Activision-studio's verdedigen uitgever | Gamer.nl

Activision-studio's verdedigen uitgever | Gamer.nl

Voor de Total War-purist is het ketterij van de hoogste orde: geen historische setting, maar een volledig fictieve wereld waarin orks, vampiers en dwergen elkaar brullend de hersenpan inslaan. Dat is misschien jammer voor de geschiedenisliefhebber, maar Total War: Warhammer belooft meer spektakel dan ooit tevoren.

Jennifer O'Neal, uitvoerend producent van Vicarious Visions, en Eric Bie man, projectleider bij Raven Software, zeggen dat hun studio's het zwaarder hadden toen ze onafhankelijk waren. Volgens Bie man is Activision wel moeilijk te overtuigen wanneer ze aan een nieuw project willen beginnen, maar de opdrachtgevers waar ze voorheen mee werkten betaalden niet als iets te laat werd opgeleverd.

Peter Della Penna, hoofd van High Moon Studios, zegt dat Activision de studio nooit heeft gedwongen om iets te worden wat het bedrijf niet wil zijn. Hoewel de uitgever soms wel projecten voorstelt die niet pa en bij High Moon Studios, bepaalt Della Penna uiteindelijk altijd zelf of een bepaalde game wel of niet bij zijn studio ontwikkeld gaat worden.

Kritiek

De positieve woorden over de uitgever volgen na de kritiek die de uitgever in de laatste jaren heeft gekregen. Met name toen het bedrijf begin dit jaar de ontwikkeling van nieuwe DJ Hero-, Guitar Hero- en True Crime-games annuleerde en aankondigde vijfhonderd mensen te ontslaan, waren er veel negatieve geluiden te horen over het beleid van Activision. Ook een groot conflict tu en Call of Duty-ontwikkelaar Infinity Ward in 2010 bracht het imago van Activision schade toe.


Artikel als favoriet toevoegen
Deel dit artikel

Aanbevolen voor jou