Nieuws
Electronic Arts

Update: 'Amazon is niet van plan Electronic Arts te kopen'

CNBC spreekt geruchten tegen

Geschreven door Michel Musters op
Amazon zou van plan zijn om een bod uit te brengen op Fifa-uitgever Electronic Arts.

Update: Volgens bronnen van televisiezender CNBC is Amazon niet van plan om een bod uit te brengen op Electronic Arts. "Ik heb gepraat met mensen die het daadwerkelijk zouden weten als er iets aan de hand is, en die zeggen: er is niks aan de hand", zegt journalist David Faber. 

"Dit zijn mensen die erbij betrokken zouden zijn. Ze waren er zelfs bij betrokken toen ons moederbedrijf [Comcast] in gesprek was met EA. Dat was een tijd geleden en maakte geen progressie."

Na het aanvankelijke gerucht stegen de aandelen van EA met bijna vijf procent. 

Oorspronkelijk bericht: Dat claimen bronnen aan USA Today. Een aankondiging zou later vandaag volgen. Meer details over de aankoop en hoeveel Amazon voor EA zou bieden, zijn er vooralsnog niet.

Er gaan de al langer geruchten over een mogelijke overname van EA. Zo zouden Disney en Apple ook interesse hebben. Electronic Arts is een van de grootste game-uitgevers ter wereld en is verantwoordelijk voor franchises als Fifa, Mass Effect, Skate en Dragon Age. Ook spellen als Apex Legends, Dead Space, Star Wars Jedi en De Sims zijn van de uitgever.

Dit jaar zijn diverse bedrijven overgenomen. Zo heeft Sony Bungie opgekocht, heeft Take-Two Zynga gekocht en is Microsoft nog altijd van plan om Activision Blizzard over te nemen.

Dit artikel delen:

Lees meer

BPM: Bullets Per Minute komt op 8 september naar Switch Gamescom-avonturen en Splatoon 3 gespeeld - Bonuslevel 124
28

Reacties op: Update: 'Amazon is niet van plan Electronic Arts te kopen'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    kleinekoosjer

    • 26 augustus 2022 13:52
    zoinks.. dat is wel verrassend. Ben benieuwd om welk bedrag het gaat.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2022 14:03
    @kleinekoosjer eigenlijk niet, micro riep toch we concureren niet meer alleen met sony en nintendo maar een meta, amazon tencent. En daarom zijn sony en micro dus uotgevers/ studios gaan kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 26 augustus 2022 14:28
    Ik had eigenlijk wel verwacht dat Microsoft dit zou doen gezien hun gamepass samenwerking etc. Hopelijk komt er dan een beetje verandering daar bij EA zodat ze weer terug kunnen naar de goede oude tijd van NFS Underground en SSX Tricky.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 26 augustus 2022 14:32
    @Riyakuya

    Ooh SSX tricky en SSX3 waren geweldig.
    Die tijd wil ik herleven in een modern jasje. Maar zelfs sterke remasters van deze games en misschien SSX: on tour zou ik al goed vinden. Hoeven geen nieuwe games te zijn. Even updaten waar kan en laat maar komen betaal ik graag voor.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 26 augustus 2022 16:05
    @watashi wa maurice desu. ik zou Tricky en 3 prefereren maar On Tour ga ik ook wel mee akkoord. De laatste SSX vond ik maar weinig aan. Ach, misschien komt onze droom ooit wel uit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 26 augustus 2022 18:19
    @Riyakuya
    Ik kocht de laatste SSX en dat was de grootste teleurstelling ooit.

    Ik kies ook liever Tricky en 3 voor on tour. Denk dat we kwa SSX hetzelfde denken.

    Ik hoop daar al jaren open vooral omdat remasters zo’n ding zijn zouden deze perfect zijn in een tijdperk waarin snowboard games afwezig zijn.
    Deze remasters kunnen een gat vullen op een moment dat er geen grote andere snowboard games komen.


