Nieuws
Alan Wake

Alan Wake en For Honor binnenkort gratis op Epic Games Store

This War of Mine en Moonlighter zijn nu de gratis games

Geschreven door Michel Musters op
De games Alan Wake en For Honor zijn vanaf 2 augustus gratis verkrijgbaar via de Epic Games Store.

Beide games kunnen tot 9 augustus binnengehaald worden. Alan Wake staat de laatste tijd veel in de aandacht, onder andere omdat ontwikkelaar Remedy de rechten op de franchise weer terug heeft gekocht. Remedy gaf daarnaast aan graag ooit een vervolg op de horrorgame te maken. For Honor is inmiddels al enkele jaren uit en Ubisoft blijft de actiegame met (gratis) updates ondersteunen.

Op dit moment kunnen gamers Moonlighter en This War of Mine gratis binnenhalen via de Epic Games Store. Deze games zijn tot 2 augustus gratis beschikbaar.

Sinds de lancerings van de Epic Games Store zijn er altijd wel games die gratis aangeboden zijn. Toch hangt er behoorlijk wat controverse rondom de Steam-concurrent, vooral omdat diverse games exclusief voor de service uitkomen en dus niet (meer) op Steam verkrijgbaar zijn.

Dit artikel delen:

Lees meer

Gears 5 Versus Tech Test vanaf vandaag voor Xbox Live Gold-leden Live gameplaydemonstratie Cyberpunk 2077 op Gamescom
16

Reacties op: Alan Wake en For Honor binnenkort gratis op Epic Games Store

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • MelvinChowder

    • 26 juli 2019 08:49
    Ik snap het even niet. Is er eens een goednieuws bericht over de Epic games store, die 2 (goede) games gratis weggeeft, moet meteen weer een negatief einde in zitten over de controverse rond de Epic games store exclusives…. heeft echt totaal niks met het artikel temaken en toch even aanhalen.. waarom??

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Jumpman

    • 26 juli 2019 10:01
    @MelvinChowder ik vond dit ook erg opvallend in dit artikel. Alsof ze hier bewust weer een hoop haat reacties willen genereren.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 26 juli 2019 10:58
    @MelvinChowder Inderdaad vreemd, als ze consequent zouden zijn verwacht ik nu een zelfde tekst bij iedere console-exclusive.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • casualkiller

    • 26 juli 2019 11:08
    @fonsrutte je wilt bij elke console exclusive lezen hoe kut de epic store is ?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • CroniC

    • 26 juli 2019 13:05
    @casualkiller
    Hehe n1

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 26 juli 2019 11:55
    @fonsrutte Dat is wat anders. Epic koopt games bij Steam weg die al reeds op Steam te wishlisten dan wel te kopen zijn.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • gimbal2

    • 26 juli 2019 14:13
    @Baukereg Nee, ze zetten geen pistool tegen het hoofd. De beslissing is nog steeds vrij om het niet te doen. Laten we het niet erger maken dan het is.

    Ja Epic is vies… maar de publishers en indies die op het aanbod ingaan terwijl ze al spullen op Steam hadden geadverteerd dat zijn de echte vuillakken.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Baukereg

    • 26 juli 2019 14:48
    @gimbal2 Ja en nee. Het is niet netjes van de developers, maar het is uiteindelijk ook keiharde business en voor kleine studio's zijn de risico's erg groot.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • denver

    • 26 juli 2019 08:49
    Alan Wake en For Honor binnenkort gratis *in* Epic Games Store

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • HunterSeeker

    • 26 juli 2019 09:10
    is het claimen en blijven ze daarna gratis? of is het een gratis periode wanneer je erna voor zou moeten betalen?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Paxopoxo

    • 26 juli 2019 09:12
    @HunterSeeker Je "koopt" ze voor 0 euro, en dan komen ze in jou Library te staan in Epic Games launcher waar je ze altijd kan downloaden. Als je ze claimt zijn ze voor jou.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • Quintex

    • 26 juli 2019 10:55
    Fijn! Dit is het enige voordeel wat ik zie met betrekking tot de EGS: de goede gratis games. Moonlighter wilde ik altijd al kopen maar nooit echt de tijd voor gehad om hem te kopen.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 28 juli 2019 00:17
    @Quintex

    In December is het afgelopen met de gratis Games.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • StormFox

    • 26 juli 2019 16:09
    Prima actie van Epic en weer heb ik twee gratis games in mijn library die ik naar alle waarschijnlijkheid nooit ga spelen :)

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • SuperDre

    • 26 juli 2019 18:39
    tja, heb er denk ik helaas enkele gemist in het verleden, maar inmiddels toch weer zo'n 24 geweldige games gratis, en dan volgende week alan wake ook nog eens. En dit keer is The war is mine ook nog eens geweldig, en de andere schijnt heel veel weg te hebben van de oude Zelda.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord
    met onze voorwaarden voor reacties.
  • TheDeeGee

    • 28 juli 2019 00:18
    De enige die ik tot nu toe heb gespeeld (en uit gespeeld) is Subnautica.