Amplitude uitgesteld naar zomer 2015 | Gamer.nl

Amplitude uitgesteld naar zomer 2015 | Gamer.nl

PC REVIEW - Als je gevraagd wordt om een Nederlandse gamedeveloper te noemen, zal je vermoedelijk Killzone-ontwikkelaar Guerrilla Games noemen. Toch zijn er inmiddels ook talloze andere, kleinere studios die fraaie (indie)games hebben uitgebracht. Zo brachten de afgelopen jaren ons onder andere Reus van Abbey Games, Awesomenauts van Ronimo Games en Luftrausers van Vlambeer. Met regelmaat komen er dus kwalitatief degelijke titel van Nederlandse bodem. Nieuw in dit rijtje is Amulware, dat debuteert met Roche Fusion.

Als reden geeft Harmonix aan dat het de eerste keer is dat de studio een game voor de PlayStation 4 maakt. Dat duurt langer dan gepland. Het spel komt ook naar de PlayStation 3. Harmonix heeft al wel ervaring met die console, de ontwikkelaar maakte eerder Rock Band 3 voor de last gen-consoles.

De ontwikkelaar geeft aan dat het de kantjes er niet af wil lopen en een zo compleet mogelijke game uit wil brengen. Harmonix lanceerde in mei 2014 een Kickstarter-campagne voor Amplitude, in september verscheen de eerste gameplay. Spelers besturen een soort ruimteschip dat over verschillende banen vliegt en moeten op het ritme van de muziek knoppen indrukken.

Harmonix maakte in 2003 al een game genaamd Amplitude voor de PlayStation 2. De nieuwe Amplitude lijkt een spiritueel vervolg te worden, gezien de vergelijkbare gameplay met de oude Amplitude.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou