Nieuws

'Alle grote namen' brengen games naar vernieuwde PlayStation Plus

Er zouden meer dan tweehonderd partners meedoen

Geschreven door Michel Musters op
Qua uitgevers zullen "alle grote namen" games naar het vernieuwde PlayStation Plus brengen.

Dat meldde PlayStation-baas Jim Ryan in een nieuwe aflevering van de Official PlayStation Podcast. Hij werd gevraagd welke games op de service komen te staan, waarop hij het volgende antwoordde: "Dat kan ik nog niet helemaal prijsgeven, maar ik kan je wel vertellen dat uitgevers massaal meedoen met dit programma. Alle grote namen zijn aanwezig."

Hij vervolgt: "We hebben grote uitgevers, we hebben kleine indiestudio's. We hebben meer dan tweehonderd partners die met ons samenwerken om hun content op PlayStation Plus te zetten. De line-up wordt erg sterk."

In juni vernieuwt Sony PlayStation Plus met drie niveaus: Essential, Extra en Premium. In totaal krijgen spelers toegang tot 700 games, waaronder klassieke titels en PlayStation 4- en 5-games die al een tijdje uit zijn. Eerder werden God of War, Marvel's Spider-Man en Returnal al bevestigd.

Ryan meldde tijdens de podcast ook dat er meer studio-overnames op de planning staan bij Sony.

Dit artikel delen:

Lees meer

Verenigd Koninkrijk overweegt lootboxes in games aan banden te leggen Ni No Kuni: Cross Worlds komt deze zomer naar het Westen
28

Reacties op: 'Alle grote namen' brengen games naar vernieuwde PlayStation Plus

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • Snoop213

    • 4 april 2022 11:28
    Leuk voor de fans van oude games. Maar het is persoonlijk voor mij een slap gamepass aftreksel. Al kan ik wel oude games checken die ik niet durfde te kopen. En hopelijk de kleinere first party games

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 12:01
    @Snoop213 Wat versta jij onder "oude games" want er staat niet in het artikel dat deze content alleen oude games betreft he. Sony heeft alleen gezegd dat er geen 1st party games bij release direct op de dienst komen. Andere uitgevers mogen dat natuurlijk helemaal zelf weten en kunnen wel degelijk nieuwe content erop zetten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 april 2022 12:30
    @Messtranor Ja dat klopt. Maar verwacht geen grote 3rd party titels bij launch bij deze dienst

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 april 2022 12:22
    @Snoop213 er is al heel vaak aangegeven dat Sony geen gamepass wil om 2 redenen

    1. Ze hebben daarvoor het geld niet.
    2. De productiekosten van hun first party games zijn te hoog

    Persoonlijk ben ik blij dat de games van Sony niet first day naar hun service komen. Want persoonlijk vind ik deze tot nu toe van wat hogere kwaliteit dan de Xbox exclusives.

    Overigens is zowel de gamepass en de nieuwe service van Sony voor mij niet aantrekkelijk. Ik koop en speel een spel die mij leuk lijkt en hou geen tijd over voor alle oude games. Met games als

    Horizon forbidden west
    Elden ring
    Sifu
    Tunic
    God of war Ragnarok
    Starfield.
    Forspoken

    Zit mijn jaar al aardig vol. Ik koop deze games gewoon.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 april 2022 12:29
    @Roy36NL geeft ook verder niks maar Jim Ryan doet iets teveel uit de hoogte over deze service terwijl het niet zoveel voorstelt. En ik vind gamepass juist geweldig om games uit te proberen die ik nooit zal kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 april 2022 12:38
    @Snoop213 ik heb de gamepass een paar maandjes gehad en kwam tot de conclusie dat er altijd wel een rede was waarom ik het spel niet kocht. ik downloaden het speelde het 3 min en gooide het 9 van de 10 keer er weer af. In deze tijd met zoveel media over games lees je vaak of een spel de moeite waard is en of het iets voor jou is heb ik geen gamepass voor nodig.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Snoop213

    • 4 april 2022 13:01
    @Roy36NL Maar ik heb best veel titels daardoor geprobeerd en leuk gevonden door gamepass. Ik zou graag willen dat Sony titels als Sifu en later tchia op die dienst gooien. En gamepass is voor mij ideaal om games als Starfield en Redfall bijvoorbeeld te proberen. En is het niks dan verwijder ik de games weer.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 4 april 2022 13:18
    @Snoop213

    *Persoonlijk ben ik blij dat de games van Sony niet first day naar hun service komen. Want persoonlijk vind ik deze tot nu toe van wat hogere kwaliteit dan de Xbox exclusives.*

    Wat een onzin verhaal, alsof games als Halo en Forza van een matige kwaliteit zijn, mijn god alleen een fanboy kan zoiets verzinnen.

    Ik heb gamepass en vind het geweldig en heb nog steeds Forza Horizon 5 en Halo en weet ik veel welke games nog meer gekocht omdat ik ze graag op disc wilde hebben.

    Maar goed de fanboys praten graag recht wat krom is, de hele abonnementen dienst van Playstation plus is niets meer dan samengevoegde abo`s , waarvan de Playstation Now groep droog genomen wordt door Jim persoonlijk zelf.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 13:42
    @DarkraverX "Wat een onzin verhaal, alsof games als Halo en Forza van een matige kwaliteit zijn, mijn god alleen een fanboy kan zoiets verzinnen."

    Nou vertaal je "hogere kwaliteit"dus alsof dat inhoud dat het bij Microsoft dus slechte kwaliteit is.
    Dat zegt hij niet, dat is zwart wit kijken. Er zit een hoop tussen 100% en 0 % he. Niemand zegt dat Halo en Forza slecht zijn.
    En jammer dat het dan gelijk weer op "fanboy" gegooid moet worden.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 april 2022 14:14
    @Messtranor blij dat iemand het snapt. Ik heb ook altijd geroepen dat halo een goede game is.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Messtranor

    • 4 april 2022 14:21
    @Roy36NL Forza ook, ik hou echt van Sony hoor, maar de waarheid moet gezegd worden, Forza is gewoon een betere game dan Gran Turismo. Al helemaal na de dikke middelvinger die ze laatst uithaalden met GT7. En ook zaken als de online services en infrastructuur heeft MS beter voor elkaar dan Sony.
    Gamepass is ook een prima service en zit beter in elkaar dan PS+ straks…… maar niet voor mij. Ik heb een xbox hoor, maar voor mijn specifieke smaak valt er gewoon bij Sony meer te halen. Uiteindelijk gaat mijn hart toch daar waar ik de games kan halen die mij aanspreken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 april 2022 14:26
    @Messtranor ik hou niet van race games, maar wat Sony gedaan heeft met dat verdienmodel van gt7 siert ze niet. Ik heb ook een Xbox, maar ik game ook veel meer op de ps5 omdat dat ook meer mijn smaak is. Na halo en nobody saves the world heb ik mijn Xbox niet meer aan gehad.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 april 2022 15:18
    @Roy36NL klopt niet helemaal want jim ryan zei dat ie wel een antwoord had op gamepass, en die man moet je ook niet helemaal geloven want alle ps5 games zouden ook ex ps5 games zijn en ook dat was niet zo. Ik snap dat sony hun games niet day one er op zet maar verwacht dit wel in de toekomst als de dienst genoeg leden heeft, hopelijk komt het dann niet te lijden onder hun kwaliteit want een god of war of uncharted, the last of us zijn gewoon heel goed. En een netflix of disney bewijst dat het wel kan hoge kwaliteit op een abbo dienst.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Roy36NL

    • 4 april 2022 15:38
    @hulstpower
    Hij heeft volgens mij aangegeven dat ze een andere koers varen en daarom het niet rendabel was om de first party games day one erop te gooien. Ik hoop echt zo dat ze dat niet gaan doen en ik denk ook niet dat het gebeurd. Het aantal verkochte consoles is nog vele malen groter dan de concurrent en dat zijn allemaal potentiele kopers van hun first party triple a games.

    kan je niet helemaal vergelijken want Disney films komen nog steeds in de bios en ook de Star Wars en Marvel films komen eerst naar de bios voordat ze op de service komen bij de tekenfilms van Disney kan je volgens mij wel vanaf het begin kijken maar moet je 29 euro betalen eenmalig om te kijken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    hulstpower

    • 4 april 2022 16:00
    @Roy36NL sorry bedoelde de marvel series en star wars series die van hoge budgeten zijn, maar ze hebben ook films die day one komen los van de bios films ja.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 4 april 2022 11:41
    Zolang first party games niet bij release gelijk in de nieuwe plus komen stelt dit naar mijn mening niets voor.

    Daarnaast als je in verleden alleen Now wilde dan wordt je nu dubbel droog genomen want nu ben je verplicht extra te nemen.

    Beste is lijkt mij dat als je alleen Now wilt nu voor de komende 3 jaar Now te kopen want dat wordt als het goed is omgezet naar PS Plus Extra.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Lavalera

    • 4 april 2022 11:57
    @DarkraverX Moet je ze nog wel kunnen vinden. In alle shops zijn de jaar abos ps now weg gehaald

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    DarkraverX

    • 4 april 2022 13:11
    @Lavalera Tja snap ik, echter mijn reactie is alleen maar gebaseerd op het feit dat mensen niet door hebben dat ze genaaid worden.

    Reacties die ik van fanboys ziet op twitter en feestboek over hoe geweldig dit wel niet is dan denk ik…. zucht.

    Ze hebben niet door dat abo`s samengevoegd worden en er zelfs een abo uitgaat (Now).

    Deze hele truc is typisch een slogan voor de …. This is for the stupid people.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • JustlikeNiko

    • 4 april 2022 20:48
    @DarkraverX je benoemt constant de fanboys, maar als ik jouw reacties zo lees lijk je zelf een grote Xbox-fanboy.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    R.J

    • 4 april 2022 23:04
    @JustlikeNiko Och iemand zegt eens wat positiefs over xbox

    Wat hij zegt klopt gewoon maar hier op psgamer.nl mag dat natuurlijk niet want owee als iemand wat slechts over Sony zegt met hun ripoff antwoord van Gamepass erg vernieuwend ook.