De talentvolle jongens van het Russische Nival zijn hard bezig met het ontwikkelen van de Turn Based Strategy game Silent Storm. Dit spel speelt zich af tijdens de Tweede Wereldoorlog en belooft een hoge graad aan realisme, maar zal desalniettemin geen historisch correcte gebeurtenissen volgen. Dit vanwege het feit dat de makers de spelers zoveel mogelijk vrijheid wilden geven. De wapenuitrustingen en voertuigen die je tegen komt in het spel zijn echter wel authentiek. Ook op het gebied van physics wordt extreem realisme nagestreeft. Zo zal een gebouw instorten als je de ondersteunende palen uit de weg ruimt en zal een lijk neervallen op de plaats van impact:It's not just the bullets that are important it's the whole physics model. We want Silent Storm to look and feel real, which means doing physics calculations on the fly for damage to – well - everything. It plays a role in tracing the bullet trajectories to account for penetration or ricochet, it makes sure that a building will crash down and crush someone when it's supports are destroyed and it determines how an enemy hits the ground after being filled with holes from your tommy gun. There are no scripts – no, ”you can't destroy this” basically – no limits, so keeping it as real as possible is very important. Het hele interview dat ToTheGame met de makers had is hier te lezen. Grafisch mag het spel er alvast wezen hoewel het al weer een tijdje geleden is dat we nog nieuwe screenshots van dit spel onder ogen gekregen hebben. We zullen nog tot 2003 moeten wachten eer we zelf met dit spel aan de slag kunnen.