Nieuws
Alan Wake 2

Alan Wake 2 is in zijn geheel speelbaar bij Remedy

Remaster van origineel is nog niet winstgevend

Geschreven door Michel Musters op
Remedy heeft al een compleet speelbare versie van Alan Wake 2 liggen.

Dat heeft CEO Tero Virtala laten weten (via VGC). "Alan Wake 2 is in volle productie. Binnenkort zit alle content er in, en het is al van begin tot eind speelbaar. Vervolgens gaan we de ervaring afwerken."

Virtala is erg te spreken over de franchise. "Alan Wake is een uniek merk dat van veel waarde is voor het bedrijf." Hij geeft echter toe dat de in 2021 verschenen remaster van de eerste game nog geen winst heeft opgeleverd. "Maar we verwachten dat verkoop toeneemt zodra de release van Alan Wake nadert en zowel fans als nieuwe spelers het oorspronkelijke verhaal op een nieuwe generatie consoles wil ervaren."

Vorige week gaf creative director Sam Lake nog aan dat Alan Wake 2 het grootste project van Remedy tot dusver is. "De afgelopen jaren is de droom van Alan Wake 2 ambitieuzer en unieker geworden. Een game zoals deze ontwikkelen is een erg complexe onderneming - het is ons grootste project tot nu toe - en allerlei dingen moeten samenkomen. Niet alleen het concept, maar ook de timing en de juiste partners."

Alan Wake 2 werd eind 2021 aangekondigd en moet ergens dit jaar verschijnen op PlayStation 5, Xbox Series X en S en Epic Games Store. De eerste Alan Wake verscheen in 2010 en draait om de titulaire schrijver die in het dorpje Bright Falls op zoek gaat naar zijn verdwenen vrouw. Ondertussen lijkt hij langzaam zijn verstand te verliezen. In de game moeten spelers hun zaklamp op in duisternis gehulde vijanden schijnen om ze vervolgens neer te kunnen schieten. Andere games van Remedy zijn onder andere Control en Quantum Break.

Dit artikel delen:

Lees meer

Valve brengt deze zomer grote update voor Team Fortress 2 uit Video toont hoe PlayStation VR2 wordt uitgepakt
10

Reacties op: Alan Wake 2 is in zijn geheel speelbaar bij Remedy

  • Om te reageren moet je ingelogd zijn. Nog geen account? Registreer je dan en praat mee!
  • avatar

    Riyakuya

    • 10 februari 2023 16:43
    Na het overhypte Control zit ik er ool niet met spanning op te wachten. Eerst maar eens wat gameplay zien en dan kijk ik wel. Remedy heeft naar mijn mening na QB haar ziel verloren met Control. Daar zullen velen het vast niet mee eens zijn maar wellicht zijn de tegenvallende AW remake cijfers daar ook wel aan te wijten.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 februari 2023 07:49
    @Riyakuya wat vond je zo teleurstellend aan Control?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 11 februari 2023 08:28
    @fonsrutte ik kwam van QB af en had dus hoge verwachtingen. Maar het bleek niets anders te zijn dan een slappe ripoff van QB met powers die ietsjes anders waren, een totaal ongeinspireerd hoofpersonage, en extreem vaag verhaal (vooral in de eerste paar uren), geen moeilijkheidsgraad keuze, veel minder kwaliteit cutscenes en crappy performance op de Xbox One X. De performance zal beter zijn op de nieuwe consoles maar toen durfde ze ook nog eens geld voor een upgrade te vragen. Het was echt een hele grote teleurstelling voor mij en een dikke downgrade vergeleken met QB.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • fonsrutte

    • 11 februari 2023 09:21
    @Riyakuya ik vond Quantum Break ook geweldig, super verhaal inderdaad.
    Ik had ook geen hele hoge verwachtingen van Control en er zat veel tijd tussen die game voor mij.
    Dat vage is juist waar ik van hou en dat deed deze game voor mij goed.
    Maar ik snap wat je bedoelt, Control voelde idd niet aan als een echte AAA maar voor mij prima genoeg.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 11 februari 2023 11:45
    @fonsrutte precies en ik heb het gevoel dat AW 2 dat ook gaat zijn. Remedy heeft na de samenwerking met MS een stuk minder budget wat naar mijn mening ook te merken was aan Control. Daarbij is AW ook een AAA game en zie ik niet hoe ze die kwaliteit kunnen behouden met AW 2 met het geringe budget. Maar wie weet heb ik het mis.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    axolotsyl

    • 11 februari 2023 21:04
    @Riyakuya blij om te lezen dat er liefhebbers zijn van QB. Ik lees doorgaans alleen maar shit over die game. Ook ik vond het echt superleuk, mooi en origineel.

    Alan Wake en Control nog nooit gespeeld helaas. Misschien de remaster van die eerste scoren voordat 2 uitkomt?

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Riyakuya

    • 11 februari 2023 22:17
    @axolotsyl Quantum Break had spijtig genoeg te maken met de algemene haat voor Xbox op dat moment. Het was volstrekt onterecht maar gelukkig zijn er ook mensen die er wel van hebben genoten.

    Alan Wake is zeker de moeite waard om te proberen! Heb me er enorm mee vermaakt op de 360 destijds.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Ulysses

    • 10 februari 2023 17:38
    Voelt als low budget titel

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • avatar

    Superptje

    • 10 februari 2023 23:21
    Eerste Alan Wake vond ik echt een goede game. Heb hier wel vertrouwen in.

    Wanneer je een reactie plaatst ga je akoord met onze voorwaarden voor reacties.
  • Tinus Tussengas-1

    • 11 februari 2023 07:32
    Ik ben benieuwd, maar ik verwacht niet dat deze titel dit jaar nog komt. We hebben nog helemaal niets aan gameplay gezien.

    Dat de remaster nog niet quitte heeft gedraaid, verbaasd me niets. Zo boeiend waren de updates niet. Voor een remake had ik gelijk getekend.