Frazzini werd in 2014 aangesteld als vicepresident van de gameafdeling en haalde onder andere ontwikkelaars van games als Portal, Everquest en Madden binnen. Volgens dertig huidige en voormalige ontwikkelaars dwong hij veteranen onconventionele methoden toe te passen, waardoor het ontwikkelproces stroef verloopt.
"Toen, volgens talloze huidige en voormalige werknemers van Frazzini's gamestudio's, negeerde hij veel van hun advies", luidt het onderzoek van Bloomberg. "Hij zei vaak tegen het personeel dat elke game een 'miljardenfranchise' moest worden en onderbezette de projecten, zeggen ze."
Een ander probleem zou gerelateerd zijn aan het bouwen van een eigen engine, in plaats van het gebruiken van bestaande opties als Unreal Engine en Unity. Volgens enkele werknemers belemmerde de engine, Lumberyard, de ontwikkeling van nieuwe projecten.
Tot slot maakten enkele werknemers een melding van een giftige werkcultuur. Volgens vier vrouwen was er sprake van 'de ergste vorm van seksisme' en zouden vrouwen een ongelijke kans hebben om promotie te maken.
In de afgelopen jaren werkte Amazon aan verschillende games, waaronder Breakaway, Crucible, Nova en New World. Daarvan is enkel de mmo New World nog in ontwikkeling en staat gepland om in 2021 te verschijnen. Ook werkt Everquest-maker John Smedley aan een nieuwe titel.
Reacties op: 'Amazon Games-hoofd negeerde advies veteranen'
Ollongren
Ziminar
004
Ik snap niet waarom je blij bent dat een bedrijf faalt, omdat het van Amazon is? En waarom is Amazon dan slecht volgens jou behalve het voorbeeld wat hier gegeven word van een delusionele ego/geld trippende manager?
-it-
Red Dead Demon
Dat soort giftige mensen hebben we niet nodig in de game wereld.
SuperDre
poklaan
004
En omdat verschillende bedrijven en landen moordende concurrentie met elkaar hebben is het een eindeloze ratrace om niet als derde wereld land te eindigen wat helemaal niet nodig zou zijn als geld niet het hoofduitgangspunt zou zijn.
SuperDre
poklaan
WvA
poklaan
Misschien wel een goed voorbeeld over hoe het wel moet was God of War (2018). Cory Barlog heeft aangegeven dat je als ontwikkelaar bij Sony eigenlijk op creatief gebied kan doen wat je wilt, zelfs op het moment dat Shuhei Yoshida destijds de game speelde en het echt extreem kut vond mochten ze gewoon doorgaan waar ze mee bezig waren.
JMG
Dat bedrijf staat er om bekend niets om personeel te geven.
Ollongren