EA's nieuwe en eerste online game 'Majestic' werd door DailyRadar goed bekeken en besproken in een zeer aardige preview.

Zoals eerder verteld is Majestic een van de eerste games die volledig gebruik maakt van fax, mobiele telefoon en internet in combinatie met elkaar. Hints om het Majestic-mysterie op te lossen krijg je niet door eindeloos op schermen te klikken, maar om in het dagelijks leven goed op faxen, telefoontjes en email te letten.

DailyRadar heeft een leuke inside snoop op het hele systeem:There are three core elements within Majestic that set it apart from the rest of the development world's ideas of adventure gaming. First off, this game actually comes to the player. Through the tiny Majestic Alliance client (currently a 1.4MB download) and the website, the player becomes immersed in the ongoing story. The website is a huge part of the game, tracking progress through an episode, offering clues through news stories and searches that reveal clues when keywords are entered. Three different "radio stations" of music are streamed through the site via ShoutCast, matching the tempo of the tunes to the current situation in the game. Faxes, instant messages and phone calls come when Majestic wants them to, not necessarily when the player is expecting them to.Ik ben alvast zeer benieuwd naar dit spel en ga het dan ook zeker spelen.