Nieuws

Alien Isolation 2 wellicht in de maak

Creative Assembly keert mogelijk terug naar goed ontvangen horrorgame

Geschreven door Jacco Peek op
In het Official PlayStation Magazine is een gerucht opgedoken over een mogelijke Alien Isolation 2. Bronnen vertellen het tijdschrift dat ontwikkelaar Creative Assembly op dit moment bezig is met een vervolg op de survival-horrorgame.

Creative Assembly bracht recent Halo Wars 2 uit op Windows 10 en de Xbox One. Het Official PlayStation Magazine zegt: "Onze bronnen vertellen ons dat na het werk voor Halo Wars 2 voltooid is, een nieuwe Alien-game zal worden gemaakt door Alien Isolation-ontwikkelaar Creative Assembly."

Eerder gaf studio director Tim Heaton al aan dat een vervolg op de goed ontvangen game zeker niet uitgesloten is. Ook gaf lead game designer Gary Napprethe in een interview aan dat er dagelijks wordt gespeculeerd over hoe een vervolg eruit zou zien.

In de Gamer.nl-recensie uit 2014 noemde Lars noemde het origineel "Alien-waardig."

Bron: Official PlayStation Magazine

Dit artikel delen:

Lees meer

LittleBigPlanet krijgt Little Nightmares-kostuums en -items Mario Kart 8 Deluxe
12

Reacties op: Alien Isolation 2 wellicht in de maak

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • SuperDre

    • 25 april 2017 10:35
    Laat ze anders maar een VR-update uitbrengen voor de huidige versie, het zit er al experimenteel in, dus zo heel veel extra werk om het goed te laten werken is het niet.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • spreadthehate

    • 25 april 2017 11:56
    @superdre

    Ik kan mij herinneren dat alleen de demo toendertijd een VR implementatie had.
    En de volledige versie moest weer vanaf begin af opgebouwd worden.

    Oftewel gaat nooit gebeuren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 25 april 2017 11:56
    Ik heb 2 jaar over het uitspelen van Alien Isolation gedaan… ;/ zelfs het terug denken aan geeft me rillingen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The_Scratcher

    • 25 april 2017 15:50
    @casualkiller Haha, ken het gevoel maar al te goed! Heb er alleen gelukkig geen 2 jaar over gedaan maar 2x achter elkaar uitgespeeld ondanks de creepyness. Die working Joe`s alleen al, brrr!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Scream2Late

    • 25 april 2017 18:55
    @casualkiller

    2 jaar ben je zo slecht

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 25 april 2017 19:33
    @scream2late haha ravenmmg wat leuk dat je de confrontatie toch weer opzoekt.

    Nu moet ik natuurlijk serieus reageren. Ik heb er natuurlijk niet 2 jaar lang elke dag aan besteed… ik heb tussendoor ook heel veel andere dingen gedaan, zoals je moe…. nee… te open deur.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 26 april 2017 20:25
    @casualkiller Dat had ik toen met Amnesia: The Dark Descent. Alleen was dat zo erg dat ik nooit ben verder gegaan en halverwege ben blijven hangen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Cocabeer

    • 25 april 2017 12:03
    PS vr ondersteuning (zoals re7) en je hebt een hit.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • The_Scratcher

    • 25 april 2017 15:51
    Boh, hoop het echt! De eerste was toch wel een masterpiece!

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Exp

    • 25 april 2017 16:48
    Mijn eerste Plat.op de ps4 ,…Geweldige game !

    Hoop dat het waar is !

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Teknootje

    • 25 april 2017 18:14
    Begin was ijzersterk, maar naar het einde toe was het toch wel saai.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • chemicalscum

    • 26 april 2017 17:30
    @teknootje Alien: Isolation is eigenlijk gewoon veel te lang en de gedeeltes waar mensen je vijand zijn komen misplaatst en geforceerd over, ook in het begin. De eerste keer dat je door mensen wordt opgejaagd bij die lift, was een ontzettend vervelend stuk.

    Uiteindelijk heb ik er 26 uur over gedaan op hard, natuurlijk wel met veel opnieuw proberen, maar 8 uur minder zou zeker beter geweest zijn. Desalniettemin was het een van de beste first person singleplayer games van de laatste jaren.