Alle Nintendo 64-games op Switch Online zijn in 60hz speelbaar

Alle Nintendo 64-games op Switch Online zijn in 60hz speelbaar

Alle Nintendo 64-games die via Nintendo Switch Online aangeboden worden, zijn speelbaar in diens snellere 60hz-veries.

Dat heeft Nintendo bevestigd. Ten tijde van de Nintendo 64 werden games in Europa in 50hz afgebeeld. Daardoor waren de games vaak langzamer dan diens Amerikaanse versies. Ook hadden diverse Europese versies zwarte balken aan de boven- en onderkant van het scherm.

Spelers kunnen dus de betere Amerikaanse versies spelen via het N64-kanaal voor Nintendo Switch Online. Daar was enige twijfel over, omdat tijdens de Nintendo Direct afgelopen maand er een aantal 50hz-versies van games werden getoond. Nintendo laat weten dat sommige games met veel tekst echter ook in 50hz gespeeld kunnen worden. Hier zitten namelijk diverse Europese taalopties in verwerkt. Spelers kunnen dus zelf kiezen.

Nintendo kondigde vorige maand aan dat zowel N64- als Mega Drive-games naar Nintendo Switch Online komen. N64-games die op lancering van het Switch Online-kanaal beschikbaar komen, zijn onder andere The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Star Fox 64, Super Mario 64, WinBack, Yoshi's Story en Mario Kart 64. Games die daar geschikt voor zijn, kunnen met vier personen worden gespeeld. In totaal zijn er op lancering negen N64-games beschikbaar.

Ook verschijnen er Mega Drive-games op de Nintendo Switch, waaronder Ecco the Dolphin, Sonic the Hedgehog 2, Ristar en Streets of Rage 2. Het gaat in totaal om veertien games. Zowel de N64- als Mega Drive-games zijn onderdeel van een nieuw abonnement, waar huidige Nintendo Switch Online-leden naar kunnen upgraden. Meer details over dit abonnement, waaronder de prijs en precieze releasedatum, volgen snel.

Hoe vond je dit artikel?

Gemiddeld krijgt dit artikel 0.00 van de 5 sterren.
Artikel als favoriet toevoegen

Weet je zeker dat je de comment van wilt verwijderen?

""

Reacties

Meeste likesNieuwsteOudste
Login of maak een account en praat mee!
test

Misschien een domme vraag maar wat maakt die 60 hertz uit als de meeste n64-games amper boven de 25 fps uit komen?

0
test

@Kwolly niet zeker maar denk dat de frame passing dan wel beter loopt.

0
test

@Kwolly Het heeft te maken met Amerikaans / Europees formaat --> 60/50Hz. Door de manier hoe CRT TV's werken werd frame skipping (interlacing) gebruikt en hou je maar de helft over voor je content (30/25Hz). De NTSC versies van games hadden dus meestal een hogere framerate, maar PAL versies hadden een hogere resolutie. Versies waren daardoor niet echt uitwisselbaar. Daarnaast zorgde het framerate verschil ook nog voor een snelheid verhoging of vertraging als je de games op een framerate speelde die niet paste bij de versie. De keuze voor 60 ligt voor de hand omdat dit in lijn ligt met hedendaagse standaarden (30/60/120)

0

@Kwolly FishSt1ck heeft het al uitgelegd, maar ik wil er nog een voorbeeld bij geven. Ocarina of Time draait (onder normale omstandigheden) in NTSC (60Hz) op 20 FPS. De PAL versie (50Hz) draait op ongeveer 17 FPS (vijfzesde van 20). Om de ervaring 'kloppend' te krijgen tussen de games moeten er aanpassingen gedaan worden door de developer zodat de daadwerkelijke snelheid behouden blijft, maar veel spellen hebben dat niet. Games voelen daardoor ook langzamer. Bij sommige spellen is het alleen gameplay, maar oudere spellen hebben er ook last van bij muziek omdat die bijv. gekoppeld is aan de framerate. Ik heb een PAL NES Super Mario Bros cart waarbij ze de snelheid van de muziek hebben geprobeerd de corrigeren, maar ze zijn te ver gegaan en nu is de snelheid van de muziek hoger dan in de NTSC.

0
test

Je kan ze beter op een emulator spelen, dan heb je gelijk 60fps ook.

0

Aanbevolen voor jou