Nog een paar dagen en dan zal Command & Conquer: Generals in de winkels liggen. Westwood's nieuwste (en tevens laatste) RTS game hoeft geen nadere introductie. Voor iedereen die de laatste ins en outs over het spel wil weten heeft GameOver een interview online gezet met producer Mark Skaggs van EA. Zo worden de basic features, de balans, tech tree, General powers, de engine, aanwezige helden en nog veel en veel meer onderwerpen besproken.Jeff: How has the ubiquitous tank rush been handled in Generals, and is there a tactical problem for those people who prefer to use this tactic? Mark: Well, a tank rush only happens in one of two situations. The first is early in the game, when someone has the chance to pump out a ton of tanks and get to someone's base before they have adequate defenses, or late in the game, when someone has just been hoarding money and has been pumping out tanks. The second part will always happen if you let someone just build up their forces, but in Generals we have plenty of defenses that shred tanks very easily. Tuning the game so base defenses are established quickly at the start, as well as providing some forces at the beginning of a mission solves the first part. Verder laat Mark in dit bijzonder lange interview weten dat er ooit nog een terugkeer zal zijn naar de andere Command & Conquer universums, maar verdere details werden nog niet gegeven.