Nieuws
God of War

Amazon bestelt officieel serie gebaseerd op God of War

Serie gaat de in 2018 verschenen game verfilmen

Geschreven door Michel Musters op
Amazon heeft officieel een serie gebaseerd op God of War groen licht gegeven.

Eerder dit jaar werd al bekendgemaakt dat er een tv-serie gebaseerd op God of War in de planning stond voor Amazon Prime Video. Nu is bekendgemaakt dat het eerste seizoen gemaakt mag worden.

Daarbij wordt gemeld dat men de serie gaat baseren op het in 2018 verschenen God of War - de Griekse periode uit Kratos' leven lijkt (voor nu) dus overgeslagen te worden, tenzij het via flashbacks aan bod komt.

De beschrijving van de serie komt nagenoeg overeen met de plot uit de in 2018 uitgekomen game: "Wanneer zijn geliefde vrouw sterft, trekt Kratos er met zijn vervreemde zoon op uit om haar as vanaf de hoogste piek te strooien - de laatste wens van zijn vrouw. Kratos realiseert zich al snel dat deze reis een epische missie in vermomming is, eentje die de band tussen vader en zoon test en Kratos uitdaagt om voor het lot van de wereld te strijden tegen nieuwe goden en monsters."

Rafe Judkins, bekend van Wheel of Time, wordt de showrunner van de serie. Mark Fergus en Hawk Ostby (The Expanse, Children of Men) zouden het script schrijven. Sony Pictures Television, Amazon Studios en PlayStation Productions produceren. Verdere details, zoals een geplande releasedatum, zijn nog niet bekend. Men zou achter de schermen al wel sinds maart werken aan de serie.

Dit artikel delen:

Lees meer

Sony onthult de populairste PlayStation Plus-games van het jaar Uitgebreide gameplaybeelden van Hogwarts Legacy getoond
32

Reacties op: Amazon bestelt officieel serie gebaseerd op God of War

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    armilo-theus

    • 15 december 2022 09:07
    Cash grab eerste klas. Verzin iets nieuws zeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 15 december 2022 09:48
    @armilo-theus
    Snap wat je zegt, echter is het een cash grab omdat ze weten dat mensen het gaan kijken en als streaming dienst wil je toch vooral mensen naar je platform krijgen.

    Het zou best aardig kunnen worden, maar vooralsnog wacht ik wel op de eerste trailers.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 15 december 2022 12:51
    @FishSt1ck Ja maar tot nu toe gaat lukt het nog niemand om ook iets goeds neer te zetten. Plus ik heb god of war al gespeeld oftewel waarom zou ik gaan kijken als ik het verhaal al ken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    FishSt1ck

    • 15 december 2022 14:50
    @armilo-theus
    Vond Cyberpunk Edgerunners ook erg vermakelijk ondanks het verhaal wel heel erg op de game leek. Had LOTR ook al gelezen voor ik de film keek maar daar heb ik me ook erg mee vermaakt.

    Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik gok dat er wel een markt voor is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 15 december 2022 09:39
    Zolang we de originele voice acteur krijgen
    Gruwelijke fight scenes met Kratos zien
    En een goed in elkaar gestoken verhaal i’ m down

    Realistisch gezien wordt het voor 99% een dikke drol. Live action shows ( gebaseerd op games ) kijk naar Halo, zijn gewoon zo moeilijk te maken
    In tegenstelling tot de aankomende LoU, wat gewoon veel meer drama bezit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 december 2022 10:32
    @The soy sauce

    Ik heb mij dik vermaakt met Halo Seizoen 1 heerlijke B Pulp vermaak. Kan niet wachten op S2

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Fordon_Greeman

    • 15 december 2022 11:34
    @The soy sauce Dat is dan die gast van Stargate SG1 meen ik. Omdat de stem bij het personage past wil dit niet automatisch betekenen dat hij als acteur ook goed overkomt in een live action versie. Hij heeft verder niets noemenswaardig op zijn palmares staan en het argument kan gemaakt worden dat Stargate SG1 nu ook niet meteen de creme de la creme van de televisieseries is. Dus, van mij mag het, maar ik betwijfel of hij voldoende charismatisch is als acteur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 15 december 2022 11:55
    @Fordon_Greeman

    True..true, hij heeft idd wel wat vreemde cv : P

    Denk als ze voor een wat oudere Kratos gaan, hij de voordeel van de twijfel moet krijgen

    Wie anders? Hollywood kennende krijgen we Vin Diesel lol

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    obi-twan kenobi

    • 15 december 2022 12:17
    @Fordon_Greeman niet zo negatief over Stargate SG1 he, die serie behoort wel mooi tot mijn top 3 favoriete series ever ;)

    Dat terzijde, ik denk ook dat hij minder past als live action Kratos. Hopelijk ook geen Vin Diesel, dan heeft Kratos het alleen over familie.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 december 2022 14:23
    @obi-twan kenobi

    Stargate SG-1 imhho de beste serie ooit

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Michael-Raymond-Clayton

    • 15 december 2022 09:42
    Ik ga kijken, hoor!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    coola

    • 15 december 2022 10:31
    Zowel the Wheel of Time als Lord of the rings: the Rings of power hebben mij positief verrast ( vooral laatst genoemde, ik heb mij er zelfs meer mee vermaakt dan met House of the Dragon) dus ik heb het gevoel dat God of War bij Amazon in goede handen is.

    Maar het blijft een Game verfilming dus ik houd teleurstelling in mijn achterhoofd.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ashalar

    • 15 december 2022 11:24
    Dave Bautista als Kratos, alstublieft!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 15 december 2022 12:48
    @Ashalar Oef, hele goede acteur. Ik zou hem zo'n emotionele gebroken man wel zien willen spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 15 december 2022 11:38
    Djimon Hounsou werd ooit lang geleden al eens genoemd als Kratos. Zie ik nog best wel zitten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    The soy sauce

    • 15 december 2022 12:00
    @LarsCornelis

    Djimon Hounsou, serieus? Werk je toevallig bij Netflix ofzo ?! : D

    De man is denk ik wat te donker om Kratos te spelen

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    ShadowKiller

    • 15 december 2022 12:09
    @The soy sauce
    Het zou mij niets verbazen als kratos gespeeld gaat worden door een donker gekleurde man.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    LarsCornelis

    • 15 december 2022 12:55
    @The soy sauce als ze Kratos goed gaan neerzetten, wordt zn huid toch as-wit gemaakt. En beide stemacteurs die Kratos ooit hebben ingesproken zijn zwart. Dus zo gek zou het niet zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    armilo-theus

    • 16 december 2022 00:10
    @LarsCornelis Hij is beter als een bad guy. Het maakt niet uit welke kleur de acteur heeft zolang ie maar intimiderend overkomt.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 15 december 2022 12:11
    Gaat de game uit 2018 verfilmen.. niet bepaald moeilijk zou je zeggen gezien die game voor 80 procent een film is.