Nieuws
Cyberpunk 2077

'Alles in Cyberpunk 2077 is met de hand gemaakt'

CD Projekt Red vertelt over Night City

Geschreven door Rick Bloemzaad op
Ontwikkelaar CD Projekt Red heeft tijdens een interview gemeld dat de gehele wereld van Cyberpunk 2077 met de hand is gemaakt. Dit zegt de lead cinematic animator, Maciej Pietras, volgens Gamerant.

Tijdens een recent interview werd aan Pietras gevraagd hoe groot de wereld van de Cyberpunk 2077 ging worden. Pietras zei daar moeilijk antwoord op te kunnen geven. In Cyberpunk 2077 zijn er volgens CD Projekt Red veel gebouwen die spelers kunnen betreden en waar zich allerlei verschillende activiteiten afspelen. Op de gestelde vraag zei Pietras het volgende:

"Als we Cyberpunk 2077 vergelijken met The Witcher 3, dan was de laatstgenoemde titel qua lengte erg groot. Het was een open wereld gemaakt van natuurlijke landschappen. Het reizen van het ene naar het andere punt kostte veel tijd, omdat je vooral aan het paardrijden was, maar ook omdat het een game was die horizontaal erg uitgerekt was. De wereld van Cyberpunk 2077 is vooral een verticale wereld met overal gebouwen. Hiermee is het voor ons moeilijk om een metrische vergelijking te maken. De game biedt de mogelijkheid om vele gebouwen te betreden. Wetende dat alles met de hand is gemaakt, zijn wij ervan overtuigd dat kwaliteit met handgemaakte creaties bovenaan staat. Niets is procedureel in de wereld van Cyberpunk 2077. Hierdoor wordt de stad van Night City, dankzij de verticale structuur, erg groot."

Cyberpunk 2077

Met het bieden van vele activiteiten in gebouwen die handgemaakt zijn, wordt de indruk gewekt dat CD Projekt Red veel waarde hecht aan het implementeren van details in zijn games. In 2018 bracht de ontwikkelaar bijna een uur aan gameplay uit waarin de wereld en bijbehorende details van Cyberpunk 2077 werden uitgelicht. In de gameplay-video werd met name gefocust op mechanieken en werden een aantal missies getoond.

Er is momenteel nog geen releasedatum bekend voor Cyberpunk 2077. De game staat gepland om uit te komen voor pc, Xbox One en PlayStation 4.

Dit artikel delen:

Lees meer

10 Cloverfield Lane-regisseur neemt Uncharted-film op zich Straaljagers en explosies in Ace Combat 7: Skies Unknown
24

Reacties op: 'Alles in Cyberpunk 2077 is met de hand gemaakt'

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • kleinekoosjer

    • 14 januari 2019 16:51
    Nog steeds zonde dat hij puur first person is.. maar wat heb ik potdorie veel zin in deze game!!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • ferdi29

    • 14 januari 2019 17:03
    @kleinekoosjer Zonde? iedereen zijn smaak natuurlijk, maar first person geeft naar mijn mening de meeste immersie. IK ben juist heel blij dat het in first person is. Optioneel is van mij ook prima, maar met third person heb je wel erg het gevoel dat je aan het cheaten bent. Je kan om een hoek kijken of er iemand aankomt zonder dat de tegenstander iets van jou kan zien….. lol.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Hooper

    • 14 januari 2019 18:15
    @ferdi29
    Ieder zijn smaak idd, maar ik vind 3rd person juist meer immersive.
    The Witcher enzo werkt ook prima in 3rd person.
    Als deze 1st person only is dan koop ik hem niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • BertThaBest

    • 15 januari 2019 11:40
    @Hooper ik speelde Rdr2 vaak graag in first person, omdat de prachtige wereld letterlijk dichterbij kwam. Ik denk dat ik het niet erg zal vinden als een open wereld game hier helemaal op is gefocust. Scheelt sowieso denk ik als je veel in gebouwen bent.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 14 januari 2019 17:05
    @kleinekoosjer ze hebben aangegeven dat er mogelijk een optie komt om het in 3rd person te spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • EnkiEridu

    • 14 januari 2019 23:07
    @AlexKidd

    Nice wist dit nog niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Joooooop

    • 15 januari 2019 02:31
    @AlexKidd Dat zou top zijn want 1st person is a no buy van mij.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 15 januari 2019 07:47
    @AlexKidd Ik denk dat dit voor de console gamer wel goed nieuws is, de gemiddelde pc gamer zal 'm wel in first person spelen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • revanius

    • 16 januari 2019 22:30
    @AlexKidd nee, hebben ze niet? Waar staat dat. Heb je een artikel?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AlexKidd

    • 14 januari 2019 17:02
    Kan niet wachten op dit spel. Als het net zo uitgebreid is als the Witcher wordt dit een must buy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Floks

    • 14 januari 2019 17:35
    Deze staat al een tijdje op de must buy lijst!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AltF4

    • 14 januari 2019 20:20
    In welk opzicht is alles met de hand gemaakt? En nee, niet om vervelend te doen, maar het staat er als titel en dan in de tekst alleen een herhaling van de titel. Hebben ze het getekend, geplaydoh´t weet ik veel. Moar info plx

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Sander999

    • 14 januari 2019 20:25
    @AltF4
    Het is niet procedureel gegenereerd, oftewel met de hand gemaakt. Staat gewoon in de tekst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • AltF4

    • 14 januari 2019 21:06
    @Sander999 Op die manier. Dank u.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • djensen

    • 14 januari 2019 21:07
    Mooi hoor; even procedureel gegenereerde games voor het blok zetten door te zeggen dat dat in CyberPunk 2077 juist NIET het geval is en daardoor de kwaliteit hoger is. Dit wordt (pas) mijn eerste CDPR game, ik mag die gasten nu al, haha.

    Ontzettend veel zin in om hier mee aan de slag te kunnen!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 15 januari 2019 07:56
    @djensen Hoezo is dat voor het blok zetten, bij veel games werkt dat gewoon prima. Ik snap ook niet goed waarom dit het melden waard is. Games met procedureel gegenereerde werelden zijn van een heel ander genre.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 14 januari 2019 21:22
    Ik volg deze game met 1 oog, als ik het goed heb gaat deze grafisch nogal zwaar worden en ook nog een dikke open free roam world.
    Verbaast me niks als dit een launch titel gaat worden op de next gen en de game zelf pas uit komt een jaar voor de release van de next gens, ik gok op een release op de huidige console ergens in de herfst van 2020.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 15 januari 2019 09:20
    @Devenace witcher kon het ook, ziet er beter uit dan games die vorig jaar uitkwamen. En die kwam uit vroeg 2015.meer aandacht besteden betekent betere graphics. Leer van de meesters

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Devenace

    • 15 januari 2019 10:51
    @HazeRon Betere graphics betekend meer rekenkracht, in een mega open futuristische wereld ga je dat niet redden met 4k en een standaard hd.
    Wat hun willen bereiken is een niveau hoger dan wat er nu rondloopt zoals the Witcher die er misschien goed uitziet maar verder standaard is qua omgeving en niet een zeer actieve omgeving met ook geen diepte waar zich van alles afspeelt.
    Als ze nu Cyberpunk launchen krijg je gewoon een matige game met tegenvallende graphics, ken je beperkingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HazeRon

    • 16 januari 2019 15:01
    @Devenace cyberpunk nu lauchen? Wie heeft het daarover dan