennig gaat werken bij Visceral Games
geert1
Visceral games heeft met Dead Space 1 en 2 laten zien dat ze goede games kunnen bouwen, dus misschien komen er mooie dingen uit hun samenwerking met Hennig. Met Dead Space 3 gingen ze helaas wel de kant op van de eenheidsworst: Die game is meer een actie-game met grote setpieces, zoals zo veel andere AAA-titels. Hopelijk krijgen de Star Wars-titels die ze gaan ontwikkelen weer meer een eigen smoel. Qua schrijfwerk en spelontwerp hebben ze met Hennig in elk geval een flinke stap voor. Misschien wordt de eerste SW-game van Visceral tijdens de E3 in juni al wel aangekondigd; we zullen zien.
RavenMMG