De CEO vindt dat speluitgevers games niet zouden moeten zien als producten, zoals veel entertainmentbedrijven dat doen. "De manier waarop je met een spel omgaat, is veel meer hetzelfde als de manier waarop je omgaat met een sport of een hobby waar je van houdt, dan het kijken van een film," zegt Hirshberg. "Films kijk je voor twee uur en daarna ga je weer verder." 

Dat dit bij games anders is, legt Hirshberg uit door te verwijzen naar de reden van Activision om grote investeringen te doen zoals bij Call of Duty Elite. "Dit kwam door het gedrag van de gamers, het feit dat zij elke downloadbare content die wij uitbrachten kochten". Volgens de CEO is het zien van spellen als meer dan producten een verandering in gedachtegang, iets wat ook bij Apple zichtbaar is.

"Ik denk niet dat als iemand een Apple-product koopt, hij zou zeggen dat hij gewoon wat elektronica koopt. Je koopt ook een stukje van de waarden van Apple." Hirschberg geeft vervolgens aan dat historisch gezien games niet zoveel extra waarde buiten het product boden, maar dat Activision dit met Call of Duty en het begeleidende speelgoed van Skylanders wel doet.