Advertenties in casual games leveren meer op dan try-buy-model | Gamer.nl

Advertenties in casual games leveren meer op dan try-buy-model | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Volgens berekeningen van Exent, dat eigenaar is van casual PC-gamesite FreeRideGames.com, leveren PC-games die voorzien zijn van advertenties drie tot zeven keer meer op dan games met het traditionele try-before-you-buy-model. Try-buy-games leveren bovendien per gemiddelde gebruiker na zestig minuten spelen niets meer op, terwijl dat bij door advertentie ondersteunde games 195 minuten is.

"Games met advertenties blijven succesvol voor de [casual] PC-gamesindustrie, omdat ze spelers in staat stellen om veel verschillende games te spelen zo lang als ze willen, terwijl ontwikkelaars verdienen aan elke minuut aan gameplay", stelt Kobi Edelstein, vicedirecteur van de Owned Services-divisie van Exent. Hoewel het onderzoek van Exent alleen betrekking heeft op PC-games, zijn de resultaten mogelijk ook te vertalen naar de mobiele markt. In die markt experimenteren ontwikkelaars ook met advertenties in hun games en met gratis "lite"-versies van spellen die de verkoop van de volledige versies moet stimuleren.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou