Gedurende de stream werd een alpacahandpop tevoorschijn gehaald die met zijn hoofd op een toestenbord ramde, waarna het logo van Age of Mythology: Extended Edition verscheen. In het logo is te zien dat de Extended Edition op Steam moet verschijnen.
Verdere details zijn nog niet bekendgemaakt. Een HD-versie van Age of Empires II verscheen vorig jaar op Steam, maar deze voerde weinig verbeteringen ten opzichte van het origineel door. Momenteel werkt het ontwikkelteam van deze game, die ook gaat werken aan Age of Mythology: Extended Edition, aan een extra campagne voor de AoE II-uitbreiding The Forgotten.
Reacties op: Age of Mythology: Extended Edition komt naar Steam
EpicWMD
Als ze de fouten die zijn gemaakt bij AoE2 HD niet herhalen voor deze AoM, dan zou het wel eens vanaf het begin leuk kunnen worden.
melody
Ik heb het originele spel jaren competitief gespeeld en uiteindelijk was er grote behoefte aan oplossingen tegen het grote aantal cheaters en waren ook balans patches zeer welkom. Uiteindelijk zijn een aantal redelijke patches gemaakt dmv een fanpatch en speelt een deel van de spelers op andere servers, zoals bij voobly. De originele servers van het spel zullen inmiddels uitgestorven zijn omdat het onmogelijk is nieuwe accounts aan te maken. Bestaande accounts vervallen binnen een half jaar aan inactiviteit.
Maar nogmaals een van de betere strategiegames waarbij economie en leger management aardig verdeeld zijn.
jarmen kell
Ik heb vroeger heel veel plezier gehad aan Age Of Mythology en laatst kwam ik op het idee op het spel opnieuw te spelen, en heb hem dan ook uitgespeeld.
Hoewel het spel er niet meer geweldig uitziet heb je na 10 minuten spelen daar geen last meer van en pas je je daar dus vrij gemakkelijk op aan. Echter zat er een ander nadeel aan voor mij waardoor het spel veel minder leuk is en misschien heb ik het totaal mis, maar ik denk dat meerdere mensen hier last van gaan krijgen.
Er is een gebrek aan rts games de laatste jaren (Starcraft 2 is volgens mij 1 van de weinige toppers) en de vaak snellere rts games zonder veel base building (company of heroes) zijn veel gamers echte rts games niet meer echt gewend. De snellere rts games en het massaal overstappen van rts gamers naar mobas (waaronder ik) hebben veel mensen een stuk ongeduldiger gemaakt wat betreft rts games.
Toen ik Age of Mythology laatst speelde merkte ik dat ik rts games eigenlijk niet meer kan uitstaan hoewel ik er vroeger dol op was. Vroeger vond ik het heerlijk om een basis te maken met dikke muren en veel torens om mezelf in te bunkeren en daarna met een leger aan super units de tegenstanders kapot te maken. Tegenwoordig ben ik daar veel te ongeduldig voor. Ik wil liefst right in the action worden gegooid (wat in mobas gebeurd) en niet de eerste 10 minuten vrij passief te spelen.
Vooral de singleplayer campain kon ik na 5 lvls niet meer uitstaan. Telkens weer opnieuw een hele basis in elkaar zetten en maar weinig actie. De lvls zonder een basis vond ik een hele verademing (lvls met arkentos ajax etc. only en eventueel een klein leger) omdat die nog wel actievol waren. De overige lvls ging ik op een geef moment maar uitspelen met cheats.
Misschien heb ik het compleet mis voor de meerderheid op deze site, maar uit eigen ervaring en van andere forums blijkt dat hier meerdere mensen last van hebben.
Asharon
Veel spellen die ik vroeger geweldig vond heb ik nu op GOG.com. En heel eerlijk, ik heb de grootste moeite om ze uit te spelen. Weet niet precies waar het door komt. Vorige zomer heb ik een Gameboy Color gekocht met Pokémon Yellow. Hoe vet die game ook was (of is), ik speel nu veel liever HearthGold/SoulSilver of X/Y. Je raakt toch gewend aan een betere standaard, ook al hadden veel games vroeger gameplay met (aanzienlijk) meer diepgang.
aRtero
Asharon
Elvy-baby
jarmen kell
Ik spendeer tientallen uren om mezelf te verbeteren in games door guides te lezen of videos te kijken, test nieuwe dingen uit waar ook vele uren inzitten. Mijn probleem met rts games is niet dat ik perse geen tijd of moeite in wil steken, maar meer dat ik geen voldoening meer haal (ff voor duidelijkheid gaat over singleplayer rts) uit haal. paar punten aan waar ik me tegenwoordig aan erger
-Het basis passief opbouwen dat tientallen minuten kan kosten.
-Wachten op genoeg resources om door te bouwen.
-Basis defenden tegen kleine groepen vijanden die je basis toch niet kapot krijgen maar wel ervoor zorgen dat het potje wordt uitgerekt omdat je resources moet gebruiken om je defensies op orde te houden.
- weinig echte spannende actie in een potje. Meestal maar paar minuten in een uur tijd.
-campaign wordt dit bovenstaande vrijwel in elke missie herhaald.
Dit soort dingen (en andere) zijn mijn probleem geworden. Ik vermaak me gewoon niet aan dat soort dingen zoals ik me vermaak met snellere games. Geduld is niet het probleem maar niet constante actievolle of spanning opbouwende gameplay. Nogmaals dit is over singleplayer campaign of skrimish.
Overigens kon Company of heroes dit redelijk oplossen voor mij.
-Basis opbouwen gaat vrij snel.
-Passief resources opbouwen word je benadeeld omdat door een aggresieve map control houding je veel meer resources kan krijgen.
- omdat je zoveel punten (resources gebieden) moet verdedigen moet je je verdediging opsplitsen en is je verdediging relatief zwakker. Daardoor kun je de tegenstander niet meer makkelijk overmeesteren met je verdeding en dat maakt het voor mij interresanter.
- missies verschilde vrij veel. Veel missies vielen niet onder de categorie basis vs basis.
Ik denk dat veel mensen deze problemen hebben met rts games. Het is gewoon saaier geworden voor veel mensen omdat er tegenwoordig andere games zijn die nog steeds de strategisch diepgang hebben zoals de rts games maar wel actievoller zijn of meer spanning opleveren.
IceRiccy
Maar een goede nieuwe rts game in de trend van vroeger dus meer focus op base building en minder op snelle actie zie ik persoonlijk nog wel zitten.
Rotomboy
lama
Bij Age of Mythology luistert het veel minder nauw. Meer vrijheid en strategie, dus meer lol!