    Maar ja wie zijn wij. Hahaha

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 26 augustus 2022 19:25
    @watashi wa maurice desu. precies… als ze er geen microtransactions in kunnen gooien ziet EA er toch geen heil in. Ik denk ook dat het met de soundtrack te maken zal hebben. SSX games hebben na Tricky altijd veel gelicenseerde nummers gehad. Ik denk Tricky zelf ook trouwens. Dat zal ook de reden zijn dat er geen remake van de Need For Speed Underground reeks is geweest. Hoewel niemand ze natuurlijk verplicht om dezelfde soundtrack te houden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2022 14:45
    @Riyakuya def jam games vond ik heerlijk.. Maar zo game nu met rappers van nu nee dat weer niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 26 augustus 2022 16:05
    @hulstpower haha alleen die gedachte al!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2022 16:21
    @Riyakuya ja maar vond die games zo deel 1 en 2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Liquidshake

    • 26 augustus 2022 14:47
    @Riyakuya ik snap als xbox fanaat dat je dit graag wilt, maar microsoft is nog druk bezig met het opkopen van Activision

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 26 augustus 2022 16:06
    @Liquidshake oke! Bedankt voor je inbreng in dit topic.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • CaptainWinslow

    • 26 augustus 2022 16:17
    @Liquidshake Ondertussen om elke scheet die Sony laat klagen, maar ze willen graag dat MS alles wat los en vast zit opkoopt en er een groot excuus aan hangen "Gamepass".

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2022 16:20
    @Liquidshake denk ook niet dat xbox na abk een grote westerse uitgever koopt. Als ik interview zag van phil wikt ie op markten waar ze niet geoot zijn een studio hebben dan denk ik japan. Of ze kopen asobo en nog paar studios waar ze goed mee samenwerkten in verleden. Maar nof zo grote als zenimax en abk dat denk ik niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    SuperDre

    • 26 augustus 2022 16:56
    @Riyakuya ik vraag me af of Microsoft wel toegestaan zou worden om EA te mogen overnemen aangezien ze inmiddels ook eigenaar zijn van al enkele andere grote publishers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 26 augustus 2022 17:11
    @SuperDre dat zou inderdaad moeten blijken dan.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 26 augustus 2022 14:30
    Een bod uitbrengen is toch niet hetzelfde als opkopen?
    De titel zegt dat ze dat gaan doen en daaronder staat dat de een bod willen uitbrengen.
    Dat is voor mij niet hetzelfde hoor.
    Misschien wil EA niet akkoord gaan met het bod dan wordt er niks overgekocht neem ik aan.

    Nu zal Amazon wel met een bak geld strooien dat dat het best een kans is dat het gebeurd.
    Vraag me af waarom? Ze hebben zover ik weet geen succesvolle streaming of enige game diensten. Dus waarom dan toch dit doen?
    Enkel om een uitgever te kopen en games aan te kunnen bieden?
    Dan vind ik het nogal geld verkwisting.

    Maar goed ze doen het allemaal dus ik heb geen mening hier verder over behalve dat ik niet zo waarom nu net Amazon dit wil.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 26 augustus 2022 14:34
    @watashi wa maurice desu. In principe koop je een beurs genoteerd bedrijf op door alle aandelen op te kopen en dat doe je door een bod uit te brengen op de aandelen. De aandeelhouders moeten dan de aandelen aan jou verkopen zodat jij dan eigenaar kan worden. Daarom kan je in dit geval theoretisch beide termen gebruiken

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    watashi wa maurice desu.

    • 26 augustus 2022 15:58
    @Lavalera

    Maar dan is het dus nog altijd niet dat ze dat ook gaan doen.

    Een bod uitbrengen moet dus door wie dan ook geaccepteerd worden.

    Dus de titel en de eerste zinnen daaronder zeggen een ander onderwerp

    Titel zegt:

    Ze gaan het kopen.

    Ondertitel is:

    Ze gaan een bod uitbrengen.

    Dat bod kan ook door aandeelhouders geweigerd worden. En dus is de titel fout omdat ze het niet als feit als zeker over gaan nemen.
    Als geen van de aandeelhouders de prijs interessant vinden gebeurt het niet.

    Ze gaan een bod doen is nooit hetzelfde als ze gaan het over nemen.

    Dan had er moeten staan:

    Amazon heeft interesse om EA over te nemen

    Of:

    Amazon wil EA overnemen.

    Maar zoals ik al zei de kans dat het gebeurd is best aannemelijk want Amazon gaat waarschijnlijk wel goed bieden

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 26 augustus 2022 14:47
    @watashi wa maurice desu. Amazon heeft toch een eigen versie van xcloud gforce now weer even de naam niet. Games van een ea naar jou pkatform toe brengen snap ik wel.